Back to top

Fogyasszunk minél több sertéshúst!

Fogyasszunk minél több kiváló minőségű, biztos forrásból származó hazai sertéshúst, melynek egészségmegőrző szerepe is kimagasló! Erre buzdít az Agrármarketing Centrum, az Agrárminisztérium, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), a Magyar Húsiparosok Szövetsége, valamint a CBA Kereskedelmi Kft. közös szervezésében induló tavaszi fogyasztást ösztönző kampány.

Erről sajtótájékoztató keretében értesülhettünk, melynek keretében felszólalt Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese, Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, valamint Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója Budapesten, a Hegyvidék Bevásárlóközpontban rendezett eseményen.

Tarpataki Tamás rámutatott arra, hogy igen fontos esemény az agrártárca életében az immár hagyományosnak mondható sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány.

A gasztronómiai trendek figyelembe vételével is szükség van a fogyasztók folyamatos tájékoztatására.

De a rendezvénysorozat a sertéságazat számára is kiemelt jelentőségű, mivel az ágazat az EU-s támogatásokból kevésbé részesül, így igen nagy a piaci kitettsége. Az elmúlt években több komoly hatás is érte az ágazatot, így az orosz embargó, az afrikai sertéspestis, legutóbb pedig a kínai termelés-visszaesés. Ez utóbbi hatására jelenleg az EU exportja nő, melyből hazánk is kiveszi részét, s ez a termelői árakra is kihat: rekord magasak.

Giczi Gergely elmondta, hogy immár nyolcadik alkalommal rendezik meg az eseményt, s idén kiemelt fontossággal bír a fogyasztói edukáció.

Az afrikai sertéspestis hazai valós helyzetéről a fogyasztóknak tudniuk kell – azt, hogy emberre a vírus nem veszélyes, s nálunk eddig csak vaddisznókban fordult elő a kórokozó.

A sertéshús és az abból készült termékek ára az utóbbi időben folyamatosan emelkedik – ez nem kifejezetten magyar, hanem világpiaci jelenség. Az idei kampány három pilléren nyugszik: a médiában való megjelenésen, a kóstoltatásokon és a szakmai rendezvényeken, fesztiválokon.

Éder Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évben jelentős önköltség-növekedés volt tapasztalható a termelői-feldolgozói oldalon, mely ma még csak részben jelent meg a fogyasztói árakban. Ennek hatására kisebb a marketingre szánható összeg, ezért is vált különösen fontossá ez a kampány.

Fodor Attila szerint a magyar fogyasztó egyre környezettudatosabb, ezzel is magyarázható, hogy szívesebben vásárolnak a pultoknál kimért tőkehúsokból, mivel így pontosan annyit tehetnek a kosarukba, amennyire szükségük van – a környezetet kevésbé terhelő csomagolásban.

Forrás: 
Magyar Mezőgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Húsvéti nyusziból nem lesz pecsenye

Béres Péter családjával a Pest megyei Pusztazámoron él. Bence fiúk kérésére 4-5 éve vásárolták meg az első nyuszit, aki nem házi kedvencként, hanem tenyészállatként volt tartva, mert a családban mindenki szereti a nyúlhúst.

Jó lóra tettek a mezőhegyesi félvérekkel

A nemzeti kincseink közt számon tartott furioso-north star, más néven mező­hegyesi ­félvér tenyésztése közel két évszázados hagyományokkal rendelkezik. Nemesítése, genetikájának megőrzése a Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság (KNPI) egyik kiemelt feladata.

Mennyit kereshet egy gazdálkodó? Erősen a valós összeg fölé tippeltek a laikusok

Hollandiában tették fel a kérdést egy online felmérésben 13 ezer élelmiszervásárlónak, hogy szerintük adott élelmiszerek árából mennyi marad a termesztőknél. Az eredmény egyértelmű: lényegesen túlbecsülték a gazdák bevételét, átlagosan a valós összeg másfélszeresét feltételezték – számol be róla az agrarheute.com portál.

70 millió forinttal támogatja az Agrárminisztérium a zöld civil szervezeteket

Évente mintegy 50 zöld civil szervezet kaphat támogatást az Agrárminisztérium Zöld Forrás pályázata keretében. A segítség célja a természeti értékek védelme, az erőforrások takarékos, hatékony és fenntartható használata, továbbá az emberi egészség környezeti feltételeinek javítása. Az agrártárca erre a feladatra idén is 70 millió forintot különít el, melyet pályázati úton ítél oda.

Tovább erősíti a tudatos vásárlói magatartást az Agrárminisztérium

A sertéshúsok esetében bevezetett jelölési előírás pozitív tapasztalatai alapján újabb termékkörökre terjesztette ki a származási ország egyértelmű jelölését az Agrárminisztérium - közölte Nagy István tárcavezető.

Az angus szarvasmarhákban találta meg számítását a fiatal gazda

Új, havi rendszerességgel megjelenő cikksorozatot indítunk útjára a Magyar Mezőgazdaság hetilap hasábjain: ebben olyan gazdaságokról írunk, melyeket fiatal, ambiciózus gazdálkodók vezetnek. A sorozat első cikkében az angus szarvasmarhákat is tenyésztő, azok húsát saját vágópontjukon feldolgozó kisoroszi Molnár Családi Gazdasággal foglalkozunk. Ízelítőnk következik.

Átmeneti támogatást igényelhetnek a sertéstartók

2020. június 29. és július 12. között adhatják be támogatási kérelmeiket a sertéstartók a miniszteri rendelet alapján kiírt átmeneti támogatásra.

Célegyenesben az öntözéses gazdálkodásról szóló törvény végrehajtása

Megjelent az öntözéses gazdálkodásról szóló törvény végrehajtási rendelete, amely az öntözési szolgalom alapításának, az öntözési közösségek elismerésének és ellenőrzésének, valamint a környezeti körzeti tervek jóváhagyásának részletszabályait tartalmazza – jelentette be Nagy István agrárminiszter.

Az év sztárgyümölcse: az áfonya

Az utóbbi években a fogyasztók egyre jobban kedvelik az áfonyát. Nemcsak önmagában, hanem turmixokban, gyümölcsös desszertekben, müzliben vagy süteményekben is szívesen fogyasztják.

Tiltakozott a teljesíthetetlen uniós célkitűzések ellen a NAK

Immár teljes jogú tagként vett részt a World Farmers’ Organization (WFO) éves közgyűlésén a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), és globális szinten is tiltakozott az Európai Zöld Megállapodás teljesíthetetlen célkitűzései ellen.