0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 25.

Kertészkedés, mint sport – évekkel hosszabbíthatja meg az életet

A mozgás az egyik legfontosabb tényezője az egészséges életmódnak. De ez alatt nem feltétlenül kell különlegesre gondolni: minden számít.

Testünk természetesen mozgásban van, amikor futkározunk, játszunk, takarítunk, vagy sétálunk. Ezek mellett ráadásul a kertészkedés is tökéletes aktivitásforma.

kertészHosszabb és egészségesebb élet

Kutatások szerint 3-7 évvel tovább élhetnek azok, akik aktív életmódot folytatnak – persze észszerű keretek között-, azokhoz képest, akik mindig mentségeket fabrikálnak, hogy ne kelljen mozogniuk.

Mozgással csökkenthetjük az előbb-utóbb krónikus betegségekbe torkolló gyulladásokat, egyes rákféleségek és szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Hosszabb ideig tartó mozgás hatására csökken a stresszhormonok szintje, amelyek jókora rombolást tudnak véghez vinni odabent.

A fizikai tevékenységek végzése segít idősebb korunkban is megőrizni az izomerőt és a csontsűrűséget. Edzi az érrendszert, javítja a szív és a tüdő kapacitását, valamint az egyensúlyt.

A mérsékelt intenzitású mozgásformák ösztönzik az autofágiát, mely remek újrahasznosítási funkció. Optimális működése szavatolja, hogy a megrongálódott sejtrészek el legyenek tüntetve illetve a sejtek még hasznosítható elemei visszakerüljenek az építőanyagok közé.
Gyorsítja az anyagcserét és a nyirokkeringést, továbbá fokozza a méregtelenítés intenzitását. Serkenti az endorfinfelszabadulást, így jótékony hatással van hangulatunkra.

Enyhe emelkedő hegynyi helyett

Étkezés után tartsunk nagyjából tizenöt-húsz perces sziesztát, hogy támogathassuk az emésztést. De azután érdemes felgyűrnünk az ingujjunkat. Némi mozgással eredményesen mérsékelhetjük a vércukorszint kiugrását, mivel erőkifejtéskor az izomzat cukrot használ fel. És a cukor, amit az izmok elégetnek munka közben, már nem fog elraktározódni. Az étkezés utáni mozgás nemcsak a vércukorszintet, hanem értelemszerűen az inzulinszintet is csökkenti, valamint fokozza az inzulinérzékenységet, csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: