A termékélettartam-meghosszabbítás üzleti modellben a vállalatok különböző módokon meghosszabbítják termékeik és eszközeik hasznos élettartamát. A termékekben megtestesülő értéket, ami egyébként hulladék formájában örökre elveszne, meg lehet tartani javítással, felújítással, újragyártással vagy újraértékesítéssel, sőt, növelni is lehet. A használat kiterjesztésével addicionális bevételre is szert lehet tenni. A modell alkalmazásával elérhető, hogy célzott termékfelújítással minél tovább használják a terméket (pl. az elavult alkatrészeket pótolni lehet újjal a termék teljes cseréje helyett).
A megosztásos platform üzleti modell a felhasználók együttműködésére épít, legyenek azok akár magánszemélyek, akár szervezetek. Ezek a platformok megosztással egyenlítik ki a túlkapacitást vagy a kihasználatlanságot, javítva a gazdaságosságot és a felhasználói értékteremtést. A modell a kihasználtságot kívánja maximalizálni, vagyis olyan cégeknek jelenthet előnyt, amelynek a termékei vagy eszközei alacsony kihasználtsággal vagy tulajdonlási aránnyal rendelkeznek.
A termék mint szolgáltatás üzleti modell a hagyományos „vedd meg és birtokold” modell alternatívája, ami a tulajdonhoz köti a használatot. Az üzleti modellben a termékeket – a tartós használati eszközöket – egy vagy több fogyasztó használja bérléssel vagy használat alapú fizetéssel. A modellben a termékek tartósságát és korszerűsíthetőségét minél hosszabb ideig tartó teljesítménnyel és szolgáltatás nyújtásával lehet elérni. A gyártó cég nem a termék közvetlen értékesítésére fekteti a hangsúlyt, hanem a funkciója eladására, vagyis terméke minél hosszabb ideig tartó és megbízható teljesítményére alapoz egy szolgáltatást. Az üzleti modell révén a termék tartóssága, újrahasználhatósága és megosztása nem a cég növekedésére és a termékértékesítésére negatívan ható kockáztató (angolul cannibalization), hanem árbevételnövelő és költségcsökkentő tényezők. Vonzó lehet azoknak a cégeknek, amelyek relatíve nagy működtetési költségű termékeket gyártanak, és amelyek karbantartásához speciális szakértelemre van szükség. Számukra a szolgáltatás nyújtása válik versenyelőnnyé, és a termékeket a használat végén visszaveszik, hogy korszerűsítve vagy újragyártva újra használni lehessen őket.