Az ital a Dongpo párolt sertéshús ízű mártást kombinálja eszpresszóval és gőzölt tejjel, sertésszelettel díszítve.
És valóban, a sanghaji Starbucks Reserve Roastery által a Weibo kínai közösségi médiaplatformon közzétett fotókon az italt a tejhab tetején vérvörös szósz díszíti, amelyen egy nyárson lévő négyzet alakú sertéshússzelet pihen.

A holdújév az egyik legnagyobb ünnep Ázsiában. Az emberek Kína-szerte hazautaznak ebben az időszakban, hogy családjukkal együtt ünnepeljenek. A kormányzati adatok szerint az idei utazási szezonban összesen 474 millió utazást tesznek a szárazföldön belül ebben az időszakban.
A sertés latte gyorsan teret nyert a kínai közösségi médiában, a témát a Weibo-n a cikk megjelenése után több mint 476 000-szer nézték meg. Egyes felhasználók kíváncsiságuknak adtak hangot, mások azonban szkeptikusak voltak, rámutatva a magas árra, és megkérdőjelezve, hogy miért innának sertéshús ízű tejeskávét ahelyett, hogy valódi párolt sertéshúst ennének.
„67 jüanért (kb: 3500 Ft) megehetek egy tányér párolt sertéshúst, aztán elmehetek a Luckinba, és megihatok két tejeskávét” – írta az egyik felhasználó. Egy másik hozzászóló viccelődött: mindkettő (a sertéshús és a kávé) lehet egyszerre a gyomromban, de nem a számban.
A Starbucks 2023-ban 785 üzletet nyitott az országban. Kína már régóta az egyik legfontosabb növekedési hajtóerő az amerikai kávézólánc számára, világszerte a második legnagyobb piacként és a tengerentúli piac első számú szereplőjeként tartja számon.
De kemény konkurenciát kapott, többek között a Luckin Coffee-tól. A kínai startup az ország legnagyobb kávézólánca több mint 13 ezer üzlettel, és jóval alacsonyabb áron kínálja az élénkítő italokat, mint amerikai versenytársa.