Eddig a franciaországi belépéskor a perthus-i alagútátkelőhely után elkerülhetetlen volt a nyomtávváltás miatti mozdonycsere vagy a konténerek átrakodása, ami hosszú időt vett igénybe.
Ezenkívül a szokásos, 450-500 méter hosszú és átlagosan 68 TEU-fémkonténer szállítására alkalmas vonatokat Spanyolország ezen vasútvonalain elsőként felváltják az Európában megengedett maximális, 750 méter hosszú vonatok, amelyekre 108 TEU-konténer rakodható. A logisztikai vállalatok számára ez jelentős megtakarításokat hoz. A Barcelona–Toulouse közötti útvonalon irányonként hetente három, Barcelona–Lyon között pedig irányonként hetente egy fuvar áll majd a szállítmányozók rendelkezésére, amelyet a logisztikai vállalat tulajdonában lévő APM Spain Railways vasúttársaság üzemeltet a Captrainnel és a Naviland Cargóval együttműködve.