Back to top

Hamarosan kiderül mi van a maszk mögött

Az eddiginél is látványosabb, city light kampánnyal folytatódik a "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalom, amelyet a Magyar Termék Nonprofit (MTN) Kft. indított mintegy két hónapja. A cél továbbra is az, hogy a fogyasztók figyelmét a magyar termékekre irányítsák. Az új kezdeményezésről és az akció eddigi részleteiről online sajtótájékoztatón számolt be Benedek Eszter, a MTN Kft. ügyvezetője.

Már a tájékoztató is rendhagyó volt, élőkép előtt mutatta be az új kampányt Benedek Eszter
Már a tájékoztató is rendhagyó volt, élőkép előtt mutatta be az új kampányt Benedek Eszter
Az új kampányban húsz márka plakátjait helyezték el főváros forgalmasabb közlekedési megállóiban. Ám a jelenlegi járványügyi intézkedések betartásának fontosságára is utalva a plakátokat kezdetben óriási #veddahazait szájmaszkok takarják és csak a kampány félidejénél fedik fel, hogy mi van mögöttük, tudtuk meg Benedek Esztertől, a MTN Kft. ügyvezetőjétől.

A meghökkentő ötlettől azt várják, hogy  a plakát még jobban odavonzza az emberek figyelmét, és még többekhez eljut az üzenet. A city light megvalósításáról mini reklámfilmeket is készítettek, ezeket megoszthatják az érintett cégek, valamint közzéteszik a MTN Kft. "A magyar a nyerő" közösségi oldalán is. 

Főként élelmiszeripari  márkákat népszerűsítenek a maszkos plakátokon, a csatlakozásnak pedig ez esetben is egyetlen feltétele volt, hogy a terméket itthon gyártsák.

Tervezik, hogy a későbbiekben a magyar szolgáltatások népszerűsítésére is kiterjesztik a kampányt,  mindenekelőtt a járványtól leginkább sújtott turisztikai ágazatot támogatnák vele.

A "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalmat március végén indította a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég  a járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében. A hazai termékek választásával azonban nemcsak támogatjuk a hazai cégeket, munkáltatókat,  hanem megbízható magyar árukat vásárolunk.

A tapasztalatok kedvezőek, az emberek megértették az összefogás jelentőségét és sokkal inkább fordulnak a magyar termékek irányába.

A kampány a facebookon indult el, a #veddahazait képkeret beállításával magánszemélyként is kifejezhetjük, hogy fontos számunkra a hazai termék választása. A gyártók, kereskedők közül  eddig több mint ötven társaság használja és népszerűsíti a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét,  köztük számos közismert, meghatározó hazai élelmiszergyártó, de csatlakozott dísznövény-termesztő és kerékpárgyártó is. Több áruházlánc újságjaikban, óriásplakátokon vagy üzlettéri kihelyezéseken népszerűsítik a hazai márkákat.

A kezdeményezés továbbra is nyitott, bárki csatlakozhat, aki egyetért a céljaival.

A mozgalom népszerűsítésére a MTN Kft. "A magyar a nyerő "facebook csatornáján hirdetési kampány zajlik. A képkereten kívül megosztanak #veddahazait posztokat, és nyereményjátékokat hirdettek. Április elején három hónapos Youtube kampányt is indítottak, amelynek keretében a tavaly készült "Válaszd a hazait" kampányfilmet kiegészítették a "Vedd a hazait!" üzenettel. A  kisfilmet már több mint 600 ezren látták, bíznak az 1 milliós látogatottság elérésében. 

Jótékonysági kezdeményezésben is részt vesz a MTN Kft. Hazai pakk néven egységcsomagokat állítottak össze a magyar szervátültetettek számára, A csomagokban 25 védjegyhasználó partner adományait, tartós élelmiszereket, papírárut, tisztító és fertőtlenítő szereket juttatnak el 100 rászoruló családnak.

További híreket "koronavírus" témakörben, ide kattintva olvashat tematikus oldalunkon.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az egységes kérelmek döntő többségét a NAK segítségével adták be

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdászai idén is tevékenyen közreműködtek az egységes kérelmek beadásában. A 2022. május 16-ig beadott 160 851 kérelem közel 70 százalékának, 108 046 kérelemnek a benyújtásában segítettek a NAK szakemberei.

Németországban élelmiszerhiány veszélyére figyelmeztetnek a feldolgozók

Az árak emelkedése alapján élelmiszerhiány veszélyére figyelmeztettek és cselekvésre szólították fel a feldolgozóipari vállalatok szervezetei Cem Özdemir szövetségi élelmezési és mezőgazdasági minisztert. „Lassan már nem az lesz a kérdés, hogy mennyibe kerülnek az élelmiszer-alapanyagok a világpiacon, hanem az, hogy egyáltalán kapunk-e még" - mondta Christian von Boetticher, a Német Élelmiszeripari Egyesülés (BVE) elnöke egy, a Bild Zeitung által idézett nyilatkozatában.

Az idén is jár a támogatás a fűszerpaprika-vetőmagra

Az április 30-ig megvásárolt és saját területen elvetett fűszerpaprika-vetőmag árának 75%-a „visszaigényelhető”, a kérelmeket augusztus 5-ig kell benyújtani. A részleteket a Magyar Államkincstár közelmúltban megjelent közleménye tartalmazza.

A baromfitartók csak egy lúd- és kacsatenyésztő-szövetséget ismernek el legitimnek

Május közepén tartotta legutóbbi rendes közgyűlését a Baromfi Terméktanács. A meghatározott időpontban nem volt határozatképes a közgyűlés, ezért a fél órával később kezdett ismételt közgyűlésen részt vevő 42 tag tanácskozott. Csorbai Attila elnök-igazgató beszámolt róla, hogy a 2021-re tervezett 136 millió forintos működési költségből csak 129 millió forintot költöttek.

Hamarosan igényelhető kiskérődző állatjóléti támogatás

Május 16-ától egészen egy hónapon át benyújthatók a pályázati támogatási kérelmek az 5 milliárd forintos keretösszegű kiskérődző állatjóléti támogatásra felhívás vonatkozásában - közölte az Agrárminisztérium (AM) szerdán az MTI-vel.

Baromfiipar: Sötétben tapogatózunk

Nem emlékszem olyan időszakra a magyar baromfiágazat történetében, amikor annyi baj és gazdasági hatás érte volna az ágazatot, mint az elmúlt másfél-két évben. Vegyük sorba, mik voltak ezek a hatások, milyen következményeik voltak és vannak, és vizsgáljuk meg, van-e, s ha van, akkor merre lehet a kiút a jelenlegi válságos helyzetből!

Kettősség a géppiacon: alapanyaghiány és növekvő gépvásárlási kedv

Hogyan hat mezőgazdasági gépek forgalmazására, javítására a járvány és a háború okozta alkatrészhiány. Többek között erről is beszélget Mikó Sándorral, a Magtár Kft. ügyvezető igazgatójával Halmos B. Ágnes, a Kistermelők Lapja főszerkesztője.

Indul a csibeszezon

Van jó minden rosszban, tartja a mondás. Sokan vitatkoznak ezzel a megállapítással, ám az tény, hogy amikor 2020 tavaszán ezt a régiót is elérte a pandémia, a határok lezárása miatt a csirke előnevelésével foglalkozó kárpátaljai gazdák nagy része nem tudta beszerezni a keltetéshez szükséges tojást.

Már csak egy hétig adhatók be szankciómentesen az egységes kérelmek

2022. május 8-ig 111.676 egységes kérelmet adtak be a gazdálkodók, ennek több mint 76 százalékát, 85.415 darabot a kamarai falugazdászok segítségével. A kérelmek 2022. május 16-ig nyújthatók be szankciómentesen. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kéri a termelőket, hogy ne hagyják az utolsó pillanatokra az ezzel kapcsolatos ügyintézést.

Bővíti kapacitását Szegeden a Prémium Kert Kft.

Európai uniós támogatással, több mint 178 millió forintos beruházással bővíti Szegeden kapacitását a zöldség- és gyümölcskereskedelemmel foglalkozó Prémium Kert Kft. - tájékoztatta a vállalkozás az MTI-t.