A Lidl közleménye szerint saját vegán márkája, a Vemondo szinte teljes kínálata ugyanazon az alapáron lesz kapható, mint a hasonló állati termékek.
A döntéssel nemcsak a vegánoknak akar kedvezni a vállalat, hanem az úgynevezett „flexitárius”-oknak, akik csak ritkán fogyasztanak állati eredetű terméket. Céljuk továbbá, hogy a vegán termékek magasabb ára ne tartsa vissza a „húsevőket” a növényi alapú alternatívák kipróbálásától, közölte Christoph Graf, a vállalat ügyvezető igazgatója.
A Lidl volt az első német élelmiszer-kereskedő lánc, amely közölte az üzleteiben kapható növényi és állati fehérjét tartalmazó élelmiszerek arányát, a WWF (World Wide Fund For Nature) módszertana alapján. Eszerint tavaly a Lidl németországi kínálatában 11:89-hez volt az arányuk az állati fehérjét tartalmazók javára, azon belül a tejtermékek és növényi alapú változatuk aránya 94:6-hoz.
Egy gazdálkodó viszont, Christine Singer, aki Bajor Gazdák Szövetségének (BBV) tagja, bírálta a Lidlt, amiért a fogyasztók magatartását a piac működésébe való beavatkozással kívánja irányítani. A lépés áttételesen rossz fényt vet az állati eredetű élelmiszerekre, annak ellenére, hogy a Lidl 2030-ig tartó fehérjestratégiájában az állati eredetű élelmiszerek 80 százalékos arányát tűzték ki célul. A BBV kifogásolta továbbá, hogy vállalat fehérjestratégiája túl kevés figyelmet szentel az élelmiszerek eredetének és a vegán helyettesítő termékek feldolgozási igényének.