Back to top

Kiváló minőségű hazai termékekkel hódítják az orosz piacot a PRODEXPO magyar kiállítói

Megnyílt Oroszország legjelentősebb Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállítása, a PRODEXPO. Az öt napos eseményen az Agrármarketing Centrum közösségi standdal és nyolc kiállítóval várja a szakmai látogatókat. A kínált termékek között megtalálhatóak a vörös- és fehérborok, a szarvasgombás és libamájkészítmények, bébiételek, ketchupok, mustárok, ételízesítők és majonézek is.

A PRODEXPO Nemzetközi Élelmiszer, Ital és Alapanyag Szakkiállítás Oroszország legrangosabb ilyen jellegű eseménye, amelyet idén 27. alkalommal rendeznek meg.

A magyar közösségi részvétel a nagy múltú orosz- magyar kereskedelmi és gazdasági kapcsolatok miatt rendkívül fontos, a megjelenésünket, a kiállításra kerülő termékek összetételét ugyanakkor jelentősen befolyásolja a 2014-ben bevezetett embargó,

amely az Európai Unióból érkező egyes élelmiszerek oroszországi importját korlátozza. A szankcióval olyan -, korábban Oroszországba irányuló - magyar exporttermékek behozatalát állította le az orosz fél, mint a hús, a zöldségek, a gyümölcsök és a tejtermékek. Az orosz kiállítási jelenlét mindezek ellenére továbbra is indokolt az évtizedek óta fennálló orosz-magyar üzleti és kereskedelmi partneri kapcsolatok fenntartása és erősítése céljából. A kiállításon évről évre közel 2500 cég és mintegy 112 ország 67 ezer látogatója vesz részt.

Az Agrármarketing Centrum közösségi standján minőségi, és a térségben jól eladható termékekkel vesznek részt a kiállítók (pl. villányi, badacsonyi és tokaji borokkal, valamint egyéb hazai ínyencségekkel). Az AMC standját jelképesen Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője, Giczi Gergely ügyvezető-helyettes, valamint Konkoly Norbert, Magyarország oroszországi nagykövete nyitotta meg a vásár első napján.

A PRODEXPO az üzleti kapcsolatépítés egyik fontos eseménye, amely kiválóan alkalmas platform arra, hogy felhívja a térség beszállítói, üzletkötői és értékesítői figyelmét a magyar termékekre.

A kiállítók korábbi tapasztalatai szerint a látogatók nagyon nyitottak az újdonságokra és hajlandók megfizetni a magasabb árat a minőségi termékekért.

A magyar cégek szerint az orosz és a posztszovjet térségben történő megjelenéshez fontos az akár több éves előkészítő munka, és a stabil importőr megtalálása.,

Forrás: 
AMC sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A magas díjak miatt csökkent az élelmiszerautomaták száma

Mintegy hatvan százalékára esett a korábbi harmincötezerről az elmúlt másfél évben az élelmiszerautomaták száma a Nemzeti Automata Szövetség (NASZ) adatai szerint, ezért többek között azt javasolják, hogy a felügyeleti díjat az online pénztárgépek adatátviteli díjával megegyező szintre mérsékeljék - írja hétfői számában a Magyar Hírlap.

Magyar részvétel a párizsi nemzetközi mezőgazdasági szakvásáron

Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese február 22-én Párizsban részt vett a nemzetközi mezőgazdasági szakkiállítás (SIA) megnyitóünnepségén, majd a francia állattenyésztési ágazat kiállítási standjainak megtekintésére szervezett hivatalos vásárbejáráson. Előzőleg kétoldalú egyeztetést folytatott az állattenyésztési ágazat előtt álló kihívásokról, a mezőgazdasági generációváltás és az öntözéses gazdálkodás jelentőségéről.

Elmarad a milánói Myplant & Garden a koronavírus miatt

Sajtóközleményt adott ki a Milánóban február 26-28-ára tervezett nagyszabású dísznövényexpó, a Myplant & Garden a koronavírus miatt. Az Észak-Olaszországból érkező hírek miatt több nemzetközi kiállító visszamondta részvételét, ezért a szervezőbizottság úgy döntött, szeptemberre halasztják az eseményt.

Kevesebb élelmiszerhulladék

A Countdown áruházlánc által 2017-ben bevezetett The Odd Bunch kezdeményezés elindítása óta az új-zélandiak 500 tonna szépséghibás terméket fogyasztottak. Emily King élelmiszer-fenntarthatóság szakértő szerint a fogyasztóban a szabálytalan vagy torz formájú gyümölcsök fölkínálásán keresztül tudatosítható, hogy az étel tökéletes külleme nem létszükséglet.

Miért iszunk tejet?

Hogyan tett szert az emberiség a tej feldolgozásának képességére és miért? Eredetileg az emberi faj nem volt képes az állati tej megemésztésére, nem úgy, mint napjainkban, amikor is a tejtermelés az egyik vezető ágazata a modern kori mezőgazdaságnak. Vajon miért alakult úgy az emberi evolúció, hogy képesek lettünk tejet inni?

Két lépésben emeli munkavállalói bérét a Tesco

Két lépésben emeli az idén is munkavállalói bérét a Tesco-Global Áruházak Zrt., a vállalat 3,8 milliárd forintot fordít a kiskereskedelmi dolgozók bérfejlesztésére a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ) és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetével (KDFSZ) kötött megállapodás értelmében.

Fogyasszunk belőle minden nap egy pohárral, a szívünk meghálálja

A szív- és érrendszeri megbetegedések a vezető halálokok között szerepelnek. Ezzel a tejtermékkel sokat tehetünk a megelőzésért.

Rosszabb az élelmiszerpazarlás helyzete, mint gondoljuk

Holland kutatók szerint a globális élelmiszerpazarlás általános becslései alacsonyak, és úgy vélik, hogy a korábban becsült 214 kalória helyett valójában naponta körülbelül 500 kalória élelmet pazarlunk el fejenként.

Támogatás és versenyképesség - További fejlesztésekre van szükség

Évek óta kiszámítható és átlátható támogatási feltételek szerint működik a mezőgazdaság és az élelmiszerfeldolgozás is, amely több termékpályán jó eredményeket hozott. A jövőben azonban tovább kell erősíteni a versenyképességet és a hatékonyságot, a támogatás ugyanis elsősorban a fejlesztések erősítésére, megvalósítására szolgál.

Hamburger NASA-módra

A levegő szén-dioxid tartalmából készítenek húspótló élelmiszert. A NASA által felfedezett eljárás kevésbé káros a természeti erőforrásokra, mint az alternatív, növényi alapú húskészítmények előállítása.