A gépészmérnök cégalapító Andreas Stihl a fakitermelés megkönnyítésére fejlesztette ki a hordozható, benzinüzemű motorfűrészt, aminek 1929-ben indult a gyártása és hamar keresett termék lett. Nemcsak a fűrsézre, hanem a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokra is nagy hangsúlyt fektetett, mottója szerint: „Minden motorfűrész annyit ér, mint a hozzá tartozó szerviz”. Ennek az alapelvnek máig megfelel a vállalatcsoport, közel 2000 termékét kizárólag szakkereskedéseken keresztül forgalmazza, partnereinek rendszeres továbbképzéseket szervez, és a felhasználók biztonsági oktatására is gondot fordít. Ennek szellemében rendezik meg a fakitermelő versenyeket, ahol a gyorsaság és az ügyesség mellett a biztonsági előírások betartását is értékelik.
A STIHL Csoport 2015-ös árbevétele meghaladta a 3,2 milliárd eurót. A németországi központ mellett folyamatosan bővült a gyártókapacitás, mára Brazíliában, az USA-ban, Svájcban, Kínában, Japánban és a Fülöp-szigeteken is működik gyáruk. A világon 36 leányvállalaton és 40 ezer szakkereskedésen keresztül forgalmazza termékeit, amelyek köre kert- és gyepápolási, építőipari, valamint a tisztítógépekkel bővült az idők során.
Az 1991 júniusában alapított magyarországi leányvállalat volt az első Kelet-Európában, mondta el ünnepi köszöntőjében Bakon Gábor ügyvezető. Célja egy stabil szakkereskedői hálózat kiépítése, és azon keresztül a piac prémium termékekhez méltó kiszolgálása volt. A cég 5 éves működés után elérte az 1 milliárd forintos forgalmat, tavaly pedig meghaladta a 6 milliárdot. Napjainkban a szakkereskedelmi hálózat több mint 300 értékesítési helyén találhatók meg a cég termékei. A STIHL Kft. munkájának fontos része az ágazati társadalmi szervezetekkel való együttműködés, és önként vállalt feladatának tekinti a parlagfű elleni küzdelmet és az erdei munka biztonságának növelését, a védőeszközök használatának előmozdítását.