Alacsony taglétszám, nagy termőfelület, kevés fajta, mindez fiatalos lendülettel fűszerezve, ez a Hódkertész Kft. bevált receptje. A termelői értékesítő szervezet tagjai korszerű üvegházakban zöldséget hajtatnak, és a kiegészítő LED-megvilágítás bevezetése óta egész évben szállítanak paradicsomot a hazai üzletláncok többségébe. Árbevételük évről évre dinamikusan növekszik, tavaly meghaladta a 15 milliárd forintot. A hódmezővásárhelyi telephelyen beszélgettünk Feczák Tamás ügyvezetővel, aki édesapjától vette át a stafétát.

A 2011-ben alakult Hódkertész Kft. termelői értékesítő szervezet viszonylag alacsony, jelenleg 15 fős taglétszámmal, a lehető legkorszerűbb körülmények között és évről évre növekvő felületen hajtat paradicsomot, uborkát és paprikát Hódmezővásárhely, Szentes és Deszk környékén. 2025-re 48 hektárra növekedett a hajtatási felület, és a kertészeti termelést fejlesztő új pályázati lehetőségnek köszönhetően a jövőben további 20 hektárral bővülhet, megközelítve így a 70 hektárt.
A plusz LED-megvilágítással ellátott növényházak mérete is bővült az elmúlt évben 3-ról 5 hektárra. A fejlesztésekben nemzeti és uniós támogatásokra egyaránt támaszkodtak.

Az üvegházi paradicsom szezonja általában április közepén kezdődik és december közepéig tart, ebből a keretből akkor léptek ki, miután több áruházlánc komolyan felvetette, hogy télen is vásárolnának tőlük paradicsomot, idézte fel. Innen jött az ötlet, hogy legyen téli hajtatás is. A szeptemberi ültetésű paradicsom szedése november elején kezdődik és augusztus 1-jéig tart, s így teljes mértékben le tudják fedni a 365 napos beszállítást a felvásárlók felé. Emellett munkaszervezési szempontból is előnyös a január-március közötti időszak kitöltése.




