0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 18.

Trópusi zamatával hódított az innovációs díj idei nyertese

Nem történt óriási meglepetés, az idén is ehető újdonságot választott a szakmai közönség a Fruit Logistica legjobb újdonságának. A boldog győztes a Rijk Zwaan nemesítőház, a fődíjas újdonság pedig a Tatayoyo márkanéven forgalmazott snackpaprika lett. Az ezüstérmet a Sygenta vitte haza az érést a héjszín változásával jelző sárgadinnyéjével; a bronzot pedig a spanyol Anecoop a brokkolis guacamole újítással.

Bár jobb kifejezés nem igazán van rá, valójában nem a snackpaprika a legmegfelelőbb szó a 2023-as év innovációjára: hiszen már a leírásában is leszögezik, hogy

mérete közepes, a kaliforniai és a snackpaprikák közötti; és az ízében sem az volt a lényeg, hogy minél édesebb legyen.

Maradjunk tehát a paprikakülönlegességnél, bármilyen tág fogalom ez így önmagában. A nemesítőcég honlapján olvasható rövid bemutatás szerint a Tatayoyo márkanéven forgalmazott paprika (hivatalos fajtaneve Mitayo) a prémium szegmens új tagja, és

erőssége az egyedi, egy trópusi vadpaprikafajt idéző ízvilága;

emellett színe és alakja is összetéveszthetetlenné teszi. „Uzsonnásdoboz” mérete miatt rendkívül kényelmesen kezelhető, ráadásul egyetlen termés C-vitamin tartalma fedezi egy felnőtt napi szükségletét.

Ahogy Heleen van Rijn-Wassenaar, a holland gyökerű multinacionális zöldségnemesítő cég, a Rijk Zwaan marketing- és üzletfejlesztési szakértője a díjátadón fogalmazott, a Tatayoyo paprikával a kezdetektől fogva az volt a céljuk, hogy legyen egy márkájuk, ami nemcsak az édességével, hanem markáns paprikaízével is meggyőzi a fogyasztót. Bianca van Haperen nemesítő pedig felidézte, hogy

tíz évig dolgoztak a projekten, mire eljutottak az olyan ízű, színű és méretű paprikafajtáig, amit elképzeltek.

Mindketten nagy örömüknek adtak hangot amiatt, hogy a szakértő közönség is elismerte a fáradozásaikat, illetve, hogy a Rijk Zwaaan ezzel már harmadszor viheti haza a zöldség-gyümölcs kereskedelem legrangosabb nemzetközi díját.

A szakmai közönség szavazatai alapján

második lett a Syngenta „IDEAL Melons” koncepciója;

a márkanév alatt forgalmazott sárgadinnyék a héjszín változásával jelzik, hogy mikor jött el a szedés időpontja, meddig tárolhatók a termések a boltban, és mikor érettek a fogyasztásra.

A bronzérmes helyre pedig a spanyol Anecoop szövetkezet Brocomole nevű brokkoli-avokádó készítménye futott be.

Az újonnan fejlesztett mártogatóst a guacamole kisebb ökolábnyomú változataként ajánlják: mivel a brokkolitermesztés vízigénye lényegesen kevesebb, ezért a brokkolival kevert guacamole CO2-lábnyoma mintegy 50%-a kisebb, mint az eredetié, írják.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu