0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 18.

Sokkal kevesebbet költünk élelmiszerre

Jövedelemtől függetlenül még mindig prioritás a legtöbbünk számára, hogy jelentősen csökkentsük az élelmiszerekre fordított kiadásokat - legalábbis egy új tanulmány szerint.

A Stout nemzetközi tanácsadó cég legfrissebb, 2023-as élelmiszer-kiskereskedelmi ágazati felmérése szerint a sajátmárkás és az akciós termékek továbbra is népszerűek. Azonban a vásárlók továbbra is igyekeznek a lehető legkevesebbet költeni a kiskereskedelmi láncok üzleteiben.

A technológia által vezérelt, magával ragadó vásárlási élmény jelentősége tovább nőtt. Különösen a fiatalabb demográfiai csoportok körében jellemző, hogy nem boltokat, hanem célirányosan termékeket vagy élményeket keresnek.

élelmiszer, hús

Az adatok szerint a Z generáció (1997-2010 között születettek) és az Y generáció (1981-1996 között születettek) vásárlók háromnegyede használt élelmiszerboltos alkalmazást az elmúlt évben.

A tanulmány egyéb megállapítások

A tanulmány szerint a vezérigazgatók szerint a munkaerőhiány a legnagyobb kihívás a kiskereskedelmi-láncok számára.

2023 elején a frontvonalbeli kiskereskedelmi dolgozók mintegy 44%-a fontolgatta, hogy elhagyja munkahelyét. Ez az arány az év második felében jelentősen csökkent.

A növekvő munkaerőköltségek arra késztették az élelmiszer-kiskereskedőket, hogy költségcsökkentő beruházásokba fektessenek. Az önkiszolgáló pénztárgépektől kezdve a teljesen automatizált, pénztáros nélküli boltokig egyre népszerűbbek az új megoldások – áll a jelentésben.

A kiskereskedők a fogyasztói preferenciáknak megfelelően bővítették termékválasztékukat is. A legdinamikusabban fejlődő szegmensek a saját márkás, a növényi alapú,  és bio termékek.

Élelmiszer-hulladék

Mivel az élelmiszer- és csomagolási hulladék csökkentése a vásárlók és a vállalatok számára kiemelt prioritás, az élelmiszerboltok és a élelmiszertermelő cégek egyaránt a hulladék csökkentésére összpontosítottak. A visszaváltható csomagolások, a csomagolásmentes termékek (tészták, magvak, cukorkák) egyre nagyobb jelentőséggel bírnak.

Az olyan alkalmazások, mint a Too Good To Go egyre népszerűbbek lettek a fogyasztók, az éttermek és az élelmiszer-kiskereskedők körében, mivel zökkenőmentes és költséghatékony módon segítettek az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben – jegyezte meg a jelentés.

A Too Good To Go szolgáltatás lényege, hogy az élelmiszer-kereskedők – boltok, éttermek – egy applikáció segítségével jelezni tudják a fogyasztók számára, ha felesleges termékeik „ragadtak a polcon”. Ezeket az egyébként gyorsan romló termékeket kénytelenek lennének kidobni, de az applikáció segítségével a cégek afféle utolsó pillanatos vásárlásra fel tudják kínálni a fogyasztók számára a rendes árnál jóval olcsóbban.

További érdekességek:

Az első vegán szupermarket Berlinben

Kerülje el a krónikus betegségeket! – 4 tipp az egészséges emésztőrendszerért

Forrás: esmmagazine.com