Back to top

Fogyasztóvédőkkel hitelesebb a Magyar Termék

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. mindez tovább erősíti a Magyar Termék védjegyeinek megbízhatóságát. A felmérések szerint azok a fogyasztók, akik megvizsgálják az áru eredetét a Magyar Termék védjegyeit tartják a leginkább megbízhatónak

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítésére. A megállapodás értelmében a FOME nem csupán segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, de a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is.

Az együttműködés tovább erősíti a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeinek megbízhatóságát: a rendszerben a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.

„A Magyar Termék ma már több, mint egy eredetet jelölő védjegy. Olyan márkanév, amelyet ismernek és keresnek is a vásárlók, és olyan közösség, amelynek cégei együtt hatékonyan tesznek egymás jó hírnevének erősítéséért” – hangsúlyozza Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.  A tizenkét éve alapított nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel a hazai áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát segítse, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet.

A védjegyek -  a száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint a nálunk feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék” illetőleg a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás” – ma már közel 160 cég mintegy négyezer termékén, szolgáltatásán találhatóak meg.

A Magyar Termék védjegyeket – a Budapesti Gazdasági Egyetem Marketing Intézetének 2017-es kutatása szerint - az áruk eredetére kíváncsi, azt megnéző fogyasztók 94 százaléka ismeri. Sőt: a kutatás szerint azon vásárlók 71 százaléka, aki megnézik az áru eredetét, a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.

A 2003-ban alakult FOME célja, hogy elősegítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a hatékony és gyors (elsősorban peren kívüli) jogorvoslatot, a megfelelő tájékoztatást, az információhoz jutás lehetőségét és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat, kilenc megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, öt megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával vannak jelen. Az egyesület az elmúlt években több hazai felsőoktatási intézménnyel együttműködésben indított fogyasztóvédelmi oktatást, továbbá saját, akkreditált fogyasztóvédelmi szakember és békéltető testületi szakember képzéseket. A szervezet az elmúlt években mindemellett több közérdekű pert indított és nyert meg a fogyasztók védelme érdekében.

Forrás: 
Magyar Termék Nonprofit Kft. sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A nemzeti parki termék védjegy beváltotta a hozzá fűzött reményeket

A 2010-ben indított nemzeti parki termék védjegyrendszer beváltotta a hozzá fűzött reményeket - mondta V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára pénteken, a nemzeti parki termékeket népszerűsítő körút pécsi állomásán.

A fogyasztók és a cégek között is egyre népszerűbb a Magyar Termék védjegy

A Földművelésügyi Minisztérium (FM) folytatja az együttműködést a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amelynek védjegyei már megtalálhatóak közel 160 cég, mintegy négyezer termékén.

Tényleg bio a biobanán

22 banántételt vizsgáltatott meg a német Öko-Test Magazin a legkülönfélébb növényvédő szerek maradékait keresve, és sajnos talán nem lepődünk meg a laborvizsgálatok eredményén: a konvencionális termesztésből származók tele vannak szermaradékkal.

Átadták az első Minőségi Magyar Hal védjegyet

Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter négy nappal azután, hogy bejelentette, elindítják a Magyar Minőségi Hal tanúsító védjegy bevezetését, máris átadta az első védjegyeket. Az első oklevelet Szári Zsolt, a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. vezérigazgatója és Lévai Ferenc, az Aranyponty Zrt. vezérigazgatója vehette át a tárca első emberétől.

Mostantól védjegy garantálja a magyar hal minőségét

Új védjegyet vezet be a Földművelésügyi Minisztérium (FM), illetve a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet a magyar hal minőségének garantálására - jelentette be Fazekas Sándor. A tanúsítványt élő halra, és feldolgozottnak nem minősülő haltermékekre, halhúsra lehet használni, halkonzervre még nem.

Kevesebb a visszaélés a karácsonyi vásárokon

Évről évre csökken a rendszeres ellenőrzéseknek köszönhetően a visszaélések száma a szabadtéri karácsonyi vásárokon a fővárosban, és a vállalkozások is együttműködő megatartást tanúsítanak - közölte Budapest Főváros Kormányhivatala (Bfkh) fogyasztóvédelmi hatósága csütörtökön.

Egyre népszerűbb a Nemzeti Parki Termék védjegy

Mintegy kétszáz termelő közel ezer terméke viseli már a Nemzeti Parki Termék védjegyet, amelyet a kormány azért indított 2011-ben, hogy elismertté tegye a helyi termékeket – hangzott el a Nemzeti Parki Termék Körút ötödik állomásán, a Győr-Moson-Sopron megyei Sarródon, a Fertő-Hanság Nemzeti Park igazgatósági központjában.

Villányban jól működik az eredetvédelem

Az eredetvédelem hatékony eszköz a hozzáadott érték növelésére és az értékesítési lehetőségek javítására – hangsúlyozta Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára a Franc & Franc Konferencián, a Villányi borvidékhez tartozó Palkonyán.

Európai szintű innováció a TájGazda minőségtanúsítási rendszer

Nemzetközi pályázaton indulhat egy magyar innováció, a TájGazda minőségtanúsítási rendszer. Ennek lényege, hogy a program képes tanúsítani a tájgazdálkodást, azaz a termék előállításánál a gazdák a táj adottságainak megfelelő módon termeltek és tartották az állataikat. Ez segíti a termőföld minőségének megőrzését, nem beszélve a kiváló beltartalmi értékekről.

Októberben újra Csopaki Kódex sétáló kóstolót tartanak

Az idén ősszel október 21-én újra megrendezik a Csopaki Kódex sétáló kóstolót a környékbeli pincészetekkel, izgalmas borokkal, és ehhez illeszkedő menüvel a paloznaki Sáfránkert Vendéglőben. A Csopaki Kódexben az egyik legszigorúbb minőségi előírásokat fektették le annak érdekében, hogy jellegzetes, természetes Csopaki Olaszrizlingek szülessenek.