A gyárpiaci részesedése Európában 69 százalék, Amerikában 15 százalék, míg Ázsiában 10 százalék. A vásárlói közé jellemzően a nagy márkák tartoznak, s a mért fogyasztói elégedettség 96 százalékos.
Leginkább sörösüveget gyártanak majd
A magyarországi beruházással a cég a belföldi piac mellett az európai piacokra kívánja eljuttatni termékeit főként az élelmiszeripar területén, így bor és egyéb alkoholos, illetve alkoholmentes italok szegmensben. A két kemencével rendelkező üzem éves kapacitása 330 ezer tonna csomagolóüveg lesz. A két kemencében naponta akár 550 tonna csomagolóüveget tudnak majd előállítani. A gyárban öblös csomagolóüveget, leginkább sörösüveget gyártanak az egyik legismertebb európai sörmárkának. Naponta várhatóan 3-4 millió üveget tudnak készíteni.
A gyártáshoz szükséges alapanyagot, a homokot Csehországból vonattal szállítják Kaposvárra. A csomagolóanyagokhoz azonban 15 százalékban újrahasznosított üvegtörmeléket is felhasználnak. A török cég ugyanis arra készül, hogy a műanyag palackok gyártása visszaszorul majd az EU-ban szigorodó környezetvédelmi előírások miatt.
A kaposvári üzemet várhatóan október végén adják át, s a jövő év elején már termelni fog. Céljuk, hogy a távolabbi piacokat – Olaszország, Románia, Dél-Lengyelország – a magyar gyárból elégítsék ki. Különböző méretű palackokat gyártanak. A szemináriumon elhangzott, a következő évtől a Vinartis már Kaposvárról szeretné a leggyakoribb palacktípusokból kiszolgálni ügyfeleit.