Back to top

Hulladékkezelési útmutatás a SPAR saját márkás csomagolásain

A hulladékgyűjtés egyszerűsítése és hatékonysága érdekében a vállalat idén nyártól jól áttekinthető piktogramokkal látja el saját márkás termékeinek csomagolását annak érdekében, hogy a vásárlók megismerjék, melyeket tehetik a szelektív hulladéktárolókba vagy éppen a kommunális gyűjtőkbe.

A SPAR vásárlói az első időszakban csaknem 100 saját márkás terméken találkozhatnak a szembetűnő jelzésekkel, a későbbiek során pedig a vállalat valamennyi saját márkás termékét ellátja a hulladékgyűjtést segítő jelöléssel.

Fotó: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
„A SPAR fenntarthatósági programjának egyik legfontosabb területe a természeti környezet védelme.

A környezettudatos vállalatirányítástól és a károsanyag-kibocsátás csökkentésétől kezdve a modern hulladékgazdálkodáson át a korszerű csomagolástechnikák alkalmazásáig vállalatunk számos lépést tett.

A környezeti értékeink megóvása mellett egyre inkább elkötelezett vásárlóinkat most azzal támogatjuk, hogy saját márkás termékeink – szelektíven gyűjthető vagy a kommunális tárolókba kerülő – csomagolásait figyelemfelkeltő piktogramokkal látjuk el. Az informatív kis ábráknak, illetve párszavas összetétel-leírásoknak köszönhetően a vásárlók könnyen és gyorsan el tudják dönteni, hogy a feleslegessé vált csomagolásokat melyik szelektív vagy kommunális hulladéktárolóba tegyék. Azt tervezzük, hogy a kezdeti 91 árut követően az összes saját márkás étel- és italtermékünk megkapja ezt a jelölést” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A vállalat a vásárlóinak szeretne segíteni abban, hogy miként tudnak megfelelően bánni a termékek csomagolásával, felhasználásuk után hulladékként hogyan lehet megkülönböztetni és szelektálni azokat.

Ezért 2021-ben minden új fejlesztésű vagy átcsomagolásra kerülő hazai saját márkás árujuk csomagolásán nemzetközileg használt jelölések alkalmazásával könnyítik meg az eligazodást az újrafeldolgozhatóságot illetően. Az ezen termékek csomagolásán lévő piktogramok segítenek eldönteni, hogy mi gyűjthető szelektíven és mi nem.

Az üzlethálózat áruházaiban a vevőközönség ötféle csomagolással találkozhat: műanyaggal, alumíniummal, papír- és rostalapú burkolással, üveggel és – főleg alumíniummal impregnált kartonból álló – kombinált csomagolási megoldással. Ma megfelelő technikákkal az anyagok nagyobb része gazdaságosan újrahasznosítható, a szelektív begyűjtésük ezért rendkívül fontos. A hulladékkezelésre vonatkozó jelzéssel ellátott saját márkás termékek a vállalat brandjeinek nagyobb részét érintik – Nelly, S-Budget, SPAR, SPAR BBQ, SPAR free from, SPAR hazai szeretem, SPAR vital, Veggie –, többek között PET palackos ásványvizeket, szörpöket, főzőtasakos rizseket, tésztákat, kekszeket, joghurtokat és készételeket találunk közöttük.

A környezeti terhek csökkentésért a fogyasztók is rengeteget tehetnek.

Ennek egyik módja az élelmiszer-csomagolások hulladékként való megfelelő kezelése, szelektív gyűjtése. A mostani piktogramok azzal, hogy egyértelműsítik, mi minősül kommunális vagy szelektív hulladéknak, pontos útba igazítást adnak a teendőkkel kapcsolatban.

Fotó: SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

„Hogyan legyek környezettudatos vásárló?” címmel tavaly a Nestlé Hungária Kft. és a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. összefogásával egy fenntarthatósági kisokos is készült. A hasznos tudnivalókat összegző füzetben a hulladékkezelés és a szelektív hulladékgyűjtés alapszabályain túl az olvasók tippeket kaphatnak, hogyan mérsékeljék a háztartásuk csomagolási és élelmiszer-hulladék mennyiségét. A piktogram-sztenderdek kapcsán pedig a kiadvány egzakt tájékoztatást ad, hogy melyik ábra pontosan mit jelent vagy, hogy mi az egyes hulladékfajták sorsa.

A SPAR Magyarország legújabb környezetvédelmi kezdeményezésével a vásárlóit, illetve a társadalom egészét kívánja arra buzdítani, hogy gyűjthető és hasznosítható hulladék a szelektív gyűjtőkbe kerüljön.

Az együttes fellépésnek rendkívül jelentős eredményei vannak: a vásárlóival közösen az áruházlánc például háromszor annyi papírhulladékot gyűjtött vissza, mint amit a saját márkás termékeihez felhasznált, és gondoskodott az anyagában történő újrahasznosításról is. 2020-as adatok szerint a műanyag fóliás csomagoló-hulladék visszagyűjtése és feldolgozása terén pedig 94%-os arányt sikerült megvalósítani.

Forrás: 
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Megtisztuló állami erdők

Az állami erdőgazdaságok 2021. május végéig több mint 6000 köbméter hulladékot gyűjtöttek össze és szállítottak el az erdőterületekről a Tisztítsuk meg az Országot! kezdeményezés keretében.

Üzemanyag készül a whisky-gyártás során

Becsíphet az autónk, ha túl sokat tankolunk? Az attól is függ, hogy miből. De amíg számunkra továbbra is tilos, addig gépjárműveink nyugodtan leguríthatnak néhány korty whiskyt vagy pálinkát indulás előtt, sőt ettől indulnak be igazán. Aggodalomra semmi ok, az autók nem fognak részegen garázdálkodni tőle.

30 éves az Axiál: „Ma is ugyanabba az irányba utazunk”

„Az Axiál Kft. fejlődése európai mércével mérve is rendkívüli, 30 év alatt a nagy nyugat-európai mintákat követő kisvállalkozásból követendő hazai példává váltunk.” – írta az AXIÁL Híradó jubileumi, a cég 30. születésnapjára megjelenő számában Harsányi Zsolt tulajdonos-ügyvezető.

Szörp, szirup, tinktúra, tea

A 2012-es bükkszentkereszti gyógynövénynapokon kínálta először szörpjeit Kriván Nikolett. Olyan nagy volt azonban az érdeklődés irántuk, hogy jól működő kávézója mellett még abban az évben megalapította Bükkszentkereszten a Büxirup Manufaktúrát.

Megnyílt az „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás

Pontosan ötven évvel ezelőtt rendezett hazánk vadászati kiállítást Budapesten. Ennyi idő távlatából most, szeptember 25-én a megújult Hungexpón ismét megnyitotta kapuit az „Egy a Természettel” világkiállítás. A rendezvény nem csupán a vadászatról szól, hanem az ember és természet harmóniájáról a fenntarthatóság szellemében.

Követendő példa az ezeréves határnál

Vannak olyan vidékek Romániában, ahol még mindig visszafogottan gondolkodnak a mezőgazdasági társulásról, mert egyesek emlékezetében még mindig elevenen él a szocialista tervgazdaságon alapuló termelőszövetkezeti rémálom. Szerencsére, a rendszerváltás óta eltelt 30 esztendő alatt felnőtt egy nemzedék, amelynek a tagjait már nem kísérti a múlt szelleme.

James Bond lecserélte ikonikus koktélját

A Heineken egy új reklámfilmet mutatott be az új James Bond film, a Nincs idő meghalni közelgő bemutatójának alkalmából, „Worth The Wait”, (Megéri a várakozás) címmel, melynek főszereplője maga James Bond megtestesítője, Daniel Craig.

Jogvesztő határidő közeleg - Szeptember 30-ig lehet visszaigényelni a külföldi áfát

Egy hetük maradt csupán az áfalevonásra jogosult hazai vállalkozásoknak arra, hogy benyújtsák a külföldi áfa visszaigénylésére vonatkozó visszatérítési kérelmeiket – hívja fel a hazai vállalkozások figyelmét a Mazars. A nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló vállalat összefoglalójából kiderül: a szeptember 30-ai jogvesztő határidőig uniós és unión kívüli országokból is kérhetnek visszatérítést 2020-as vásárlásaik után a magyar áfaalanyok.

A világjárvány óta egyre többen (és többet) költenek online vásárlásra

A brit vásárlók mintegy 70%-a állítja, hogy az online és mobiltelefonon történő vásárlás vált a kedvenc vásárlási módjává, szemben a koronavírus-járvány előtti kevesebb mint 50%-kal – derült ki a Credit Karma személyi pénzügyi startup cég tanulmányából.

A digitalizált állattenyésztés a kiszámítható jövő kulcsa

Földünk népességnövekedésével az állattenyésztésnek is tartania kell a lépést: ki kell szolgálnia a megnövekedett igényeket a húsáruk iránt úgy, hogy közben az állatjólléttel, a környezeti fenntarthatósággal és a közegészségüggyel kapcsolatos aggályokat is figyelembe veszi.