Nem az elektromos autóknak áll most a zászló, szögezi le a német agrárhírportál cikke a szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság legfrissebb statisztikáira hivatkozva. Eszerint ugyanis májusban 29 700 e-autó került újonnan forgalomba – 30,6 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos hónapjában, és nagyjából ugyanannyit, mint 2024 áprilisában.
Legalábbis ez derül ki a McKinsey „Mobility Consumer Pulse” című tanulmányából, amelynek kétszáz kérdését a globális autóeladások 80 százalékát lefedő 15 országban több mint 30 ezer ember válaszolta meg. Németországban mintegy 4350 ember vett részt a felmérésben.
Ahogy a két utóbbi érvből is látszik, a legtöbben végső soron az egy töltéssel megtehető távolsággal elégedetlenek. A válaszadók 500 kilométert szeretnének megtenni egy töltéssel, ami nagyjából 30 százalékkal van a piacon jelenleg elérhető autók átlagos tényleges képességei fölött, írja a McKinsey tanulmánya. Az elégedetlenség másik oka a töltőinfrastruktúra, különösen a közép- és hosszú távú utakra alkalmas gyorstöltőkkel nincs megfelelően ellátva az ország a megkérdezettek szerint.
29%-uk mondta, hogy elképzelhetőnek tartja egy akkumulátoros vagy egy plug-in hibrid vásárlását, miközben a legutóbbi, 2022 decemberi felmérésben ez az arány még 34% volt.
Beszédes az az információ is, hogy az elektromos járművek iránti elkötelezettsége ellenére a Volkswagen 2028-ig mintegy 60 milliárd eurót tervez befektetni a belsőégésű motorok továbbfejlesztésébe – számolt be róla az Auto Motor und Sport cikke nyomán az Agrarheute.