Back to top

Fogyasszunk minél több sertéshúst!

Fogyasszunk minél több kiváló minőségű, biztos forrásból származó hazai sertéshúst, melynek egészségmegőrző szerepe is kimagasló! Erre buzdít az Agrármarketing Centrum, az Agrárminisztérium, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), a Magyar Húsiparosok Szövetsége, valamint a CBA Kereskedelmi Kft. közös szervezésében induló tavaszi fogyasztást ösztönző kampány.

Erről sajtótájékoztató keretében értesülhettünk, melynek keretében felszólalt Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese, Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, valamint Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója Budapesten, a Hegyvidék Bevásárlóközpontban rendezett eseményen.

Tarpataki Tamás rámutatott arra, hogy igen fontos esemény az agrártárca életében az immár hagyományosnak mondható sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány.

A gasztronómiai trendek figyelembe vételével is szükség van a fogyasztók folyamatos tájékoztatására.

De a rendezvénysorozat a sertéságazat számára is kiemelt jelentőségű, mivel az ágazat az EU-s támogatásokból kevésbé részesül, így igen nagy a piaci kitettsége. Az elmúlt években több komoly hatás is érte az ágazatot, így az orosz embargó, az afrikai sertéspestis, legutóbb pedig a kínai termelés-visszaesés. Ez utóbbi hatására jelenleg az EU exportja nő, melyből hazánk is kiveszi részét, s ez a termelői árakra is kihat: rekord magasak.

Giczi Gergely elmondta, hogy immár nyolcadik alkalommal rendezik meg az eseményt, s idén kiemelt fontossággal bír a fogyasztói edukáció.

Az afrikai sertéspestis hazai valós helyzetéről a fogyasztóknak tudniuk kell – azt, hogy emberre a vírus nem veszélyes, s nálunk eddig csak vaddisznókban fordult elő a kórokozó.

A sertéshús és az abból készült termékek ára az utóbbi időben folyamatosan emelkedik – ez nem kifejezetten magyar, hanem világpiaci jelenség. Az idei kampány három pilléren nyugszik: a médiában való megjelenésen, a kóstoltatásokon és a szakmai rendezvényeken, fesztiválokon.

Éder Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évben jelentős önköltség-növekedés volt tapasztalható a termelői-feldolgozói oldalon, mely ma még csak részben jelent meg a fogyasztói árakban. Ennek hatására kisebb a marketingre szánható összeg, ezért is vált különösen fontossá ez a kampány.

Fodor Attila szerint a magyar fogyasztó egyre környezettudatosabb, ezzel is magyarázható, hogy szívesebben vásárolnak a pultoknál kimért tőkehúsokból, mivel így pontosan annyit tehetnek a kosarukba, amennyire szükségük van – a környezetet kevésbé terhelő csomagolásban.

Forrás: 
Magyar Mezőgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Célegyenesben a világkiállítás

Közel két éve beszélgettünk legutóbb dr. Kovács Zoltánnal a 2021-es „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás kormánybiztosi kinevezésének apropóján. Azóta is folyamatosak a munkálatok: a Hungexpo teljes területe megújul, ahogyan a rendezvény kiemelt vidéki helyszíneinek gyűjteményei is, a szakmai konferenciák és programok kidolgozása pedig jelenleg is zajlik.

Erdőszélen Manó kuckó

Aki szereti ügyes kezét próbára tenni, apróságokat alkotni némi segítséggel, az bizonyára szívesen nézegeti Kiss Tamara rövid Manó kuckó filmjeit a neten. Az ünnepváró készülődés jegyében egy szép tobozkarácsonyfa összeállítását követhettük végig, ám ezúttal személyesen, a kuckós műhelyben.

Emberrablók keserítik meg a nigériai gazdák életét

Emberrablók törtek be egy délnyugat-nigériai baromfitelepre, ahonnan elhurcolták többek között a gazdaság tulajdonosának fiát, Ayodeji Emmanuelt is. A 24 éves férfi elengedéséért cserébe 100 millió nairát, azaz mintegy 77 millió forintot követelnek.

Tarolt a szalmonellás csirke Nagy-Britanniában

Több százan, köztük sok kisgyerek súlyosan megbetegedett, miután szalmonellával fertőzött lengyel import baromfihúst evett, és egy halálos áldozatot is követelt az olcsó panírozott csirke.

Gigantikus méretű takarmánygyár építését tervezik

A piacvezető brit sertés és baromfi takarmánygyártó, az ABN egy olyan hatalmas, a legmodernebb technológiákon alapuló üzemet kíván megépíteni, mely kulcsszerepet töltene be az Egyesült Királyság élelmiszerellátási-láncában.

Márciusban igényelhető támogatás az amerikai szőlőkabóca elleni védekezéshez

Az Agrárminisztérium korábbi évekhez hasonlóan idén is vissza nem térítendő támogatást nyújt a szőlőültetvények megvédéséhez. A 240 millió forint éves keretösszegű támogatás március 1. és március 31. között kérelmezhető.

Évente 1450 tonna gyümölcsöt és zöldséget mentenek meg

A szokatlan megjelenésű, ám tökéletes minőségű és ízű gyümölcsök és zöldségek teljes értékű élelmiszerek, nem szabad kidobni őket. Erre hívja föl a figyelmet a svájci vállalat, amely saját márkanévvel ellátva hozza forgalomba a szépséghibás termékeket.

Még lehet csatlakozni a Mezőgazdasági Krízisbiztosítási Rendszerhez

Mivel február 28. vasárnapra esik, így még hétfőn, március 1-én is be lehet nyújtani a Mezőgazdasági Krízisbiztosítási Rendszerhez történő csatlakozási kérelmeket.

Többet, drágábban - rózsát Valentin-napra

A virágkertészek számára idén jól sikerült a Valentin-nap. Az azt megelőző két hét során a Royal FloraHolland szerint 33%-kal több virágot értékesítettek Európa-szerte.

Helyi termékek a Spar sajátmárkás élelmiszerei között

A Spar Austria bejelentette az új, sajátmárkás termékcsaládjának bevezetését, melyen keresztül helyi gyártókat mutatnak be, annak érdekében, hogy előmozdítsa az ország mezőgazdaságát.