A legnagyobb bevétel a hús és húskészítmények exportjából származott.
– mondta Henryk Smolarz, a a Lengyel Nemzeti Mezőgazdasági Támogatási Központ (KOWR) vezetője.
A KOWR szerint ugyanakkor a lengyel zloty euróval szembeni felértékelődése irányába mutató tendenciák negatív hatással voltak a lengyel agrár-élelmiszeripari termékek árversenyképességére az EU piacán. Az ukrán mezőgazdasági termékek uniós piacra jutása sem volt nélkülözhetetlen a lengyel export szempontjából, ami az EU piacán nagyobb kínálatot eredményezett, ami árversenyt jelent a hazai élelmiszerek számára.
Lengyelország fő kereskedelmi partnere 2023-ban az Európai Unió országai lennének, ahol az élelmiszer-export 73%-a 38 milliárd eurónak felel meg (7%-os éves növekedés). A lengyel agrár-élelmiszeripari termékek legnagyobb kedvezményezettje Németország volt (13,3 milliárd EUR és 11%-os növekedés).
- Hollandia (3,2 milliárd EUR, 2%-os növekedés),
- Franciaország (3,0 milliárd EUR, 4%-os növekedés),
- Olaszország (2,5 milliárd EUR, 7%-os növekedés). és
- a Cseh Köztársaság (2,4 milliárd EUR, 9%-os növekedés).
Az EU piacán kívül a lengyel élelmiszerek legfontosabb címzettjei az Egyesült Királyság (4,2 milliárd euró, 14%-os növekedés), Ukrajna (1,03 milliárd euró, 9%-os növekedés) az Egyesült Államok (870 millió euró, 13%-os növekedés) voltak.
- dohánytermékek (4,6 milliárd euró értékben),
- baromfihús (3,1 milliárd EUR),
- tejtermékek (2,2 milliárd euró),
- kenyér és pékáru (2,1 milliárd euró),
- marhahús (1,8 milliárd euró),
- állateledel (1,7 milliárd euró).
- búza (1,2 milliárd EUR),
- tejtermékek (1,1 milliárd EUR),
- baromfihús (961 millió EUR),
- kenyér és pékáruk (937 millió EUR),
- dohánytermékek (821 millió EUR)
- csokoládé és csokoládétermékek (798 millió EUR).
Ez is érdekelheti: