0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

Látványosan nőnek a sörgyártók bevételei az arab országokban

Az alkoholmentes sörök piaca feljövőben van a muszlim többségű arab országokban.

A nagy nyugati sörgyártók – mint a Carlsberg és az Anheuser-Busch InBev annak ellenére növelik eladásaikat a közel-keleti és észa-kafrikai arab államokban, hogy azok muszlim többségű lakossága nem fogyaszt több alkoholt, mint korábban. Ennek oka a Reuters hírügynökség riportja szerint egyrészt a nagypolitikai eseményekben, másrészt a fogyasztók szokásainak változásában keresendők.

italok italgyártás sör arab
Illusztráció
Forrás: freepik.com
A muzulmán lakosság vallási okokból nem fogyaszt alkoholt, ugyanakkor a legtöbb arab országban hozzáférhetők alkoholos italok. Ennek ellenére a legtöbb alkoholt fogyasztó arab országban, az Egyesült Arab Emírségekben sem éri el az éves fogyasztás a 2,5 litert lakosonként.

Ezzel párhuzamosan egyre többen fogyasztanak alkoholmentes söröket, amik az üdítőitalok alternatíváiként jelentkeznek.

Ennek egyik oka a hírügynökség beszámolója szerint a tavaly októberben kitört izraeli-palesztin konfliktusban keresendő, mivel az arab lakosság egy része bojkottálja a Pepsi és a Coca-Cola termékeit. Ezzel párhuzamosan ugyanakkor megjelenik a lakosság ízlésvilága.

sör ital arab
Illusztráció
Forrás: freepik.com
A növekedés mögött a turizmus növekedése is megtalálható, mivel a legtöbb alkoholmentes sört vendéglátóhelyek és hotelek rendelik. A növekedésnek ugyanakkor korlátot jelenthet, hogy a sör kifejezés társadalmi megítélése még nem biztos, hogy pozitív.

A Reuters emellett megjegyzi, hogy a növekedés ellenére az alkoholmentes sörök eladása globálisan még mindig csak egy kis szeletét teszi ki a nagy sörgyártók forgalmának.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu / reuters.com

Magazin ajánló: