
A zöldség-gyümölcs piaci információkat gyűjtő és elemző németországi AMI adataira hivatkozva a fruchthandel.de portál arról számolt be, hogy a kiélezett helyzetben más gyümölcsöket néha előnyben részesítenek a banánnal szemben a teherszállító hajókat üzemeltető logisztikai cégek, amikor a rakodási résidők kiosztásáról van szó.
Az El Niño utóhatásai már nem érződnek, a latin-amerikai termesztő országokból származó banán nagyrészt jó feltételekkel szerezhető be, ehelyett a hajók késése okoz fennakadásokat – ami egyébként ebben az időszakban rendre visszatérő probléma. Ráadásul, ahogy egyre több a szezonális gyümölcs – főleg a mangó és a csemegeszőlő –, úgy szorul háttérbe a banán a szállítókapacitásokért folyó küzdelemben. Ehhez jön, hogy a hajózási társaságoknál megváltoztak a menetrendek, így már nem tarthatók az előre fixált határidők. Mindezek következtében rendkívül megbízhatatlanul érkeznek az európai célpontokra a banánszállítmányok.
Komoly kihívás ezért az érlelés és az áruházlánci beszállítás ütemezése,
A németországi láncok akciós újságaiban a 49. héten (december 2–8.) 19 banánakciót hirdettek meg összesen, ami ötödével kevesebb, mint az elmúlt öt év átlagában ugyanebben az időszakban, számolta ki az AMI, hozzátéve, hogy a helyzet előrevetíti, hogy jövő ilyenkor már drágábban fognak kereskedni a banánnal.