A korábban be nem jelentett kiigazítás megnehezíti az etanol gyártók számára, hogy részt vegyenek az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyag után járó igen csak jövedelmező, új amerikai adójóváírásban, amely kulcsfontosságú az iparág növekedése szempontjából.
A kiigazítás célja, hogy pontosabban számolja el azokat a környezeti károkat, amelyek akkor keletkeznek, amikor a földet kukoricatermesztésre szánt gazdaságokká alakítják át, ugyanakkor jutalmazzák az olyan klímavédő gazdálkodási technikákat, mint a forgatás nélküli talajművelés és a növénytakarók használata – mondták a Reutersnek a nevük elhallgatását kérő források.
Politikailag a terv középutat jelentene a Fehér Ház számára, hiszen a környezetvédők nyomása nehezedik rá, akik azt akarják elérni, hogy a világ kevésbé támaszkodjon a szántóföldeken megtermelt növényekre üzemanyagként, ezzel is elősegítve az elektromos járművek elterjedését.
A Fehér Ház szóvivője azt mondta a Reutersnek, hogy még nem született végleges döntés az éghajlati modellről, és „koraiak az elhatározásokkal kapcsolatos találgatások”.