0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

Óriási innováció az élelmiszerpazarlás ellen: éretlen banán

„Otthon érő banán” is kapható lesz a Tesco boltjaiban az Egyesült Királyságban. Tavaly körülbelül négymilliárd banánt vásároltak országszerte (+2,6% az előző évhez képest), nem mindegy, mennyi megy belőle veszendőbe, áll a cég sajtóközleményében.

A banán az egyik legnépszerűbb élelmiszer, amelyet a brit szupermarketekben vásárolnak (az Egyesült Királyságban 799 millió euró értékű volt tavaly a banánforgalom), de egyben a legnagyobb mennyiségben pazarolt élelmiszer is, mivel nagyon gyorsan érik.

A Tesco bejelentette, hogy egy új kezdeményezésnek köszönhetően a fogyasztóknak több választási lehetőségük lesz – vehetnek érett vagy éretlen banánt is –, ettől a háztartásokban keletkező élelmiszerhulladék csökkenését remélik.

Ilyen csomagokban kínálják (Fotó: Tesco)
„Soha nem volt még ennyire népszerű a banán, táplálkozási értéke és sokoldalúsága miatt felhasználható főzéshez, sütéshez, smoothie-k és turmixok készítéséhez.

Az elmúlt évben a kereslet ugrásszerűen megnőtt, és csaknem 15 millió banánt többet adtunk el, mint az előző évben. Sajnos tudjuk, hogy a banán gyorsan érik. Reméljük, hogy a hosszabb eltarthatósági idővel lehetőséget adunk a vásárlóknak, hogy megfelelően tervezhessék a heti bevásárlást, és így remélhetőleg segítünk nekik csökkenteni az otthoni pazarlást”, idézi a közlemény Dan Bentley, a Tesco banánbeszerzőjének gondolatait.

Ha választhatnának, zöldebben kérnék

A Tesco felmérésben vizsgálta a banánnal kapcsolatos vásárlási szokásokat és fogyasztói preferenciákat, ezzel alapozták meg az újítást.

Eszerint a legtöbb vásárló egy fürt banánt vesz meg egyszerre, különösen azok, akik online vásárolnak. A napi átlagos fogyasztás egy darab banán, tehát a fürtnek legalább öt napra kell kitartania.

Akik csak egy fürt banánt vásárolnak, a közepesen érett árut preferálják, míg akik egyszerre több fürtöt is tesznek a kosarukba, azok igyekeznek úgy összeállítani a sort, hogy többféle érettségi szintű banán legyen otthon. Végül pedig, ha lenne rá lehetőségük, akkor az online vásárlók zöldebb banánokat választanának, mint amiket jelenleg kapnak, derült ki a kereskedelmi lánc felméréséből.

Nem ez az első banános újításuk

A banán évtizedek óta a bevásárlókosarak alapvető kelléke, a tejjel és a kenyérrel együtt a leggyakrabban vásárolt élelmiszerek közé tartozik az Egyesült Királyságban, és 2009-ben a Tesco volt az első brit kiskereskedő, amely megváltoztatta a gyümölcs értékesítésének módját az élelmiszer-pazarlás ellen, emlékeztet a cég közleménye.

Az akkori újítás a speciálisan tervezett, könnyebben hozzáférhető „függőágy” szerkezet volt, amelyet a banánok optimális állapotának megőrzése, a zúzódásokat megelőzésre érdekében fejlesztettek ki, és azóta általánossá vált, többek között nálunk is.

A mostani újítás keretében „otthon érő” címkével árult banánokat csomagban teszik a pultokra, a fürtöket ragasztószalag tartja össze, amelyen egyértelműen feltüntetik, hogy milyen banánokról van szó. Az ára ugyanannyi lesz, mint az érett banánoké, áll a Tesco sajtóközleményében.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: