A hírnév kulcsfontosságú, és a fenntarthatóság nélkül nemcsak az engedélyüket veszíthetik el az ágazat szereplői, hanem a piaci pozíciójukat is. Bár a tanúsítás költségekkel jár, előnyöket is hoz, például jobb piacra jutási lehetőséget és így akár nagyobb piaci részesedést. Hangsúlyozták, hogy a fenntarthatóság már nem választható lehetőség, hiszen a nem fenntartható működés költségei nőnek. Az ágazatra nagy nyomás nehezedik a kiskereskedők és a jogszabályok részéről.

A GlobalGAP képviselője rámutatott, hogy a termelők gyakran viselik a terheket anélkül, hogy kellő támogatást kapnának az ellátási lánctól. A jó kertészeti gyakorlatok eredményezhetnek költségcsökkentést, de nem mindig. A GlobalGAP célja a tanúsítás egyszerűsítése és olcsóbbá tétele. Kolumbiában például a termesztők egy része már jó üzleti gyakorlatként kezdi látni a fenntarthatóságot. Az ottani tanúsítási rendszer „jó gyakorlatok” programként indult, és mostanra menedzsmenteszközzé nőtte ki magát. Kolumbiában az ágazat mintegy 250 ezer közvetlen és közvetett munkahelyet teremt, átlagosan tizenhatot hektáronként. A dolgozók 60%-a nő, ezért speciális programokat indítottak emlőrák és családtámogatás témákban.

Nem fenntarthatónak lenni hosszú távon drágább. Kimutatások szerint az emberek 50%-a pozitívan áll a virágokhoz és növényekhez, míg 42%-uk semleges. Megbízható és nemzetközileg összehasonlítható adatokkal a szektor meggyőzheti a semlegeseket, hogy gyakrabban vásároljanak virágokat, dísznövényeket.
A kongresszus záróbeszédében elhangzott, hogy a virágok és más dísznövények vásárlása a fogyasztók számára mindig pozitív élmény. A szektornak ökológiai, társadalmi hatást is magában foglaló adatokkal, hiteles szabványokkal kell ezt tovább erősítenie.