Back to top

Fogyasszunk minél több sertéshúst!

Fogyasszunk minél több kiváló minőségű, biztos forrásból származó hazai sertéshúst, melynek egészségmegőrző szerepe is kimagasló! Erre buzdít az Agrármarketing Centrum, az Agrárminisztérium, a Vágóállat- és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT), a Magyar Húsiparosok Szövetsége, valamint a CBA Kereskedelmi Kft. közös szervezésében induló tavaszi fogyasztást ösztönző kampány.

Erről sajtótájékoztató keretében értesülhettünk, melynek keretében felszólalt Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára, Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese, Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke, valamint Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója Budapesten, a Hegyvidék Bevásárlóközpontban rendezett eseményen.

Tarpataki Tamás rámutatott arra, hogy igen fontos esemény az agrártárca életében az immár hagyományosnak mondható sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány.

A gasztronómiai trendek figyelembe vételével is szükség van a fogyasztók folyamatos tájékoztatására.

De a rendezvénysorozat a sertéságazat számára is kiemelt jelentőségű, mivel az ágazat az EU-s támogatásokból kevésbé részesül, így igen nagy a piaci kitettsége. Az elmúlt években több komoly hatás is érte az ágazatot, így az orosz embargó, az afrikai sertéspestis, legutóbb pedig a kínai termelés-visszaesés. Ez utóbbi hatására jelenleg az EU exportja nő, melyből hazánk is kiveszi részét, s ez a termelői árakra is kihat: rekord magasak.

Giczi Gergely elmondta, hogy immár nyolcadik alkalommal rendezik meg az eseményt, s idén kiemelt fontossággal bír a fogyasztói edukáció.

Az afrikai sertéspestis hazai valós helyzetéről a fogyasztóknak tudniuk kell – azt, hogy emberre a vírus nem veszélyes, s nálunk eddig csak vaddisznókban fordult elő a kórokozó.

A sertéshús és az abból készült termékek ára az utóbbi időben folyamatosan emelkedik – ez nem kifejezetten magyar, hanem világpiaci jelenség. Az idei kampány három pilléren nyugszik: a médiában való megjelenésen, a kóstoltatásokon és a szakmai rendezvényeken, fesztiválokon.

Éder Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évben jelentős önköltség-növekedés volt tapasztalható a termelői-feldolgozói oldalon, mely ma még csak részben jelent meg a fogyasztói árakban. Ennek hatására kisebb a marketingre szánható összeg, ezért is vált különösen fontossá ez a kampány.

Fodor Attila szerint a magyar fogyasztó egyre környezettudatosabb, ezzel is magyarázható, hogy szívesebben vásárolnak a pultoknál kimért tőkehúsokból, mivel így pontosan annyit tehetnek a kosarukba, amennyire szükségük van – a környezetet kevésbé terhelő csomagolásban.

Forrás: 
Magyar Mezőgazdaság

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Zöld Hetek

Amikor az ember és az erdő kapcsolatára gondolok, mindig Áprily Lajos verssora jut az eszembe: „Engem az erdő véd s szeret, utaimon erdők kisértek”, mert tökéletesen megfogalmazza, hogyan kellene nekünk, embereknek az erdőhöz viszonyulnunk. Akik az erdők közelében élnek vagy foglalkozásukból adódóan az erdőhöz kötődnek, azoknak egyszerűbb.

Benyújtotta a Kormány az új bortörvényt az Országgyűlésnek

Az Agrárminisztérium a szőlő-bor ágazat átlátható szabályozási rendszerének kialakítása, a fenntartható működésének elősegítése, valamint fejlesztésének megalapozása érdekében kedd este benyújtotta a szőlészetről és borászatról szóló törvényjavaslatát.

Változás a KWS Magyarország élén: Szanyi István lett a vállalat új ügyvezető igazgatója

A KWS Magyarország Kft. örömmel jelenti be, hogy a cég ügyvezető igazgatói pozícióját 2020. október 26-tól Szanyi István tölti be. A kereskedelmi igazgatói feladatokat Pallós Mihály látja el.

Sorra tisztítják meg a védett területeket az illegális szeméttől

Folyamatosan számolják fel az illegális hulladéklerakókat és szemétkupacokat a nemzeti park igazgatóságok a Tisztítsuk meg az országot! program keretében. Az első ütemben vállalt védett természeti területek csaknem felén már befejeződtek a munkák. Eddig 75 helyszínről összesen mintegy 3500 köbméter hulladékot szállítottak el.

A NAK javasolja a vendéglátóipari beszállítókra is kiterjeszteni a támogató intézkedéseket

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) javasolja a kormánynak, hogy a HORECA-szektort érintő gazdaságvédelmi intézkedéseket terjessze ki a HORECA-szektor és a közétkeztetés beszállítóira is. A kormány 484/2020. (XI. 10.) rendelete szerint a vendéglátóhelyek nem fogadhatnak vendégeket, csak elvitelre van lehetőségük kiszolgálni a vásárlókat, valamint a rendezvények tartása nem megengedett.

Újabb fontos lépés az állatok védelméért

Az állatvédelemért felelős miniszteri biztos országos szinten lépett fel a húsevő prémes állatok prémcélú hasznosításával kapcsolatban. Ovádi Péter a közösségi oldalán közzétett videóban elmondta, több megkeresés érkezett hozzá a húsevő prémes állatok prémcélú hasznosításával kapcsolatban, a jelzett problémákról haladéktalanul egyeztetett Nagy István agrárminiszterrel.

A növényi alapanyagokból készült ételek mellett kötelezte el magát az IKEA

A svéd bútorforgalmazó óriásvállalat célja, hogy 2025-re az éttermeiben kínált ételek fele, az általa forgalmazott, előre csomagolt élelmiszereknek pedig 80 százaléka növényi alapanyagokból készüljön. Több lesz a csirkéből és halból készült ételük is.

Erős Pista bevetette a szupererőt a csípős szaloncukorban

Karácsonyi hiánycikké vált tavaly az Erős Pistás szaloncukor, és az óriási érdeklődést látva a kecskeméti Univer Product az idén már országosan forgalomba hozta. Újdonságként a lágyan csípős szaloncukrok mellé tett sokkal karakteresebb Haragos Pista változatot is. Így a bátrabbak kipróbálhatják, milyen az, amikor Erős Pista extra csípős rokonával beveti a szupererőt.

Egy évvel meghosszabbodik több vidékfejlesztési pályázati felhívás kötelezettségvállalási időszaka

A 2020 utáni Közös Agrárpolitikával kapcsolatos jogalkotási eljárás elhúzódása miatt az Agrárminisztérium – a várható átmeneti időszak áthidalása érdekében – egy évvel meghosszabbította három pályázati felhívás kötelezettségvállalási időszakát.

Egyedülálló, online adventi vásárral gazdagítja a magyar fogyasztók karácsonyi élményeit a #vegyélhazait

Miközben sorban érkeznek a hírek arról, hogy az idei adventi vásárok a járványveszély miatt országszerte elmaradnak, addig a Marquard Media új kezdeményezésével számos hazai kisvállalkozást támogatva ad újszerű választ erre a hiátusra a #vegyélhazait Adventi Vásárral az online térben.