A tanulmányhoz 10 New York államban élő állattartóval társultak a kutatók, akik az általuk megtermelt húst termelői piacokon értékesítik – írja a Phys.org. Összesen 26 ezer tranzakció adatait elemezték ki. A tapasztalatok a következőket mutatták:
A legtöbb vásárlás a piac nyitásakor, vagy éppen az előtt történik, és az idő múlásával egyre kevesebb tranzakció történik.
A darált marhahúst nagyobb mennyiségben, általában 1 kilogrammos vagy még nagyobb kiszerelésben vásárolták.
Ha a vásárlók tudatában voltak, hogy bank és hitelkártyával is lehet fizetni, jóval többet költöttek. Azonban ha nőtt a vásárlások száma (azaz nagyobb tömeg volt a pultok körül), akkor csökkent a tranzakciónkénti összeg.
Mindezek értékes adatokkal szolgálnak a gazdák számára, hiszen az élelmiszerboltokkal ellentétben ők nem válogathatják meg az általuk kínált portéka összetételét: az egész állatot értékesíteniük kell. Kritikus fontosságú tehát a megfelelő marketing és az árazás is. A fenti tapasztalatok alapján azt ajánlják az amerikai gazdáknak, hogy érdemes inkább vasárnap piacra vinni a portékájukat, több árut vinni vagy akár árat is emelni a nagyobb ünnepek előtt, és nagyobb mennyiséget tartalmazó tételeket is készíthetnek például darált marhahúsból.