0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 15.

„Válassza a hazait!”

Az ALDI Magyarország 2021 végén önként vállalta, hogy magyar hústerméket és tojást kínál szortimentjében, valamint 65 alapvető tejterméke is hazai forrásból érkezik üzleteibe. Hogy a fogyasztókat továbbra is a magyar termékek vásárlására ösztönözze, „Válassza a hazait!” szlogennel elindította marketingkampányát az augusztus 24-én, egyik budapesti üzletében tartott sajtótájékoztatón.

Vállalása óta az ALDI több tízmilliárd forinttal növelte a magyar cégeknek adott megrendeléseit, ezzel lehetővé téve a magyar élelmiszer-kapacitások bővítését, a munkahelyek megtartását és azok fejlesztését. Elköteleződése tovább folytatódik, a magyar termékek arányának növelése érdekében újabb élelmiszerek esetében keres hazai beszállítókat.

Az áruházláncnál az elmúlt két év során, a friss hús esetében esetében több mint kétszeresére nőtt a rendelés értéke, ami 14 milliárd forinttal haladta meg a megelőző időszak rendelésállományát. A magyar forrású tejtermékek esetében, a vállalás óta 11 milliárd forinttal többet fizetett hazai beszállítóinak a cég, ezen felül 50 százalékkal növelte tejbeszállítóinak számát, amelyek számára további 5 milliárd forintos megrendelést nyújtott.

Nagy István agrárminiszter kihangsúlyozta a hazai élelmiszeripar fejlesztésének fontosságát, aminek érdekében a tárca a következő években további 400 milliárd forint támogatás áll majd rendelkezésre a KAP keretében – a pályázatok várhatóan 2024 első negyedévében indulnak.

Továbbá felhívta a figyelmet a tudatos vásárlói döntésre, amit a boltok polcain kapható minél több magyar termékkel lehet elérni, ugyanis a magyar termékek megvásárlása mind a magyar termelőket segíti.

Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója elmondta, az elmúlt két évben számos esetben érkezett be hozzájuk ajánlat import termékekre, a hazai beszerzésnél alacsonyabb áron, ezeknek a külföldi termékeknek a minősége azonban jellemzően rendre elmaradt a magyar termékekétől. Hozzátette, valamennyi ALDI üzletben modernizálják a húshűtőket, amiknek köszönhetően 20 százalékkal nagyobb lesz az egész évben kapható frisshús-kínálatunk.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke kifejtette, az ALDI vállalásával biztos piacot, stabilitást, tervezhetőséget biztosít a beszállítóknak, ami példaértékű. Továbbá kifejtette bizakodását, hogy más üzletláncok is csatlakoznak ehhez a példához, hiszen nemzetgazdasági jelentőségű, hogy a boltokban emelkedjen a hazai termékek aránya.

Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács elnöke 2016-ig emlékezett vissza, mikor az ALDI a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagjává vált. Hét évvel ezelőtt olyan célok fogalmazódtak meg, mint hogy a hazai tejtermelők és feldolgozók hazai tejjel és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat, de az is, hogy a Tejszívlogó védjegy egyre több tejtermékre felkerüljön, ezzel is hangsúlyozva a termékek magas minőségét és megbízhatóságát.

Ugyanakkor kifejtette azt is, hogy infláció és az európai tejfeleslegek okán a hazai tejfeldolgozók belföldi értékesítése a sajt és túró kategóriában idén 20 százalékkal visszaesett, miközben az import jelentősen nőtt.

Végül Éder Tamás, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének elnöke reménykedését fejezte ki a tekintetben, hogy az ALDI vállalásának megerősítése mellett minél több élelmiszer-kategória esetében növekszik tovább a jövőben a hazai termékek jelenléte az ALDI és más kereskedelmi üzletlánc boltjainak polcain.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu