Back to top

Hamarosan kiderül mi van a maszk mögött

Az eddiginél is látványosabb, city light kampánnyal folytatódik a "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalom, amelyet a Magyar Termék Nonprofit (MTN) Kft. indított mintegy két hónapja. A cél továbbra is az, hogy a fogyasztók figyelmét a magyar termékekre irányítsák. Az új kezdeményezésről és az akció eddigi részleteiről online sajtótájékoztatón számolt be Benedek Eszter, a MTN Kft. ügyvezetője.

Már a tájékoztató is rendhagyó volt, élőkép előtt mutatta be az új kampányt Benedek Eszter
Az új kampányban húsz márka plakátjait helyezték el főváros forgalmasabb közlekedési megállóiban. Ám a jelenlegi járványügyi intézkedések betartásának fontosságára is utalva a plakátokat kezdetben óriási #veddahazait szájmaszkok takarják és csak a kampány félidejénél fedik fel, hogy mi van mögöttük, tudtuk meg Benedek Esztertől, a MTN Kft. ügyvezetőjétől.

A meghökkentő ötlettől azt várják, hogy  a plakát még jobban odavonzza az emberek figyelmét, és még többekhez eljut az üzenet. A city light megvalósításáról mini reklámfilmeket is készítettek, ezeket megoszthatják az érintett cégek, valamint közzéteszik a MTN Kft. "A magyar a nyerő" közösségi oldalán is. 

Főként élelmiszeripari  márkákat népszerűsítenek a maszkos plakátokon, a csatlakozásnak pedig ez esetben is egyetlen feltétele volt, hogy a terméket itthon gyártsák.

Tervezik, hogy a későbbiekben a magyar szolgáltatások népszerűsítésére is kiterjesztik a kampányt,  mindenekelőtt a járványtól leginkább sújtott turisztikai ágazatot támogatnák vele.

A "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalmat március végén indította a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég  a járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében. A hazai termékek választásával azonban nemcsak támogatjuk a hazai cégeket, munkáltatókat,  hanem megbízható magyar árukat vásárolunk.

A tapasztalatok kedvezőek, az emberek megértették az összefogás jelentőségét és sokkal inkább fordulnak a magyar termékek irányába.

A kampány a facebookon indult el, a #veddahazait képkeret beállításával magánszemélyként is kifejezhetjük, hogy fontos számunkra a hazai termék választása. A gyártók, kereskedők közül  eddig több mint ötven társaság használja és népszerűsíti a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét,  köztük számos közismert, meghatározó hazai élelmiszergyártó, de csatlakozott dísznövény-termesztő és kerékpárgyártó is. Több áruházlánc újságjaikban, óriásplakátokon vagy üzlettéri kihelyezéseken népszerűsítik a hazai márkákat.

A kezdeményezés továbbra is nyitott, bárki csatlakozhat, aki egyetért a céljaival.

A mozgalom népszerűsítésére a MTN Kft. "A magyar a nyerő "facebook csatornáján hirdetési kampány zajlik. A képkereten kívül megosztanak #veddahazait posztokat, és nyereményjátékokat hirdettek. Április elején három hónapos Youtube kampányt is indítottak, amelynek keretében a tavaly készült "Válaszd a hazait" kampányfilmet kiegészítették a "Vedd a hazait!" üzenettel. A  kisfilmet már több mint 600 ezren látták, bíznak az 1 milliós látogatottság elérésében. 

Jótékonysági kezdeményezésben is részt vesz a MTN Kft. Hazai pakk néven egységcsomagokat állítottak össze a magyar szervátültetettek számára, A csomagokban 25 védjegyhasználó partner adományait, tartós élelmiszereket, papírárut, tisztító és fertőtlenítő szereket juttatnak el 100 rászoruló családnak.

További híreket "koronavírus" témakörben, ide kattintva olvashat tematikus oldalunkon.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Különleges kóstoló: 800 paradicsomfajta egy helyen

Hollandiában, a legnagyobb paradicsomtermesztő körzetben nyitotta meg kapuit a TomatoVision. A Syngenta 1,4 hektáros bemutatóközpontjában a nemesítés mellett 1500 négyzetméteren a cég 800 paradicsomfajtáját láthatják az érdeklődők. A korszerű létesítményt mesterséges megvilágítással is fölszerelték, teljes a klímaszabályozás, így a gyakorlatban alkalmazott módszerek közt tesztelhetik a hibrideket.

Nyitott pincék, nem csak Pünkösdkor

Pünkösdkor országszerte számtalan pincészet tárja szélesre kapuit az érdeklődők előtt. A kedvezményes kóstolók mellett sok helyen lehetőség nyílik a pince és a szőlőbirtok bejárására, s finom falatok is kerülhetnek a vendégek asztalára.

Koronavírus: több millió megtévesztő reklám tűnt el az online térből

Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok koordináltan fésültek át weboldalakat azzal a céllal, hogy feltárják, az Európai Unió fogyasztóit hol célozzák hamis állítások vagy átverések a koronavírussal kapcsolatba hozható termékeket érintő hirdetésekben.

Koronavírus - Eldobott gumikesztyűk és maszkok szennyezik a Földközi-tengert

Szennyezett gumikesztyűket és arcmaszkokat találtak környezetvédők a Földközi-tenger mélyén, a franciaországi Antibes közelében, az Opération mer propre (Tiszta tenger művelet) nevű francia civil szervezet tagjai megpróbálják megtisztítani a Cote d'Azur tengerpartját az eldobott védőeszközöktől.

Franciaország: helyi és funkcionális, a járványhelyzet hívószavai

A COVID-19 világjárvány fokozta a helyi termékek iránti keresletet Franciaországban, és pozitív hatást gyakorolhat a funkcionális élelmiszerek piacára – derül ki a Mintel piackutató tanulmányából.

Érzékelhetően emelkedtek az agrárárak

Az első negyedévben nagyobb mértékben nőttek a mezőgazdasági termelői­ árak, mint a ráfordítások – derül ki a KSH adataiból. Az elemző szerint az emelkedés a következő hónapokban mérséklődik, majd árcsökkenés jön.

Vége a rendkívüli állapotnak Szerbiában

A járvány még tart, de a kijárási tilalom megszüntetésével már szabadon közlekedhetnek a mezőgazdasági termelők. A belgrádi parlament május 6-ai döntésével megszüntette a koronavírus-járvány miatt március 15-e óta tartó rendkívüli állapotot Szerbiában. Ezzel vége a szigorú kijárási tilalomnak is, ami 53 napon át akadályozta a mezőgazdasági termelők tevékenységét a nyugat-balkáni országban.

Nem mindenkinek előnyös a TAO-könnyítés

Nem minden vállalkozásnak előnyös a járványhelyzet miatt bevezetett adózási könnyítés, hogy a beszámolót és a kapcsolódó társaságiadó-bevallást idén a szokásos május végi határidő helyett szeptember 30-ig lehet benyújtani, és az adókat is eddig kell megfizetni. A MAZARS lefrissebb összefoglalójából kiderül, hogy kiknek éri meg ezzel a könnyítéssel élni.

Elérkezett az élelmiszerlánc-felügyeleti díjbevallások beadásának utolsó hete

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja az érintettek figyelmét, hogy az élelmiszerlánc-szereplők többségének 2020. május 31-ig kell benyújtania a 2020-as felügyeleti díjbevallását. Mivel idén a jogszabályban előírt határidő munkaszüneti napra esik, a bevallások a következő munkanapon, tehát június 2-án még beadhatóak.

Sikeres volt az egységes támogatási kérelmek beadása

Nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő mennyiségű egységes támogatási kérelmet adtak be – a veszélyhelyzet idején – a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdászai. A kamara közreműködésével 113 446 támogatásigénylés történt meg a május 15-i szankciómentes beadási határidőig.