Back to top

Fogyasztóvédőkkel hitelesebb a Magyar Termék

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. mindez tovább erősíti a Magyar Termék védjegyeinek megbízhatóságát. A felmérések szerint azok a fogyasztók, akik megvizsgálják az áru eredetét a Magyar Termék védjegyeit tartják a leginkább megbízhatónak

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítésére. A megállapodás értelmében a FOME nem csupán segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, de a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is.

Az együttműködés tovább erősíti a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeinek megbízhatóságát: a rendszerben a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.

„A Magyar Termék ma már több, mint egy eredetet jelölő védjegy. Olyan márkanév, amelyet ismernek és keresnek is a vásárlók, és olyan közösség, amelynek cégei együtt hatékonyan tesznek egymás jó hírnevének erősítéséért” – hangsúlyozza Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.  A tizenkét éve alapított nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel a hazai áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát segítse, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet.

A védjegyek -  a száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő „Magyar Termék”, az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott „Hazai Termék”, valamint a nálunk feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó „Hazai Feldolgozású Termék” illetőleg a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó „Magyar Szolgáltatás” – ma már közel 160 cég mintegy négyezer termékén, szolgáltatásán találhatóak meg.

A Magyar Termék védjegyeket – a Budapesti Gazdasági Egyetem Marketing Intézetének 2017-es kutatása szerint - az áruk eredetére kíváncsi, azt megnéző fogyasztók 94 százaléka ismeri. Sőt: a kutatás szerint azon vásárlók 71 százaléka, aki megnézik az áru eredetét, a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.

A 2003-ban alakult FOME célja, hogy elősegítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a hatékony és gyors (elsősorban peren kívüli) jogorvoslatot, a megfelelő tájékoztatást, az információhoz jutás lehetőségét és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte segíti a fogyasztókat és a vállalkozásokat, kilenc megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, öt megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával vannak jelen. Az egyesület az elmúlt években több hazai felsőoktatási intézménnyel együttműködésben indított fogyasztóvédelmi oktatást, továbbá saját, akkreditált fogyasztóvédelmi szakember és békéltető testületi szakember képzéseket. A szervezet az elmúlt években mindemellett több közérdekű pert indított és nyert meg a fogyasztók védelme érdekében.

Forrás: 
Magyar Termék Nonprofit Kft. sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Magyar termék rally 750 kilóméteren

A Metsä Tissue Hungary Kft. csapata nyerte idén a Coop Rallyt, amelynek záró díjátadójára csütörtökön került sor Siófokon. Mintegy 300 résztvevő 750 kilométert tett meg a szakmai programon. Ebben az évben Magyarország dunántúli tájain látogatott meg 5 élelmiszeripari szereplőt, egy papíripari üzemet és két COOP üzletet

Az élelmiszerárak felpörgették az inflációt

Az elemzők várakozása ellenére nem mérséklődött az éves infláció augusztusban, de a maginfláció csökkenése továbbra is az inflációs nyomás hiányát jelzi a magyar gazdaságban - így kommentálták az MTI-nek nyilatkozó piaci elemzők a KSH kedd reggel kiadott jelentését.

Drágulva is nő a hazai halfogyasztás

A csapadékos időjárás és a forint gyengülése is hozzájárult ahhoz, hogy az üzletláncok számára fenntarthatatlan­ná vált az étkezési halak áfacsökkentése után ígért 17-22 százalékos árleszállítás.

Zöldségről, gyümölcsről "szermaradéktalanul"

A fogyasztók egészségesen akarnak táplálkozni, ezért szigorúak a zöldség-gyümölcsökben kimutatható szermaradékokra vonatkozó előírások. A FruitVeB és a Hortiservice Kft. közös rendezvényén elismert szaktanácsadók osztották meg ismereteiket, tapasztalataikat arról, hogy a termelők hogyan felelhetnek meg ennek a kihívásnak. Mindezek középpontjában az Aminoret® szermaradékmentes technológia állt.

Népszavazás dönt arról, kapnak-e támogatást a gazdák

Több, a mezőgazdaságot érintő kérdésben tartanak népszavazást Svájcban szeptemberben. A kormány arra buzdítja az állampolgárokat, hogy utasítsák el a beadott kérelmeket, többek között az állami támogatások mértékének növelését.

Kedvelt a hazai élelmiszer, de mégis kevesen veszik

A magyar élelmiszer megítélése minden szempontból kiváló, mégis tudatosan csupán a magyarok alig egyharmada keresi a hazai termékeket az üzletek polcain – derül ki a Médiaunió Alapítvány legfrissebb vásárlói kutatásából.

Vásárlási szokások: a net és praktikum határozza meg a döntéseinket

Vásárlási szokások változásai: a magyar fogyasztók nyitottak az innovatív termékekre, közel egyharmaduk kifejezetten keresi az életét megkönnyítő termékeket. Az élelmiszerek tekintetében a kész- vagy on-the-go ételek egyre komolyabb szerepet kapnak - derül ki a Nielsen elemzéséből.

Lassult a termelői árak emelkedésének üteme Kínában júliusban 

Kínában enyhén lassult a termelői árak emelkedésének üteme júliusban, miközben veszített lendületéből a gazdaság növekedése, és kiéleződött a kereskedelmi vita Peking és Washington között

Fél évtizedes rekord dőlt meg: 3,4 százalékkal nőttek a fogyasztói árak

A fogyasztói árak átlagosan 3,4 százalékkal voltak magasabbak júliusban, mint egy évvel korábban, júniushoz viszonyítva pedig átlagosan 0,3 százalékkal nőttek - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal.

Egyre több baromfihús kerül az asztalokra

Magyarországon is növekedett a szárnyasvágás az előző év azonos időszakához mérve, a legnagyobb előállító országok továbbra is az Egyesült Államok és Kína.