Back to top

Fogyasztóvédőkkel hitelesebb a Magyar Termék

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. mindez tovább erősíti a Magyar Termék védjegyeinek megbízhatóságát. A felmérések szerint azok a fogyasztók, akik megvizsgálják az áru eredetét a Magyar Termék védjegyeit tartják a leginkább megbízhatónak

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítésére. A megállapodás értelmében a FOME nem csupán segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, de a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is.

Az együttműködés tovább erősíti a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeinek megbízhatóságát: a rendszerben a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.

„A Magyar Termék ma már több, mint egy eredetet jelölő védjegy. Olyan márkanév, amelyet ismernek és keresnek is a vásárlók, és olyan közösség, amelynek cégei együtt hatékonyan tesznek egymás jó hírnevének erősítéséért” – hangsúlyozza Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.  A tizenkét éve alapított nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel a hazai áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát segítse, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet.

A védjegyek -  a száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint a nálunk feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék” illetőleg a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás” – ma már közel 160 cég mintegy négyezer termékén, szolgáltatásán találhatóak meg.

A Magyar Termék védjegyeket – a Budapesti Gazdasági Egyetem Marketing Intézetének 2017-es kutatása szerint - az áruk eredetére kíváncsi, azt megnéző fogyasztók 94 százaléka ismeri. Sőt: a kutatás szerint azon vásárlók 71 százaléka, aki megnézik az áru eredetét, a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.

A 2003-ban alakult FOME célja, hogy elősegítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a hatékony és gyors (elsősorban peren kívüli) jogorvoslatot, a megfelelő tájékoztatást, az információhoz jutás lehetőségét és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat, kilenc megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, öt megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával vannak jelen. Az egyesület az elmúlt években több hazai felsőoktatási intézménnyel együttműködésben indított fogyasztóvédelmi oktatást, továbbá saját, akkreditált fogyasztóvédelmi szakember és békéltető testületi szakember képzéseket. A szervezet az elmúlt években mindemellett több közérdekű pert indított és nyert meg a fogyasztók védelme érdekében.

Forrás: 
Magyar Termék Nonprofit Kft. sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Május 25-ig pályázhatnak a vállalkozások az Érték és Minőség Nagydíj tanúsító védjegyre

A Kárpát-medencei vállalkozásoknak május 25-ig lehet pályázni az idén először meghirdetett Érték és Minőség Nagydíj tanúsító védjegyre, 47 főkategóriában - közölték a kiírók az MTI-vel.

Melyik védjegy is ez? A Nébih online tudástára megmondja

A vásárlók tájékozódásának segítése érdekében a Nébih honlapján ezentúl egy helyen és kereshető formában érhető el az élelmiszereken szereplő tanúsító védjegyek listája.

Matyómintás védjegyet keressen, ha fontos a GMO-mentesség

Tájékoztató és piacteremtő funkciója egyaránt lesz az új, GMO-mentes termékeket jelölő védjegynek - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, mivel az ilyen élelmiszerek iránti kereslet Európa-szerte emelkedik. A jelölést a gyártók azon termékeiken tüntethetik fel, amelyeknél bizonyított, hogy nem tartalmaznak GMO-s alapanyagot, az állatok nem fogyasztottak ilyen takarmányt.

Magyar termékekkel ismertetik meg az újszülöttek családjait

A fiatal családok magyar termékekkel való elérése, a hazai gazdaság erősítése egyaránt célja a most induló projektnek, a „Magyar Termék Csomagnak”. Márciustól 10 hónapon keresztül országosan 75.000 újszülött családjához jutnak el a Magyar Termék védjegyet használó vállalatok termékei. A program célja, hogy felhívják a fiatal családok figyelmét a magyar termékek fogyasztásának fontosságára.

15 termelő használhatja a nemzeti parki védjegyet a Bükkben

Csaknem ezer élelmiszer, szálloda és vendéglátóhely, kézműves termék büszkélkedhet nemzeti parki védjeggyel az országban - mondta a földművelésügy miniszter a Nemzeti Parki Termék Védjegy körút bükki állomásán, Miskolcon, ahol átadták az új védjegyes termelők okleveleit.

Már lehet pályázni az új védjegyre, az Érték és Minőség Nagydíjra

A Kárpát-medence és az anyaország legkiválóbb szolgáltatásai és árui új védjeggyel szerezhetnek maguknak kitüntető figyelmet ezentúl: az Érték és Minőség Nagydíj váltja ugyanis az 1998-ban bevezetett, Magyar Termék Nagydíj tanúsító védjegyet. Az idén először meghirdetett Érték és Minőség Nagydíj Pályázatra 47 főkategóriában lehet jelentkezni, méghozzá május 25-ig.

Miért jó a fogyasztóvédő a cégnél?

Alighanem kevesen tudják, kik is a fogyasztóvédelmi referensek és mi a munkájuk, pedig 2014 óta a fogyasztóvédelmi törvény módosításával írják elő, hogy minden nagyvállalatnál kell alkalmazni ilyen szakembert. Az ő háttérmunkájukra akarja felhívni a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Referens Egyesület (FORE) a tavaly alapított díj átadásával.

A nemzeti parki termék védjegy beváltotta a hozzá fűzött reményeket

A 2010-ben indított nemzeti parki termék védjegyrendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket - mondta V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára pénteken, a nemzeti parki termékeket népszerűsítő körút pécsi állomásán.

A fogyasztók és a cégek között is egyre népszerűbb a Magyar Termék védjegy

A Földművelésügyi Minisztérium (FM) folytatja az együttműködést a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek védjegyei már megtalálhatóak közel 160 cég, mintegy négyezer termékén.

Tényleg bio a biobanán

22 banántételt vizsgáltatott meg a német Öko-Test Magazin a legkülönfélébb növényvédő szerek maradékait keresve, és sajnos talán nem lepődünk meg a laborvizsgálatok eredményén: a konvencionális termesztésből származók tele vannak szermaradékkal.