Back to top

Fogyasszunk minél több sertéshúst!

Fogyasszunk minél több kiváló minőségű, biztos forrásból származó hazai sertéshúst, melynek egészségmegőrző szerepe is kimagasló! Erre buzdít az Agrármarketing Centrum, az Agrárminisztérium, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), a Magyar Húsiparosok Szövetsége, valamint a CBA Kereskedelmi Kft. közös szervezésében induló tavaszi fogyasztást ösztönző kampány.

Erről sajtótájékoztató keretében értesülhettünk, melynek keretében felszólalt Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese, Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, valamint Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója Budapesten, a Hegyvidék Bevásárlóközpontban rendezett eseményen.

Tarpataki Tamás rámutatott arra, hogy igen fontos esemény az agrártárca életében az immár hagyományosnak mondható sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány.

A gasztronómiai trendek figyelembe vételével is szükség van a fogyasztók folyamatos tájékoztatására.

De a rendezvénysorozat a sertéságazat számára is kiemelt jelentőségű, mivel az ágazat az EU-s támogatásokból kevésbé részesül, így igen nagy a piaci kitettsége. Az elmúlt években több komoly hatás is érte az ágazatot, így az orosz embargó, az afrikai sertéspestis, legutóbb pedig a kínai termelés-visszaesés. Ez utóbbi hatására jelenleg az EU exportja nő, melyből hazánk is kiveszi részét, s ez a termelői árakra is kihat: rekord magasak.

Giczi Gergely elmondta, hogy immár nyolcadik alkalommal rendezik meg az eseményt, s idén kiemelt fontossággal bír a fogyasztói edukáció.

Az afrikai sertéspestis hazai valós helyzetéről a fogyasztóknak tudniuk kell – azt, hogy emberre a vírus nem veszélyes, s nálunk eddig csak vaddisznókban fordult elő a kórokozó.

A sertéshús és az abból készült termékek ára az utóbbi időben folyamatosan emelkedik – ez nem kifejezetten magyar, hanem világpiaci jelenség. Az idei kampány három pilléren nyugszik: a médiában való megjelenésen, a kóstoltatásokon és a szakmai rendezvényeken, fesztiválokon.

Éder Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évben jelentős önköltség-növekedés volt tapasztalható a termelői-feldolgozói oldalon, mely ma még csak részben jelent meg a fogyasztói árakban. Ennek hatására kisebb a marketingre szánható összeg, ezért is vált különösen fontossá ez a kampány.

Fodor Attila szerint a magyar fogyasztó egyre környezettudatosabb, ezzel is magyarázható, hogy szívesebben vásárolnak a pultoknál kimért tőkehúsokból, mivel így pontosan annyit tehetnek a kosarukba, amennyire szükségük van – a környezetet kevésbé terhelő csomagolásban.

Forrás: 
Magyar Mezőgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az (agrár)összefogás a szülőföldön maradás záloga

Tavaly december elején tizenegyedszer szervezte meg Budapesten az Agrárminisztérium Kárpát-medencei kapcsolatokért felelős főosztálya a Kárpát-medencei Összefogás Fórumát, a Mezőgazdasági Múzeum vajdahunyadvári épületegyüttesében.

Valós értéket tükrözzön az ár

Steven van Schilfgaarde, a Royal FloraHolland virágtőzsde vezérigazgatója szerint 2022 nehéz és különösen kiszámíthatatlan év volt. A tőzsde kiadványa szerint azonban év végére így is átlépte a forgalom az ötmilliárd eurós határt, ami viszont csaknem 600 millióval kevesebb, mint egy évvel korábban.

Németországban is jelölnék a hazai húst

Már idén tavasszal elkezdhetik címkével jelölni a húspultokban a német eredetű húsokat és hústermékeket, bár az agrarheute értesülése szerint még tárgyalnak az érintett gazdasági szereplők. Ennek ellenére Friedrich-Otto Ripke, a német baromfiipari szövetség (ZDG) elnökének nyilatkozata szerint már tavasszal külön jelölhetik a szupermarketekben a Németországban előállított hústermékeket.

Madárgyűrűzési bemutató lesz a Fiumei úti sírkertben szombaton

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) budapesti helyi csoportja és a Nemzeti Örökség Intézetének (NÖRI) együttműködésében az MME szakemberei madárgyűrűzési bemutatót tartanak a Fiumei úti sírkertben január 28-án, szombaton délelőtt.

Továbbra is óriási az érdeklődés a települések fásítására

Idén már harmadik alkalommal jelentkezhettek az Agrárminisztérium Településfásítási Programjára, a 10 ezer főnél kisebb települések. Az ország legnagyobb fásítási programjának három szakaszában eddig ezernyolcszáz település 46 ezer fát igényelt.

A kutyák meg tudják mutatni az embernek, amit akarnak, a malacok nem

A családi kedvencként tartott kutyák és törpemalacok viselkedését összehasonlítva arra jutottak az ELTE etológusai, hogy az ember figyelmének egy számukra kívánatos dologra irányítása nem egy általános képesség a háziasított állatok körében: míg a kutyák igen, a malacok nem rendelkeznek azokkal a tulajdonságokkal, amelyek ehhez a képességhez szükségesek.

Ha látja az ember, hogy valami működik, lehet továbblépni

Rácz Károlyék jáki majorsága hivatalosan is mintagazdaságnak minősül, ahová mezőgazdasági szakiskolai csoportok és a mosonmagyaróvári egyetem hallgatói járnak gyakorlati ismereteket szerezni. Van is mit tanulniuk, hiszen mindhárom tulajdonos agrármérnökként végzett.

Uniós élelmiszerlánc-biztonsági riasztások: baromfitermékekkel, zöldségekkel és gyümölcsökkel volt a legtöbb gond

Mintegy 200 kockázatos termék miatt kellett Magyarországon intézkedni idén az EU-s riasztási rendszer adatai alapján. A hazánkat érintő ügyek elsősorban baromfihúshoz és abból készült termékekhez, zöldségekhez és gyümölcsökhöz, fűszerekhez, valamint étrend-kiegészítőkhöz kapcsolódtak.

Akár 3,5 millió forintra is pályázhatnak a kis hentesüzletek

A mikrovállalkozásként működő hentesboltok támogatásával sikerülhet megőrizni és minőségileg magasabb színvonalon hozzáférhetőbbé tenni ezeket az üzleteket - közölte dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára.

Viszlát fogyókúra!

Testünkkel kapcsolatban sokszor vannak teljesíthetetlen elvárásaink. Ezek elsősorban az ismeretek hiányából fakadnak és rendszerint csalódással végződnek.