Back to top

Biztosítékot jelent a Magyar Termék védjegy

A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.

- A hazai vásárlók egyre nagyobb arányban keresik az itthon készült árukat, ez pedig most fontosabb, mint a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég létrehozása óta eltelt 15 évben bármikor – emelte ki Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a fogyasztói felmérésüket bemutató online sajtótájékoztatójukon. Az InnoFood Marketing által végzett kutatás eredménye azt mutatja, hogy

a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk.

A friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.

Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.

Az idén év elején készült, reprezentatív online felmérés szerint a válaszadók 32,2 százaléka több magyar terméket vásárolt a járvány alatt, mint korábban. Emellett pozitív új tendencia, hogy ez az arány a fiatal felnőttek, azaz a 18-29 évesek körében volt a legmagasabb 43,8 százalékkal. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.

Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben.

36,6 százalékuk 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért, és ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. Tehát a védjegy csomagoláson történő szerepeltetése jelentősen hozzájárul a vásárlási hajlandósághoz.

A megkérdezettek 25,8 százalékuk arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut. Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozik a Magyar Termék védjegyrendszerhez, számuk hamarosan elérheti a 200-at – hangsúlyozta Benedek Eszter.

A hazai védjegyek ismertsége mellett a megítélésük is nagyon kedvező. A válaszadók háromnegyedéhez eljutott a Magyar Termék #veddahazait kampánya, amelynek célját 96,6 százalékuk támogatta, hogy hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket védhetünk meg.

A #veddazahait kampány egyedülálló módon a magyar terméket gyártó valamennyi vállalat számára csatlakozási lehetőséget biztosított.

Ezt a válaszadók 84,4 százaléka megerősítette a megkérdezés során, hiszen egyetértett azzal a kijelentéssel, hogy a #veddahazait kampány minden magyar termék vásárlását támogatja, nemcsak a védjegyesekét.

Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelemi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. Közülük a PENNY Markettel kötött először stratégiai együttműködési megállapodást a Magyar Termék Nonprofit Kft. még 2012-ben. Ennek eredményét jól mutatja, hogy a PENNY Marketnek már több mint 500 saját márkás árucikkén találhatják meg a vásárlók a Magyar Termék védjegyek valamelyikét. A hazánkban negyedszázada jelenlévő, országszerte több mint kétszáz üzletet működtető diszkonthálózat elsődleges célja az, hogy lehetőleg hazai beszállítókkal dolgozzon, teljes választékának közel 60 százaléka tőlük származik.

Olyan termékkörök is vannak, ahol ez az arány meghaladja a 80 százalékot, mint például a tejtermékeknél, húskészítményeknél, frisshúsnál és az alapvető élelmiszereknél.

Szinte minden kategóriájukban található idehaza gyártott áru, a Magyar Termék védjegyeseknél pedig külön jelzik ezt a tényt az akciós kiadványaikban, kommunikációs felületeiken. A Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel való együttműködés évek óta nagyon szoros és ezt a jövőben is így tervezik.

Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.

A Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég megalakulásakor, 15 éve azonban még a gyártókat sem volt könnyű meggyőzni a hazai eredet jelölésének fontosságáról. A nonprofit társaság maroknyi létrehozójának egyike a Detki Keksz Kft. volt, amelynek alapító-tulajdonosa szerint ők a kezdeti érdektelenség ellenére bíztak abban, hogy előbb-utóbb más cégek is a csatlakoznak. Pavlova Olga úgy látja, hogy a legjobb ösztönző a siker, márpedig

a Magyar Termék 15 év alatt kiemelkedően a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon,

és folyamatos fejlesztésével újabb és újabb gyártókat tudnak meggyőzni a védjegy megszerzésének fontosságáról.

Használd, komposztáld! – erre buzdít az egyedi, természetes anyagokból komposztálható szívószálat és evőeszközöket készítő Vilhemp jelmondata. A közeljövőben törvényileg is tiltott, egyszerhasználatos műanyag eszközök fenntartható természetes rostszál alapú alternatíváját kínáló cég nemrég vált védjegyhasználóvá. „Olyan megoldást kerestünk, ami megfelel a modern életvitel igényeinek, ugyanakkor a fenntarthatóságnak is eleget tesz. Így született meg a Vilhemp alapanyaga, mely kizárólag természetes eredetű összetevőket tartalmaz.

Kifejezetten hazai termesztők növényeit felhasználva, hazai technológiával készítjük el egyre bővülő termékkínálatukat az általunk kifejlesztett alapanyagból.

Innovatív, feltörekvő vállalkozásként fontos számunkra, hogy kifejezzük elkötelezettségünket a hazai cégek sikere iránt. Ezért is örülünk, hogy a Hazai Termék védjeggyel erősíthettük vásárlóink bizalmát termékeinkben” – mondta el Rédey Soma, a Vilhemp Kft. alapítója.

Fotó: Magyar Termék Nonprofit Kft.

Az egyik legújabb védjegyhasználó a Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft., melynek elődje, a Franck még 1822-ben alakult, és 1911 nyitotta meg cikóriafeldolgozó és pótkávégyártó üzemét a mai Jánossomorján. A gyárat ma működtető vállalat 2021-ben teljesen magyar tulajdonba került, azóta dolgoznak a márka újjáépítésén. Az új csomagoláson a frissen elnyert védjegy is megjelent a dobozokon.

„Az új csomagolással azt is jelezni akartuk a vásárlóknak, hogy továbbra is megbízhatnak a nagymúltú és most megújuló gabonakávéinkban.

Ezért is tartottuk kiemelten fontosnak, hogy elnyerjük a Hazai Feldolgozású Termék védjegy használatát” – emelte ki Horváthné Dr. Németh Szabina, a cég kereskedelmi vezetője. A jövőben szeretnének minden kezdeményezésben együttműködni a Magyar Termék Nonprofit Kft.-vel, amivel még közelebb hozhatják a hazai termékeket a vásárlókhoz.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Tíz hektárra bővítik - Fürtös paradicsom termesztése Felgyőn

A felgyői Profi-Tom Kft. folyamatosan fejlődik 2016-os megalapítása óta. A kezdetben épített három hektár üvegházat tavaly ősszel ugyanennyivel bővítették, így már hat hektáron hajtatnak fürtös paradicsomot. A közeljövőben pedig újabb négy hektár üvegházat építenek, amit ha a piac úgy kívánja, évenként két kultúra kígyóuborkával, és utána koktélparadicsommal hasznosítanak.

Megújult a John Deere 9R traktorszériája

A világ vezető traktorgyártója, az amerikai John Deere legnagyobb teljesítményű, JD 9R traktorcsaládjának nyolc modellje is megújult 2021-re.

Állattartás és kézművesség

Előfordul, hogy nem kizárólag nyereségcélú gazdasági tevékenységként műveli valaki a mezőgazdaságot, hanem hagyományőrzésként, mint olyan foglalkozást, amire az elődök tisztelete kötelezi – még úgy is, hogy néha több benne a keserűség, mint az öröm. A bivalytenyésztés ilyen Romániában, Erdélyben.

A koronavírus-járványt még a belga sörpiac is megsínyli

A belga sörpiacon tíz év óta először fordult elő, hogy a belföldi értékesítés és az export visszaesett: mindkettő 18%-kal csökkent. A kiskereskedelmi szektorban a sörfogyasztás 2,6%-os enyhe növekedést mutatott, de a vendéglátóhelyi sörfogyasztás nem meglepő módon minden idők legalacsonyabb szintjére, -47,8%-ra zuhant.

Különleges sárgadinnye

A BASF új dimenziót nyitott legújabb sárgadinnyefajtájával, amelyet Sunup néven hoztak forgalomba. Az aranysárga héj, valamint a narancssárga, szilárd, lédús, édes gyümölcshús teszi különlegessé ezt a fajtát. Megjelenése a kan­talup dinnyére emlékeztet, azonban attól megkülönbözteti a héj hálózott, parás felülete.

Újra "lecsap" a Brexit - Sofőrhiány miatt hetente több tonna élelmiszer megy veszendőbe

Angliában a Tesco tette közzé, hogy csaknem 50 tonna élelmiszer kerül a kukába hetente, miközben a szakértők a kamionsofőr hiányra hívják fel a brit kormány figyelmét.

Összeállt a két tejóriás - A Dale Farm ellátási szerződést kötött az Arlával

Az Egyesült Királyság két legnagyobb tejipari vállalata, a Dale Farm és az Arla Foods első alkalommal társult egy jelentős ellátási partnerség keretében.

Ne dobd ki, inkább add el olcsóbban - applikáció az élelmiszer-pazarlás ellen

Egy új applikáció lehetőséget kínál a felhasználóknak arra, hogy a kiskereskedőktől alacsonyabb áron vásárolják meg a megmaradt termékeket. A Phenix vállalat alkalmazása Európa több országában már elérhető.

Vajon hús-e a laborhús és mi a helyzet a vegán kolbásszal?

Bár jelen pillanatban a húsok – hagyományos húshelyettesítők – új típusú húshelyettesítők piaca évente 350, 10, illetve 2 millió tonna a világon, mégis az utóbbiakra kivételesen nagy médiafigyelem hárul és befolyásos tőkéscsoportok sokat fektettek ebbe az ágazatba.

A precíziós gazdálkodás alapja

Fontos tanácskozásra és gépbemutatóra invitálta a szolnoki központú Magtár Kft. a partnereit. A rendezvény lehetőséget teremtett minden precíziós pályázathoz kapcsolódó technológia megismerésére. Munkaállomásokon, gyakorlatban mutatták meg a vezető mezőgazdasági technológiákat és adtak a résztvevőknek tanácsot ezek beillesztésére a digitális átállás pályázat keretén belül.