0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 21.

Hazai tapasztalatok a zöldség-gyümölcs kereskedők világtalálkozójáról

A német fővárosban idén „a globális kereskedelem szívverése” mottó jegyében rendezték meg a gyümölcs- és zöldségtermelők, -kereskedők legnagyobb nemzetközi szakkiállítását. Hazai kiállítók tapasztalatait kérdeztük.

Előre egyeztetett találkozók

fotó: Zöldségtermesztési Kutató Intézet Zrt.

A Covid óta a Fruit Logistica kiállítás évről évre pezsgőbb, nyilatkozott Hirka János, a Zöldségtermesztési Kutató Intézet Zrt. frisspiaci értékesítési igazgatója. A pontos látogatói és kiállítói statisztikai számokat nem ellenőrizte, de szerinte az elmúlt két évben érzékelhető a pozitív változás a kiállítók és a látogatók számában. A ZKI Zrt. évek óta kiállít, alapvetően a zöldségtermesztés és vetőmag-forgalmazás szereplőit célozzák meg, jól szervezett, előre egyeztetett megbeszélések formájában. A cég nyolcvanéves történetét bemutató jubileumi angol nyelvű katalógus megjelenését az idei Fruit Logistica kiállításra időzítették. A rendezvényen pedig a fajtáikból készült savanyított termékeket és őrleményeket mutattak be. Hirka János szerint a kiállítás nagy előnye, hogy világszintű a részvétel, így a három nap alatt – kis túlzással élve – minden kontinensről van lehetőség kapcsolatokat építeni.

A Zöldség Világ Kft. is évek óta résztvevője a Fruit Logisticának, mondta Rácz Gellért ügyvezető.

Ott ugyanis biztosan tudnak találkozni meglévő üzleti partnereikkel, és mivel a világ minden tájáról érkeznek látogatók Berlinbe, további külkereskedelmi kapcsolatok kiépítésére is esélyt ad a kiállítás.

Az idén tudatosan készültek, lehetséges ügyfeleiknek cégbemutató anyagot küldtek ki, személyes találkozóra való felhívással. Ezek az előkészületek nagyban segítették a hatékony tárgyalásokat, hiszen a találkozás alkalmával már lényegre törően tárgyalhattak. Rácz Gellért tapasztalatai szerint a tavalyinál kevesebb látogató jutott el a magyar cégek standjára, és összességében az egész pavilonra is ez volt jellemző. Az előre egyeztetett tárgyalásoknak köszönhetően azonban a Zöldség Világ Kft. elérte kitűzött céljait, a megbeszélések eredménye pedig később mutatkozik majd.

Kapcsolatépítés utókommunikációval

Fotó: DélKerTÉSZ

A DélKerTÉSZ évtizedek óta részt vesz a Fruit Logisticán, ami a zöldség-gyümölcs ágazat legfontosabb nemzetközi találkozóhelye, mondta Gyuricza Kitti marketingvezető. A Délalföldi Kertészek Szövetkezete exportpiacokra is értékesíti friss zöldségtermékeit, kiemelt célországa Németország. A kiállításon tudtak találkozni már meglévő partnerekkel, illetve potenciális ügyfelekkel, kereskedőkkel, emellett inputanyagos cégekkel is fel tudták venni a kapcsolatot. Amiatt is fontos számukra a kiállítás, mert rengeteg új technológiával találkozhatnak, legyen szó a vetőmag-forgalmazó cégek új, rezisztens fajtáiról, fenntartható csomagolástechnikai megoldásokról, csomagológépekről. Számtalan ötlettel és inspirációval szoktak hazatérni.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: