Korlátozott energiatároló kapacitása és hosszú újra töltési ideje miatt az akkumulátort nem tartották életképesnek a mezőgazdaságban, nem is beszélve az elhasznált akkumulátor ártalmatlanításának környezeti hatásairól.
A háromfázisú tápkábel egy függőlegesen álló orsóra tekeredik fel egy forgó kupolán keresztül, a porszívók kábeldobjához hasonlóan. Ezzel a kialakítással nemcsak kanyarban lehet vezetni a kábelt, hanem a gondos feltekerést is ez teszi lehetővé. A vezetékes áramellátásnak és az autonóm vezérlésnek köszönhetően a traktor napi 24 órában precízen dolgozhat. Az olasz mérnökök a manapság általánosan használt gumiheveder helyett a nagy kotrógépekéhez hasonló robusztus, acél lánctalpat választottak járófelületnek.
Az EXE-E útvonaltervező szoftver elsősorban az elektromos kábel betáplálását és feltekercselését veszi figyelembe, hogy az ne sérüljön. Az elektromos traktor képes teljesen önállóan működni, amit az optimális útvonal megtervezésére képes mesterséges intelligencia tesz lehetővé. Az EXE-E traktor gyártásának ütemezéséről és áráról még nem osztottak meg részleteket. Érdemes megjegyezni, hogy a vezetékes elektromos traktor koncepciója nem teljesen új, a John Deere 2019-ben mutatta be az olasz erőgéphez hasonló GRIDCON prototípusát.