Back to top

Kétmilliárd forintból fejlesztett a Pápai Hús

Átadta kétmilliárd forintos beruházását a Pápai Hús Kft. Az egyik legrégebbi hazai húsipari cég huszonhat féle új gépet helyezett üzembe, amely jelentősen meggyorsítja a gyártást és 40 százalékkal több sonka, illetve füstölt áru, valamint 30 százalékkal több bacon előállítását teszi lehetővé.

A technológiafejlesztési program 2019 végén indult,

amely során főként a sonka, a bacon és a hagyományos töltött termékek előállításához szükséges feldolgozó és csomagoló berendezéseket telepítettek a pápai gyárba. A fejlesztésnek különösen a prémium minőségű és kiszerelésű termékek előállításában van fontos szerepe.

Az összesen 2,024 milliárd forintos beruházási folyamat a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) segítségével valósult meg, aminek keretében

747 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott a vállalat. A beruházás ezen felül a Magyar Fejlesztési Banktól felvett 769 millió forintos kedvezményes hitelből és 508 millió forintos önerőből valósult meg.

Pápán és környékén generációról generációra hagyományozódott az az élelmiszergyártási szaktudás.

A vállalat több mint száz éves fennállása alatt akkor tudott a legsikeresebb lenni, amikor erre a szaktudásra építve képes volt megelőzni a piacot a termékfejlesztésben és a legkorszerűbb technológiát alkalmazta – mondta a beruházás átadásán Szappanos Péter ügyvezető, aki szerint

a 2016-os tulajdonosváltással ismét fejlődési pályára állt a cég.

A most lezárult fejlesztés fontos állomás ebben, és lehetővé teszi, hogy minőségi termékekkel használják ki a piaci lehetőségeket.

Tradíció a nyitottság és a változás
Szappanos Péter ügyvezető
Az élelmiszeripar és azon belül a húsipar világszerte jelentős átalakuláson megy keresztül.

 

A sikerhez új szemléletre, bátor döntésekre, gyors technológiai és termékfejlesztésekre van szükség. A Pápai Hús ismét a hazai és külföldi élelmiszeripar leginnovatívabb szereplői közé akar kerülni, ahogyan azt száz évvel ezelőtt tette.

„Meg akarjuk őrizni a tradícióinkat, amelyekhez hozzátartozik az újra való nyitottság, a fogyasztói igények elébe menő termékfejlesztés”

– mondta a cégvezető.

Az 1913-ban alapított pápai üzemben sertésvágás és -darabolás folyik, előhűtött és fagyasztott húst, füstölt és hőkezelt húskészítményeket, sonkát és szalonnát készítenek.

Sertéshús termékeikhez kizárólag hazai alapanyagot használnak, amelynek egy részét maguk nevelik saját állattartó telepeiken

– mondta el a Magyar Mezőgazdaságnak Dobos Kata marketingvezető.

A nagy hazai húsipari vállalatok közül

elsőként kezdett a cég vegán, húspótló termékeket gyártani 2020-ban.

A több mint 700 fős foglalkoztatotti létszám jelentősen emelkedett 2017 óta. A Pápai beszállító partnerei révén további 1800-2000 környékbelinek nyújt megélhetést.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Csapás a spanyol élelmiszer hamisítókra – 120-an börtönben

A spanyol Civil Gárda 120 személyt vett őrizetbe az OPSON X élelmiszer-hamisítás elleni nemzetközi művelet részeként végrehajtott 16 akció során - közölte a gárda főigazgatósága.

Vékonyabb termékcsomagolás a fenntarthatóság jegyében

A Ferrero a beszállítóikkal együttműködve egy vékonyabb csomagolóanyagot fejlesztett ki, amely a szabványos fóliákhoz képest mintegy 20%-os csökkenést eredményez a műanyagfelhasználásban. Az új anyagot 2022-től vezetik be a kiválasztott termékeknél. Eleinte körülbelül 550 tonna anyagfelhasználás csökkenését fog eredményezni évente, ami a korábbi csomagoláshoz képest közel1450 tonna CO2-kibocsátás csökkentését jelenti.

Mezőgazdasági pályázatfigyelő

Mi jelent meg, és mi módosult? Milyen határidőkre érdemes odafigyelni? Pályázati információ egyszerűen, egy helyen.

Címke jelzi a kolbászon, hogyan tartották az állatot

A Lidl állatjóléti címkével látja el a Metzgerfrisch márkanév alatt forgalmazott kolbászokat Svájcban. 2018-ban először a friss húsok kínálatában szerepelt a címke, most azonban további termékekre is kiterjesztik. Ezzel jelzik az ellátási láncban az állattartási előírások szintjét, valamint segítik a fogyasztókat a tudatos választásban.

Alázat nélkül nincs eredmény

A magyar mezőgazdaság korosodó társadalmában egyre nagyobb hangsúlyt kap a generációváltás kérdése. Egyes gazdaságokban nincs, aki átvegye a cég vezetését, máshol az utódok mezőgazdasági érdeklődése hiányzik, de akadnak olyan szerencsés családi gazdaságok, ahol gördülékenyen zajlik a generációváltás. Így történt ez a Polyák családnál is, ahol egyértelmű volt, ki veszi át a gazdaság vezetését.

Kolbászvilág az Ozsvárt-műhelyben

Klasszikus, csípős, bajor jellegű, nürnbergi, mustáros-majorannás, fehérborsos-mézes, rozmaringos, aszalt gyümölcsös, tört köményes, áfonyalekváros-chilis, zöldfűszeres-sajtos, aszaltparadicsomos-barnasörös – mindez csupán néhány a karmacsi székhelyű Ozsvárt Kolbászműhely ízesített kolbászai közül.

A Pepsi kiárusításba és terméktisztogatásba kezdett

A PepsiCo kedden bejelentette, hogy 3,3 milliárd dollárért eladja a Tropicana mellett több másik gyümölcslé márkáját. A francia PAI Partners magántőke-befektetési cég a felvásárló. A Pepsi azzal érvel, hogy egyszerűsíteni kívánja termékpalettáját és eltávolodna a magas cukortartalmú italoktól.

Egészséges nassolnivalók az olimpiai szurkoláshoz

Javában tart a XXXII. Nyári Olimpia Tokióban, itthon is sokan figyelik a versenyeket, várják az eredményeket, és persze szurkolnak a magyar sportolóknak. A szurkolás sokunk számára elképzelhetetlen nassolás, „csipegetés” nélkül, még akkor is, ha pontosan tudjuk: ez akár egészségtelen is lehet.

„Karanténkutatás 2.0” - Élelmiszerfogyasztási szokások a Covid-19 járvány harmadik hullámában

Csaknem kétezren vettek részt a Nébih, a Debreceni Egyetem GTK Marketing és Kereskedelem Intézet, valamint a TÉT Platform Egyesület második közös reprezentatív kutatásában 2021 májusában. A felmérésből kiderült, hogyan változtak a Covid-19 járvány első és harmadik hulláma között a háztartások élelmiszervásárlási és élelmiszerfogyasztási szokásai.

Gyenesdiási attrakciók

Igazi újdonsággal és különlegességgel várja a turistákat Gyenesdiás: a Talabér- (később Osvald-Bujtor-)féle vízimalom tavasszal végre megnyitotta kapuit a látogatók előtt, és nemrég a hozzá tartozó Festetics-fűszerkertet és -herbáriumot is felavatták.