Amint ebből a rendszerből jól kiolvasható, a Nádudvari Kft. sikere az egymás iránti bizalomnak köszönhető. Annak, hogy bizonyos kereten belül mindenkinek megvan a döntési szabadsága és felelőssége. Nagy Ádám kihangsúlyozza: „A siker nem lehet egy emberé. A cégvezetés nem „one man show”, azaz, nem egy egyszemélyes előadás. A funkcionális felépítésben hiszek. Nyolc ágazatvezető van alattam, mindenkinek megvan a saját feladatköre, amiért felel és amiért felelősséget vállal. Én a stratégiáért felelek, így maximum irányokat mutatok nekik. Ezért cserében szabad kezet kapnak, döntési szabadságuk van és azt látom, hogy ettől a kiteljesednek és lojálisak lesznek. A legnagyobb érték számomra, amikor a kollégák a sajátjuknak tekintik a céget, a problémát, a feladatokat. A tejüzemben, ha gond van szombaton délután, akkor a főműszakvezető bejön és megoldja, annak érdekében, hogy folytatódhasson a termelés.”
A joghurt a harmadik stratégiai pillér – személyes siker a réteges joghurt
A Magyarországon kapható joghurtok 80%-a külföldi piacokról érkezik, Romániából, Lengyelországból és Németországból. 2023-ban felmerült a kérdés a Nádudvarinál, milyen új terméket lehetne bevezetni az egyébként piacvezető kőrözött és túró mellé.
A stratégiai játszma nyertese, ami már régen kijárt a magyar embereknek, a magyar előállítású joghurt lett. Annak ellenére lett siker, hogy az iparág nem tartotta jó ötletnek. Ma a Nádudvari talán a legnagyobb joghurt előállító az országban. Azok közül is, a Nagy Ádám kedvére és ötletére megalkotott réteges joghurt, melynek termékfejlesztése egy-másfél évet vett igénybe, ugyanis a mottó itt is az volt: csak a tökéletes, prémium minőség az elfogadható. A réteges joghurt egy régmúlt osztrák síelésen elfogyasztott joghurt mintájára készült, amit a termékfejlesztő csapatnak addig kellett csinálnia, míg nem lett ugyanolyan tökéletes minőség, mint amilyen Nagy Ádám emlékeiben élt.

fotó: Nádudvari
Egy jó vezető személyiségjegyei
Az ember személyiségjegyei mélyen gyökereznek. Vannak velünk született adottságok, van, amiket otthonról hozunk és vannak azok, amiket az életünk során megtapasztalt sikerek és kudarcok tanítanak nekünk. „Édesapám példamutató tisztessége, nyugodt szívvel mondhatom, nagy hatással van rám és követem az általa adott mintákat. Hiszek abban, hogy a tisztesség, hosszú távú befektetés. Ez így van a NAGISZ csoporton belül is. Azt hiszem ezért is lehetek most itt, mert jól passzoltam a vezérigazgató, Kovács Herman értékrendjéhez. A NAGISZ egy 75 éves cég, az előző ügyvezetője Herman édesapja volt, aki annyit hagyott örökül, hogy egy kézfogás többet ér, mint egy szerződés. De miden munkahelyemről van olyan kapcsolatom, akik segítették és formálták a személyiségemet, növelték az élettapasztalatomat.” Nagy Ádám hozzáteszi, hogy életében nagy szerepet játszik a sport. Több sportot is kipróbált életében, de ami igazán személyiségformáló az az amerikai foci, ami arra tanította, hogy:
Ez igaz az életre is. Ugyanis Nagy Ádám azt monda, nem ad fel semmit és nincs az a kudarc, amiből nem állna fel és haladna tovább úgy, hogy abból ne vonná le a tanulságokat.
A fejlődés a legnagyobb felelősség
Egy jó vezető mindig gondolkodik, stratégiákat állít fel, mérlegeli azok kimeneteleit, illetve valósítja meg azokat. Az FMCG szektor, azaz a Fast Moving Costumer Goods (gyorsan forgó fogyasztási cikk) nem az az ágazat, amiben elégedetten hátra lehet dőlni. Figyelni kell a fogyasztói trendek változását, mi van, ha valamiből kevesebbet, valamiből többet vesznek, arra azonnal reagálni kell. A márkaépítés elsődleges feladat volt, amit folyamatosan szem előtt kell tartani. A kommunikációra szánt költséget és a marketingköltségeit ennek érdekében az elmúlt években megtízszerezte a Nádudvari azért, hogy jól megkülönböztethetővé váljon a többi nagy márkától. Ez is nagyban hozzájárul a cég sikereihez.
A Nádudvari Kft. hatalmas és dinamikus fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. A gyors fejlődés eredménye az, hogy folyamatosan kapacitást kell növelni. Jelenleg a Nádudvari a termelés tekintetében abszolút az üvegplafonon van, a tej- és a mirelit üzemben a hét minden napján, napi három műszakban folyik a munka. Annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb hatékonyságot érjék el a gyártásban bevezették a LEAN szemléletet, azaz olyan vállalatirányítási módszereket, melynek az a célja, hogy a legtöbb hozzáadott értéket a legkevesebb erőforrás ráfordításával és a veszteségek minimalizálásával érjék el. Lényege a folyamatos fejlesztés, az értékteremtő folyamatok optimalizálása és a pazarlás megszüntetése.
Az egy 13-14 milliárd értékű beruházás. Ekkora beruházásra nem volt példa még a cég életében. A jelenlegi üzem 4000 tonna készterméket, míg az új üzem 10.000 tonnát fog tudni termelni. Ahhoz, hogy nyugat európai piacra tudjunk lépni, ahhoz ez a kapacitás elengedhetetlen, ugyanis a hazai piacot éppen, hogy lefedi. A Nádudvari Kft. jelenlegi tervei a beruházásokon és a kapacitásnövelésen túl az exportpiacaik kiterjesztése. Kelet-Európa több országában is jelen vannak (Szlovákia, Románia, Szerbia), de a célok közt Nyugat-Európa is szerepel. Ezek a törekvések már elő vannak készítve, megvan a külföldi piacra szánt név, ugyanis a Nádudvari nem piacképes márkanév külföldön, így ott Village Gold lesz a Nádudvari márkaneve.
Nagy Ádám azt mondja, a legnagyobb felelősség mindig ezeket a stratégiai döntéseket meghozni úgy, hogy az a cégnek, a munkavállalóknak és a vásárlóknak egyaránt jó legyen. „Ezzel együtt nagyon szeretem, amit csinálok. Úgy érzem magam, mint egy stratégiai játékban, ahol a döntéseimmel és tetteimmel szépen gyarapodik körülöttem minden.”

A Nádudvari filozófiája a minőségre fókuszál
Az első és legfontosabb a magas minőségű élelmiszerek előállítása. A Nádudvari törekszik a tradicionális magyar receptúrák és alapanyagok használatával a régi értékek megőrzésére, miközben a modern, egészségtudatos irányelveket is figyelembe veszik. Nagy Ádám így fogalmazott: „Nyughatatlanok vagyunk a minőség szempontjából!” ő maga, mint egy igen maximalista személyiség, ide is belevitte azt a filozófiát, hogy valamit vagy jól csinálunk, vagy nem csináljuk. Ezért is van az, hogy ügyvezetőként is minden termelőjüket ismeri a tejágazatban. „Amit nem gondoltam volna öt évvel ezelőtt, mikor a céghez jöttem, az az élelmiszerbiztonság jelentősége. Bátran ki merem jelenteni, hogy a Nádudvari Kft. minőségbiztosítói feketeövesek. Ennek köszönhetően az auditokon 90-95 százalékos eredménnyel megyünk át azért, mert a gyártás és a minőségbiztosítás nagyon jól össze tud dolgozni. Mindenki érti, hogy mi a dolga.
Ez is Nagy Ádámra vall, aki csak a tökéleteshez hajlandó a nevét adni. Azt mondja, ha a vevő elsőre nem jó terméket vesz le a polcról, akkor többet nem nyúl érte. Ezért nagyon fontos, hogy elsőre, másodikra és harmadikra is a Nádudvari termékét emelje le az üzletek polcairól.
A család ereje a sikerek mögött
Nagy Ádám számára az élet sok értékes sikert hozott, de mind közül a legnagyobb büszkeséget a család jelenti. Két gyermek édesapjaként fontosnak tartja, hogy azokat az értékeket, amit az ő édesapja örökített át számára, azt ő is továbbadja saját gyermekeinek. Nem célja, hogy a nyomdokaiban lássa őket inkább arra ösztönzi lányát és fiát, hogy legyenek szenvedélyesek és akarjanak a legjobbak lenni abban, amit csinálnak, legyen az bármi.
Hiába fordult el egy időre a mezőgazdaságtól és választott „öltönyös szakmát”, mégis hobbiból gazdaságokba fektet, melyben felesége a legnagyobb segítsége. Mindamellett, hogy édesanyaként helyt áll a családban, a gazdaságok adminisztrációit is ő látja el.
A siker mögött tehát nem csupán stratégiai döntések és felelősségteljes napok állnak, hanem egy olyan családi háttér is, amelybe egy nehéz nap után hazatérhet.
A Nádudvari legújabb kampánya: #mitehetünktöbbet – Magyar Mezőgazdaság


