A BDSI (német cukrászipari és édesipari érdekképviseleti szervezet) ügyvezető igazgatója, Dr. Carsten Bernoth közölte: „Még az ilyen nehéz időkben is, mint a jelenlegi koronavírus-járvány egyértelmű, hogy az édesipar termékei az egyik azon kevés öröm közül, mely boldogságot okoz a mindennapi életben.”
„Ez kiemelten igaz a népszerű csokoládé Mikulásokra és más édességekre is, melyeket az elkövetkezendő ünnepi időszak során fogyasztunk majd.”
Németország a megmaradt csokoládé Mikulás készleteit a szomszédos európai országokba, az Amerikai Egyesült Államokba, Kanadába és egyebek közt Ausztráliába is exportálni fogja – írja a tanulmány.
Szezonális édességek
Dr. Bernoth hozzátette: „A szezonális édességek gyártói tartanak a karácsonyi forgalom visszaesésétől, mely fontos bevételi forrás szokott lenni számukra. Idén viszont valószínű, hogy jelentősen alacsonyabb lesz a kereskedelem, mint tavaly, melynek okai: a lemondott karácsonyi vásárok, az üresebb városok, az ajándékboltok hiánya és a ritkább vásárlási frekvencia.”
A hagyományos édességek elérhetőek több méretben, változatos motívumokkal és különleges alapanyagokból készült variációkban, mint például a szájban olvadó tejcsokoládé, pralinéval töltött fehércsokoládé vagy a magas kakaó tartalmú termékek.