Így vezették be Magyarországon először a Metro áruházzal közösen – a Stolo vállalaton keresztül – a kis kiszerelésű, zsákos, apró szemű, 28-35-ös kalibrációjú burgonyát. Ezzel közvetlen importból származó fémzárolt, eredeti holland vetőburgonya kerülhetett a házikertekbe.
Murai György úgy emlékezett vissza, hogy szerencsés időszakban érkezett a céghez,
Azt is felidézte, hogy az üllési burgonyafesztivál egyik közönségcsalogató programpontja volt a legnagyobb burgonya kiválasztása, a Kondor pedig ideális körülmények között 2,5 kilós gumókat is nevelt.
Abban az időszakban hazánkban még volt burgonyafeldolgozás, erre megfelelő fajtákat kellett találni, és ebben a hollandok jó partnernek bizonyultak. Majd a feldolgozók lassan kivonultak az országból, legtöbbjük az alapanyag-minőségre hivatkozott, ami csak részben volt igaz, mert a hazai cégek jó minőségű burgonyát is tudtak termelni.
Az Agricónak mindig több fajtája volt, mint a versenytársaknak, ez jelenti a legnagyobb értéket a cégen belül. Látva, hogy a feldolgozás Magyarországon megszűnik, próbálkoztak még a McDonald’s-szal is, akik – mást nem tudván kitalálni – közölték, hogy az Agriának nem eléggé sárga a húsa. Pedig az Agria a mai napig az egyik legjobb hasábburgonyának való fajta. Hozták a sajátjaikat, melyek a hazai klímán nem teljesítettek jól, így a termesztést átvitték más országba.
Ez is közrejátszott abban, hogy
Biztosabb a korai
A burgonyaterületek elaprózódásával, a partnerek számának növekedésével felértékelődött a korábban hét területi képviselővel felépített értékesítési hálózat. A termelőkkel való kapcsolattartás a budapesti irodából nem működhet gördülékenyen, szükség lett a helyi adottságokat és partnereket ismerő képviselőkre.

Az országos bemutatón évről évre az Agrico jelenik meg a legtöbb fajtával. A holland szövetkezetnél megbecsülik azokat a termelőket, akik új fajtákat hoznak létre, náluk nemcsak a fehérköpenyes mérnökök kutatnak, hanem az egyszerű gazdák is. Nemegyszer került már ki fajta ebből a körből és futott be szép karriert, mutatott rá Murai György.
A közép-európai régióban mi még a felső kategóriában vagyunk a vásárolt vetőburgonya-mennyiséget tekintve, Szlovákia, Csehország, Ausztria és Bulgária szintjén. Viszont – eltérően a környező országoktól – hazánk a piros héjú burgonya piaca, és abban az Agrico harmadik legnagyobb vásárlója.