Bernard Arnault, az LVMH konglomerátumot (Louis Vuitton Moët Hennessy) irányító multimilliárdos évek óta következetesen építi az Ao Yun kínai bormárkát. Véleménye szerint fejlődési kilátások hihetetlenek és a Himalája alatt termelt kínai Ao Yun borok néhány éven belül a legjobb francia borok pozícióját is veszélyeztethetik.
Bernard Arnault sokat tud a luxus szeszes italokról. Az általa irányított LVMH portfóliójában olyan neves márkák találhatók, mint a Moët & Chandon és a Dom Perignon pezsgők, valamint a Lengyelországban gyártott Belvedere vodka.
Ez az Ao Yun – a kínai Yunnan tartományban, a Himalája lábánál található borok márkája. Ezzel az a célja, hogy megmutassa, hogy a kínai borok még a francia boróriásoknak is kihívást jelenthetnek.
A megfelelő szőlőterület keresése az Ao Yun számára 2008-ban kezdődött és négy évig tartott. A projektet Dr. Tony Jordan ausztrál tudós vezette. A kutatás során minden lépésnél akadályba ütközött. A jelenleg népszerű kínai bortermelő területeket, például a Hszincsiang régiót túl hideg tél és túl meleg nyár jellemzi. Az ország keleti és déli részei túlságosan nedvesnek bizonyultak, és a monszunoknak vannak kitéve. Jordanaz ideális mikroklímát Yunnan tartomány északi részén, a Mekong folyó mellett találta meg, nem messze Shangri-La városától.
Ez az a hely, ahol James Hilton regényéből készült A Kék Hold völgye című film cselekménye játszódik, egy olyan világban, ahol az emberek boldogok és sokáig fiatalok maradnak.
Az első szőlőültetvények egyébként a 19. század végén jelentek meg ezen a vidéken a francia misszionáriusoknak köszönhetően.
Maxence Dolou, az Ao Yun borászat vezetője elmondta, hogy a Himalája elzárja a napfényt a szőlőültetvények elől, ami a francia szőlőültetvényekhez képest akár 25 nappal is meghosszabbítja az érési időszakot, ami a boroknak egyedi tulajdonságot kölcsönöz. Dolou nem titkolja, hogy fontos számára a francia borászóriásokkal való verseny, ezért vakteszteket szervezett szakértők számára, amelyeken a francia borokat az Ao Yun termékeivel vetették össze. Az egyik ilyen megmérettetés, a nyolc fordulós „Hong Kong-i ítélet” volt, ahol hatot az Ao Yun termékek nyertek.