0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 14.

Vegán termékei árát eredeti megfelelőjükhöz igazítja a Lidl

Csökkenti az állati termékek saját márkás vegán alternatíváinak árát Németországban az élelmiszer-kiskereskedelmi nagyvállalat.

A Lidl közleménye szerint saját vegán márkája, a Vemondo szinte teljes kínálata ugyanazon az alapáron lesz kapható, mint a hasonló állati termékek.

A vegán élelmiszerek a mai napig lényegesen drágábbak.

A döntéssel nemcsak a vegánoknak akar kedvezni a vállalat, hanem az úgynevezett „flexitárius”-oknak, akik csak ritkán fogyasztanak állati eredetű terméket. Céljuk továbbá, hogy a vegán termékek magasabb ára ne tartsa vissza a „húsevőket” a növényi alapú alternatívák kipróbálásától, közölte Christoph Graf, a vállalat ügyvezető igazgatója.

A Lidl volt az első német élelmiszer-kereskedő lánc, amely közölte az üzleteiben kapható növényi és állati fehérjét tartalmazó élelmiszerek arányát, a WWF (World Wide Fund For Nature) módszertana alapján. Eszerint tavaly a Lidl németországi kínálatában 11:89-hez volt az arányuk az állati fehérjét tartalmazók javára, azon belül a tejtermékek és növényi alapú változatuk aránya 94:6-hoz.

Az élelmiszerek fehérjetartalmában el kellene érni a növényi eredetűek 20 százalékos arányát 2030-ra. Ehhez képest a tejtermékek 10 százalékának kiváltása növényi alapú tejtermékszerűekkel – ami a Lidl célja – csak óvatos lépésnek tekinthető, bár legalább jó irányba. – nyilatkozta az Albert Schweitzer Alapítvány elnöke, Mahi Klosterhalfen.

Egy gazdálkodó viszont, Christine Singer, aki Bajor Gazdák Szövetségének (BBV) tagja, bírálta a Lidlt, amiért a fogyasztók magatartását a piac működésébe való beavatkozással kívánja irányítani. A lépés áttételesen rossz fényt vet az állati eredetű élelmiszerekre, annak ellenére, hogy a Lidl 2030-ig tartó fehérjestratégiájában az állati eredetű élelmiszerek 80 százalékos arányát tűzték ki célul. A BBV kifogásolta továbbá, hogy vállalat fehérjestratégiája túl kevés figyelmet szentel az élelmiszerek eredetének és a vegán helyettesítő termékek feldolgozási igényének.

Forrás: agrarheute

Magazin ajánló: