A banán az egyik legnépszerűbb élelmiszer, amelyet a brit szupermarketekben vásárolnak (az Egyesült Királyságban 799 millió euró értékű volt tavaly a banánforgalom), de egyben a legnagyobb mennyiségben pazarolt élelmiszer is, mivel nagyon gyorsan érik.
A Tesco bejelentette, hogy egy új kezdeményezésnek köszönhetően a fogyasztóknak több választási lehetőségük lesz – vehetnek érett vagy éretlen banánt is –, ettől a háztartásokban keletkező élelmiszerhulladék csökkenését remélik.

Az elmúlt évben a kereslet ugrásszerűen megnőtt, és csaknem 15 millió banánt többet adtunk el, mint az előző évben. Sajnos tudjuk, hogy a banán gyorsan érik. Reméljük, hogy a hosszabb eltarthatósági idővel lehetőséget adunk a vásárlóknak, hogy megfelelően tervezhessék a heti bevásárlást, és így remélhetőleg segítünk nekik csökkenteni az otthoni pazarlást”, idézi a közlemény Dan Bentley, a Tesco banánbeszerzőjének gondolatait.
Ha választhatnának, zöldebben kérnék
A Tesco felmérésben vizsgálta a banánnal kapcsolatos vásárlási szokásokat és fogyasztói preferenciákat, ezzel alapozták meg az újítást.
Akik csak egy fürt banánt vásárolnak, a közepesen érett árut preferálják, míg akik egyszerre több fürtöt is tesznek a kosarukba, azok igyekeznek úgy összeállítani a sort, hogy többféle érettségi szintű banán legyen otthon. Végül pedig, ha lenne rá lehetőségük, akkor az online vásárlók zöldebb banánokat választanának, mint amiket jelenleg kapnak, derült ki a kereskedelmi lánc felméréséből.
Nem ez az első banános újításuk
A banán évtizedek óta a bevásárlókosarak alapvető kelléke, a tejjel és a kenyérrel együtt a leggyakrabban vásárolt élelmiszerek közé tartozik az Egyesült Királyságban, és 2009-ben a Tesco volt az első brit kiskereskedő, amely megváltoztatta a gyümölcs értékesítésének módját az élelmiszer-pazarlás ellen, emlékeztet a cég közleménye.
A mostani újítás keretében „otthon érő” címkével árult banánokat csomagban teszik a pultokra, a fürtöket ragasztószalag tartja össze, amelyen egyértelműen feltüntetik, hogy milyen banánokról van szó. Az ára ugyanannyi lesz, mint az érett banánoké, áll a Tesco sajtóközleményében.