Az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum szervezésében idén is megrendezésre kerül az OMÉK.
jelentette be Farkas Sándor az Agrárminisztérium miniszterhelyettese.
A kiállítás amellett, hogy népszerűsíti az agrárágazatot, rávilágít az agrár és élelmiszeripar változatosságára és a tudatos fogyasztói magatartás jelentőségére hozzájárul a generációváltó korosztály ismeretanyagának bővítéséhez is, fogalmazott Farkas Sándor, és azt is hozzátette ez azért különös fontos mert a Központi Statisztikai Hivatal által 2020-ban elvégzett agrárcenzus szerint gazdaságok irányítóinak átlagéletkora emelkedik.
Míg 2010-ben a gazdaságok 28 százalékát irányította 65 éves vagy annál idősebb személy, 2020-ban ez a szám 35 százalékra nőtt, miközben a 60 és 69 év közöttiek adták az összes irányító 27 százalékát.
Ezek az adatok alátámasztják, hogy folytatni kell a fiatal gazdálkodói kör kiemelt támogatását és a támogatáspolitikában központi elemként kell megjeleníteni a generációváltás sikeres előmozdítását elősegítő intézkedéseinket, hangsúlyozta a miniszterhelyettes.
Azt is kiemelte, hogy az új agrártámogatási ciklus az eddiginél is több lehetőséget kínál a generációváltás elősegítésére. Folytatódni fog a fiatal mezőgazdasági termelők induló támogatása, új eszközként jelenik meg a stratégiai tervben a gazdaságátadás támogatása, amelynek jogszabályi alapjait az agrárgazdaságok átadásáról szóló, idén januárban életbe lépő törvény teremtette meg. Mindehhez természetesen modern felsőoktatásra és szakképzésre is szükség van, egyebek mellett ezeknek az intézményeknek a népszerűsítésében is fontos szerep jut OMÉK-nak.
Az OMÉK célja az is, hogy a kiváló minőségű magyar agrártermékeknek mind belföldön, mind külföldön megfelelő piacot teremtsen. A vásáron több száz négyzetméteren ismerkedhetnek meg a szakmai résztvevők a Hungarian Food Business törekvéseivel, amely a magyar Agármarketing Centrum üzletfejlesztési tevékenységének része és
A hagyományokhoz híven, az OMÉK idén sem csupán szakmai vásár lesz, hanem kifejezetten családi program is: a gyermeket játszótér, koncertek várják majd, de a látogatók megismerkedhetnek az őshonos állatainkkal is, főzőverseny, látványkonyha és kistermelői vásár is gazdagítja a programot. é
Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezetője emlékeztetett, amíg a nagy múltú esemény amely korábban alapvetően tenyészállat kiállítás volt, mára átalakult, és elsősorban az élelmiszeripar bemutatásának fontos színterévé vált. A kiállítás központjában a magyar föld, a magyar vidék, a magyar agrárágazat áll, kiemelt célközönsége pedig magyar családok.
Mint mondta,
ha a magyar fiatalok nem ismerik azt az erőfeszítést, amelyre a agráriumban napról napra szükség van, akkor ennek az ágazatnak az értékelése, a társadalmi presztízse sem tud érdemben javulni.
Örömteli hír, hogy a kiállításon nemcsak belföldi termelők és gazdálkodók mutatkoznak be, hanem határon túliak is : jellemzően minden harmadik bemutatkozó termelő vagy kézműves árusító érkezik a határon túlról.
Ondré Péter azt is kiemelte, hogy a tervek szerint ez lesz az ország egyik legnagyobb, és legolcsóbb családi rendezvénye, a belépőjegy ára idén csupán 1000 forint lesz majd, mindössze 2000 forintért pedig két gyermek és két felnőtt részére érvényes családi belépőt lehet majd váltani.