0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 21.

Exportlehetőségek az európai országok piacára

Az OMÉK, egyben a Hungarian Food Business program második napján exportra felkészítő előadássorozatot rendezett az Agrármarketing Centrum, amely során összesen 16 ország exportpiaci aktualitásaival ismerkedhettek meg a 45 magyar élelmiszergyártó cég.
Összesen 87 cég 124 beszerzője érkezett 20 országból az OMÉK-ra, hogy a programban résztvevő 46 magyar élelmiszergyártóval az exportlehetőségekről tárgyalhasson.

Az OMÉK és egyben a Hungarian Food Business program második napján exportra felkészítő előadássorozatot rendezett az Agrármarketing Centrum, amely során összesen 16 ország exportpiaci aktualitásaival ismerkedhettek meg a 45 magyar élelmiszergyártó cég képviselői, a CED és a HEPA irodavezetőinek, illetve a mezőgazdasági és környezetügyi szakdiplomatáknak köszönhetően.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kérdésünkre elmondta, a Hungarian Food Summit egy példanélküli kezdeményezés a magyar élelmiszeripari exportfejlesztés történetében. Összesen 87 cég 124 beszerzője érkezett 20 országból az OMÉK-ra, hogy a programban résztvevő 46 magyar élelmiszergyártóval az exportlehetőségekről tárgyalhasson. Rengeteg, mintegy 1000 tárgyalás zajlott le a program alatt, és akadt olyan magyar cég, aki már üzletkötésig is eljutott az egyik beszerzővel. Ez rendhagyó, hiszen alapvetően a kapcsolatépítés jellemzi a B2B, azaz Business to Business jellegű programokat, de a példa is mutatja, bármi megtörténhet.

A program sikeressége arra biztat minket, hogy a továbbiakban ne csak kétévente az OMÉK-on rendezzük meg a Hungarian Food Summit programot, hanem sűrűbben, akár évente, ennek megvalósításához azonban további egyeztetésekre lesz szükség.

Két magyar élelmiszeripari cég képviselőjét is megkérdeztük, miért vettek részt a Hungarian Food Summit programon, és mik az eddigi tapasztalataik.

Mezriczky Zsófia, a Fino-Food Kft. exportmenedzsere elmondta, az idén 30 éves üzem 2021-ben 5 vegán termékkel jelent meg a piacon, majd idén további 5-el bővült portfóliójuk – elsősorban ezeket a termékeket szeretnék promotálni. A beszerzőkkel való tárgyalásaik során névjegykártyacseréig is eljutottak már, és minden tekintetben pozitív tapasztalatokat szereztek a programról.
Az idén 30 éves üzem 2021-ben 5 vegán termékkel jelent meg a piacon, majd idén további 5-el bővült portfóliójuk
„Ha az Agrármarketing Centrum évente rendezné meg a programot, mi biztosan ott lennénk” – mondta Mezriczky Zsófia.

Az Update Market Zrt. a korábban Norbi Update néven ismert termékeket forgalmazza. Ignácz János, a cég kereskedelmi igazgatója elmondta, a tartós és egészségtudatos termékek palettája mintegy 300 cikkszámot jegyzett korábban, az Update Market Zrt. viszont még további 150 sajátmárkás Update-terméket értékesít a piacon. Országos lefedettségű bolthálózatuk 50 üzletet foglal magába, ezt az elkövetkező fél évben szeretnék 90-re bővíteni. A Hungarian Food Summit programra azért jelentkeztek, mert szeretnének Magyarország határain kívül is értékesíteni, főként keletre orientálódnának. A programban lezajlott tárgyalásaik során beszélgettek cseh, szlovák, román, szerb, sőt két mongol beszerzővel is, ami új perspektívát nyithat exportpiaci megjelenésükben.

Országos lefedettségű bolthálózatuk 50 üzletet foglal magába, ezt az elkövetkező fél évben szeretnék 90-re bővíteni.
„Zseniális ötletnek tartom az AMC exportfejlesztési programját. Persze nehezen kivitelezhető, de ha havi periodikussággal lenne Hungarian Food Summit, biztosan mindegyiken jelen lennénk. Csak ajánlani tudom mindazon magyar élelmiszergyártó cégeknek, akik határainkon túlra is szeretnének értékesíteni” – mondta Ignácz János.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: