Egy étterembe látogatókat vonzani ma már összetett dolog. Nem elég a jó kiszolgálás, a remek ételválaszték és az érdekes, Instagram-kompatibilis belső tér – egy olyan korban, amikor a Google emberek millióinak mindennapi életének útmutatójává vált, a keresési eredményekben való előkelő helyezés a „lenni vagy nem lenni” kérdése több ezer vállalkozás számára.
Milyen trükköt alkalmaznak az amerikai vendéglátósok?
Ezt a funkciót próbálják kihasználni az amerikai vendéglátósok.
A felhasználók gyakran írják be a Google-ba a „near me”, azaz közel hozzám kifejezést. Az étterem tulajdonosok, akik tisztában vannak a keresőmotorok erejével és gyengeségeivel is, megpróbálják kijátszani az algoritmust – egyesek úgy nevezik el éttermeiket, hogy azok minél előkelőbb helyen szerepeljenek a Google keresési eredményei között.
Az Egyesült Államokban egyre gyakrabban látni az utcán olyan étteremneveket tartalmazó táblákat, amelyek úgy hangzanak, mintha közvetlenül a Google-keresésből lettek volna átemelve. És bár ezek még a létesítmények tulajdonosai számára is furcsának és komolytalannak tűnnek, egyelőre mégis működnek.

A ‘Thai Food Near Me’ egy apró, de erőteljes demonstrációja annak, hogy a Google-nek ma már mekkora befolyása van arra, hogy egy étterem mennyire népszerű. A férfi szerint a név jól működik az interneten, miközben egyszerű, kézenfekvő és kissé humoros.
Jirapraphanana étterme nem pusztán ezért lett népszerű, hanem azért is, mert a közösségi és a hagyományos médiában is nagy hírverést kapott, rengeteg cikk és televíziós felvétel jelent meg róla, ez pedig remek profitot jelentett tulajdonosa számára.
Jirapraphanana pedig, kihasználva étterme népszerűségét és azt, hogy a keresőmotorok „kicselezése” bevált, nagy figyelmet fordít online népszerűségének fenntartására: minden nap jó minőségű fotókat és videókat tesz közzé weboldalán, frissíti az ott található tartalmakat.
Bár ez a gyakorlat részben működik, és kétségtelenül egyre több vendéget és vásárlót hoz az egységeknek, mégis problémát okozhat a kereső személyeknek.
A szakértők abban is kételkednek, hogy ez az okos trükk hosszú távon működni fog-e. Rámutatnak, hogy az ezt kihasználó tulajdonosok sikerrel járhatnak, de a Google valójában sokkal bonyolultabb módon működik – különböző adatokra van szüksége ahhoz, hogy a felhasználóknak eredményeket jelenítsen meg. Nemcsak a kifejezésekre támaszkodik, hanem a helyadatokra, a véleményekre vagy a vásárlói értékelésekre is. Itt három dolog számít különösen: a relevancia, a távolság és a láthatóság, amiből ebben az esetben csak az egyik dologra fókuszálnak.