Back to top

Hamarosan kiderül mi van a maszk mögött

Az eddiginél is látványosabb, city light kampánnyal folytatódik a "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalom, amelyet a Magyar Termék Nonprofit (MTN) Kft. indított mintegy két hónapja. A cél továbbra is az, hogy a fogyasztók figyelmét a magyar termékekre irányítsák. Az új kezdeményezésről és az akció eddigi részleteiről online sajtótájékoztatón számolt be Benedek Eszter, a MTN Kft. ügyvezetője.

Már a tájékoztató is rendhagyó volt, élőkép előtt mutatta be az új kampányt Benedek Eszter
Már a tájékoztató is rendhagyó volt, élőkép előtt mutatta be az új kampányt Benedek Eszter
Az új kampányban húsz márka plakátjait helyezték el főváros forgalmasabb közlekedési megállóiban. Ám a jelenlegi járványügyi intézkedések betartásának fontosságára is utalva a plakátokat kezdetben óriási #veddahazait szájmaszkok takarják és csak a kampány félidejénél fedik fel, hogy mi van mögöttük, tudtuk meg Benedek Esztertől, a MTN Kft. ügyvezetőjétől.

A meghökkentő ötlettől azt várják, hogy  a plakát még jobban odavonzza az emberek figyelmét, és még többekhez eljut az üzenet. A city light megvalósításáról mini reklámfilmeket is készítettek, ezeket megoszthatják az érintett cégek, valamint közzéteszik a MTN Kft. "A magyar a nyerő" közösségi oldalán is. 

Főként élelmiszeripari  márkákat népszerűsítenek a maszkos plakátokon, a csatlakozásnak pedig ez esetben is egyetlen feltétele volt, hogy a terméket itthon gyártsák.

Tervezik, hogy a későbbiekben a magyar szolgáltatások népszerűsítésére is kiterjesztik a kampányt,  mindenekelőtt a járványtól leginkább sújtott turisztikai ágazatot támogatnák vele.

A "Vedd a hazait! Védd a hazait!" mozgalmat március végén indította a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég  a járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében. A hazai termékek választásával azonban nemcsak támogatjuk a hazai cégeket, munkáltatókat,  hanem megbízható magyar árukat vásárolunk.

A tapasztalatok kedvezőek, az emberek megértették az összefogás jelentőségét és sokkal inkább fordulnak a magyar termékek irányába.

A kampány a facebookon indult el, a #veddahazait képkeret beállításával magánszemélyként is kifejezhetjük, hogy fontos számunkra a hazai termék választása. A gyártók, kereskedők közül  eddig több mint ötven társaság használja és népszerűsíti a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét,  köztük számos közismert, meghatározó hazai élelmiszergyártó, de csatlakozott dísznövény-termesztő és kerékpárgyártó is. Több áruházlánc újságjaikban, óriásplakátokon vagy üzlettéri kihelyezéseken népszerűsítik a hazai márkákat.

A kezdeményezés továbbra is nyitott, bárki csatlakozhat, aki egyetért a céljaival.

A mozgalom népszerűsítésére a MTN Kft. "A magyar a nyerő "facebook csatornáján hirdetési kampány zajlik. A képkereten kívül megosztanak #veddahazait posztokat, és nyereményjátékokat hirdettek. Április elején három hónapos Youtube kampányt is indítottak, amelynek keretében a tavaly készült "Válaszd a hazait" kampányfilmet kiegészítették a "Vedd a hazait!" üzenettel. A  kisfilmet már több mint 600 ezren látták, bíznak az 1 milliós látogatottság elérésében. 

Jótékonysági kezdeményezésben is részt vesz a MTN Kft. Hazai pakk néven egységcsomagokat állítottak össze a magyar szervátültetettek számára, A csomagokban 25 védjegyhasználó partner adományait, tartós élelmiszereket, papírárut, tisztító és fertőtlenítő szereket juttatnak el 100 rászoruló családnak.

További híreket "koronavírus" témakörben, ide kattintva olvashat tematikus oldalunkon.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Módosult a „148-as” rendelet

Tavaly augusztusban merült ki az egyes állatbetegségek megelőzésére és leküzdésére irányuló, nemzeti költségvetésből finanszírozott, az állattartó ágazatokat segítő támogatási keret. A „148-asként” ismert jogszabályt év végén, decemberben módosította a szaktárca az állatbetegségek elleni védekezés segítése és a hazai állatállományok kedvező egészségügyi státuszának megőrzése érdekében, így idén január 1-jétől, megújult tartalommal, újra elérhető a támogatás.

Még nem tért teljesen magához a sörpiac a pandémia után

Nőtt tavaly a magyarországi söripari cégek értékesítése az előző évhez képest, de továbbra is elmaradt a 2019. évitől, a hazai termelés 2022-ben a 2021-es szint közelében alakult. A termékek között - az előző évek tendenciáját folytatva - tovább emelkedett a prémium- és szuperprémium kategóriájú, illetve az alkoholmentes sörök aránya - mondta el Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója az MTI kérdésére.

Kárpátaljai gazdákat támogat a FAO partnerség az Európai Unió finanszírozásában

Vidéki háztartások, mezőgazdasági kistermelők és mezőgazdasági kisvállalkozások részesülnek az Európai Unió (EU) által finanszírozott és az Egyesült Nemzetek Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által megvalósított, 15,5 millió dolláros (5,58 milliárd Ft-os) projektből, amelynek célja a mezőgazdasági, halászati és erdészeti értékláncok erősítése, a háborús körülményekhez való igazodása.

Új szabályokra kell odafigyelnie a gazdálkodóknak a támogatások érdekében

Az uniós előírásoknak megfelelően a korábbiakhoz képest jelentősebb szerepet kapott az új Közös Agrárpolitikában (KAP) a fenntarthatóság, ugyanakkor a magyar kormány a nemzeti társfinanszírozás mértékének emelésével arra törekedett, hogy egyensúlyba kerüljenek a környezeti és versenyképességi szempontok – jelezte előadásában Feldman Zsolt csütörtökön, a Komáromban tartott fórumon.

Közel 110 ezer gazdálkodónak kell megújítania az egységes kérelem beadásához szükséges meghatalmazást

Minden évben az egységes kérelmek mintegy 70 százalékát, megközelítőleg 108 ezer kérelmet a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) falugazdászainak közreműködésével nyújtják be a gazdálkodók. Idén a jogszabályi változások és az elektronikus közigazgatási rendszer fejlesztése miatt meg kell újítani az ehhez szükséges meghatalmazásokat.

Válságálló családi gazdaságok

A Romániai Magyar Gazdák Egyesülete Maros Szervezet 32 éves múltra tekint vissza. Időnként nehéz volt fennmaradnia, mert nincs normatív támogatás a román kormány részéről, egyetlen szakmai szervezet felé sem. Önerőből próbálják fenntartani magukat – tudtuk meg Fazakas Miklós elnöktől.

Gombák vizsgálatához nyert pályázatot az SZBK kutatója

A gombák soksejtűségének és morfogenezisének genetikai szabályozását vizsgálja tovább Nagy László, a Szegedi Biológiai Kutatóközpont (SZBK) Biokémiai Intézetének tudományos főmunkatársa az Európai Kutatási Tanács (European Research Council - ERC) támogatásával - közölte honlapján az Eötvös Loránd Kutatási Hálózathoz tartozó intézet kedden.

Sikerrel hasznosíthatók a MATE vezette konzorcium agrárinformatikai fejlesztései

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem és konzorciumi partnerei Agrárinformatikai Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központot hoztak létre Gödöllőn. Az NKFI Alap 1,482 milliárd Ft vissza nem térítendő támogatásával megvalósított fejlesztések, prototípusok már most hasznosítható eredményt jelentenek.

GMO-mentes takarmánykiegészítőt fejlesztett a Hód-Mezőgazda Zrt.

Több 760 millió forint támogatásból fejlesztett ki hazai alapanyagból is készíthető, GMO-mentes takarmánykiegészítőt a Hód-Mezőgazda Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem konzorcium - közölte a társaság az MTI-vel.

Megjelent a minőségrendszerhez történő csatlakozást támogató pályázati felhívás

A mezőgazdasági termelők 2023. március 1. és 2023. augusztus 31. között ismét pályázhatnak az európai uniós és a nemzeti minőségrendszerekhez történő csatlakozás kapcsán támogatásra.