A nagy nyugati sörgyártók – mint a Carlsberg és az Anheuser-Busch InBev annak ellenére növelik eladásaikat a közel-keleti és észa-kafrikai arab államokban, hogy azok muszlim többségű lakossága nem fogyaszt több alkoholt, mint korábban. Ennek oka a Reuters hírügynökség riportja szerint egyrészt a nagypolitikai eseményekben, másrészt a fogyasztók szokásainak változásában keresendők.

Forrás: freepik.com
Ezzel párhuzamosan egyre többen fogyasztanak alkoholmentes söröket, amik az üdítőitalok alternatíváiként jelentkeznek.
Ennek egyik oka a hírügynökség beszámolója szerint a tavaly októberben kitört izraeli-palesztin konfliktusban keresendő, mivel az arab lakosság egy része bojkottálja a Pepsi és a Coca-Cola termékeit. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor megjelenik a lakosság ízlésvilága.

Forrás: freepik.com
A Reuters emellett megjegyzi, hogy a növekedés ellenére az alkoholmentes sörök eladása globálisan még mindig csak egy kis szeletét teszi ki a nagy sörgyártók forgalmának.