A brit Tesco közleményében kifejtette, hogy többé nem alkalmazza azokat a műanyag tálcákat, amelyeket a sajátmárkás csirkéik csomagolásához használnak.
Jövő évtől kezdve a kiskereskedő a műanyag csomagolást egyszerű zacskókkal helyettesíti közel 16 millió saját márkás közepes, nagy és extra nagy csirkehúsaik esetében.
Ennek a lépésnek köszönhetően csökkenteni tudják a felhasznált műanyagok mennyiségét, amelynek 30%-át teszik ki a csirkehúsok csomagolása során használt anyagok.
Az első üzlet, melyben sikeresen kipróbálták az új csomagolásokat Bar Hill-ben található.
Újratervezés
„Arra törekszünk, hogy az összes felesleges műanyagot helyettesítsük és csökkentsük a túlzott használatát, igyekszünk újrafelhasznált lehetőségeket bemutatni” - közölte Sarah Bradbury, a Tesco minőségigazgatója.
„Az új csirkecsomagolásunk nagyszerű példája annak, ahogyan újratervezzük a csomagolásokat kevesebb műanyag felhasználásával és ezzel egy időben könnyebbé és biztonságosabbá tesszük vásárlóink számára a használatát.”
Az iazgató hozzátette, hogy az új csomagolások higiénikusabban és könnyebbé teszi a hústermék szállítását azáltal, hogy nem kell megérinteni a friss csirkehúst.
Ez a kezdeményezés a Tesco „4R” stratégiájának a része – Remove, Reduce, Reuse, Recycle, azaz Kivonni, Csökkenteni, Újrafelhasználni, Újrahasznosítanik.