0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 23.

Tisztában kell lenniük a fogyasztóknak az uniós mezőgazdasági termékek értékeivel

A következő évre 185,9 millió eurót különítettek el az unióban termelt agrár-élelmiszeripari termékek közösségen belüli és kívüli népszerűsítésére. Az ideihez hasonlóan a jövő évi promóciós munkaprogram is azokra a termékekre és gyakorlatokra összpontosít, amelyek segítenek megvalósítani az európai zöld megállapodás célkitűzéseit. Így például a biotermékekre, gyümölcsök-zöldségekre, állatjóllétre.

Janusz Wojciechowski, az Európai Bizottság mezőgazdasági és vidékfejlesztési biztosa úgy nyilatkozott, hogy az európai agrár-élelmiszeripari termékek minőségének, megbízhatóságának népszerűsítése fontos megnyilvánulása a gazdák támogatásának. A promóciós politika kulcsszerepet játszik a fenntartható élelmezési rendszerekre való átállásban. Kiemelt cél az ökológiai gazdálkodás és a fenntarthatóbb gazdálkodási gyakorlatok megismertetése, valamint az egészséges táplálkozáshoz és a kiegyensúlyozott étrendhez elengedhetetlen friss gyümölcsök és zöldségek népszerűsítése.

Ha azt akarjuk, hogy több termelő csatlakozzon a zöld átálláshoz ahhoz növekednie kell az ilyen termékek keresletének.

Az európai zöld megállapodás (Green Deal) céljaival összhangban a promóciós politika társfinanszírozza a kampányokat, támogatva a Farmtól asztalig stratégia, az európai rákellenes terv, az EU biogazdálkodási cselekvési terve kezdeményezéseit.

„Vége a ketreckorszaknak”. – hangsúlyozzák a Bizottságban.

A kampányoknak tájékoztatniuk, tanítaniuk kell a fogyasztókat az EU-ban és világszerte az ökológiai gazdálkodásról, a fenntartható uniós gazdálkodásról, valamint az agrár-élelmiszeripari ágazat környezetvédelmi erőfeszítéseiről.

Az EU-n belül a kampányoknak az egészséges táplálkozás és a kiegyensúlyozott étrend népszerűsítése is célja, a friss gyümölcs- és zöldségfogyasztás növelésével, adta hírül egyebek közt a freshplaza.fr hírportál.

A kampányokban emellett felhívják a figyelmet a magas szintű élelmiszer-biztonsági és minőségi szabványokra, valamint az uniós agrár-élelmiszeripari termékek sokféleségére és hagyományos vonatkozásaira. Ez magában foglalja az uniós minőségi rendszerek, például a földrajzi árujelzők terjesztésének fontosságát is.

Az Európai Unión kívül a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacokat célozzák meg, például Japánt, Dél-Koreát, Kanadát és Mexikót.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu