0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 20.

Sertéshús ízesítésű kávé a Starbucks legújabb dobása

A Starbucks a Holdújév alkalmából Kínában piacra dobta a Bőséges Év Sós Latte névre keresztelt extrém ízvilágú kávéját, amelyben a kávé és a sertéshús zamata egyesül.

Az ital a Dongpo párolt sertéshús ízű mártást kombinálja eszpresszóval és gőzölt tejjel, sertésszelettel díszítve.

És valóban, a sanghaji Starbucks Reserve Roastery által a Weibo kínai közösségi médiaplatformon közzétett fotókon az italt a tejhab tetején vérvörös szósz díszíti, amelyen egy nyárson lévő négyzet alakú sertéshússzelet pihen.

Fotó: Starbucks Press
„A húsevés jólétet hoz következő évben” – írta a kávézólánc napokkal a holdújév kezdete előtt – valószínűleg ez az új kreáció koncepciója. Hozzátették, hogy az ital hagyományos újévi szokásokat visz a kávéba, és váratlan sós és édes ízeket hoz létre. A tejeskávé országszerte kapható a Starbucks Reserve üzleteiben.

A holdújév az egyik legnagyobb ünnep Ázsiában. Az emberek Kína-szerte hazautaznak ebben az időszakban, hogy családjukkal együtt ünnepeljenek. A kormányzati adatok szerint az idei utazási szezonban összesen 474 millió utazást tesznek a szárazföldön belül ebben az időszakban.

A sertés latte gyorsan teret nyert a kínai közösségi médiában, a témát a Weibo-n a cikk megjelenése után több mint 476 000-szer nézték meg. Egyes felhasználók kíváncsiságuknak adtak hangot, mások azonban szkeptikusak voltak, rámutatva a magas árra, és megkérdőjelezve, hogy miért innának sertéshús ízű tejeskávét ahelyett, hogy valódi párolt sertéshúst ennének.

„67 jüanért (kb: 3500 Ft) megehetek egy tányér párolt sertéshúst, aztán elmehetek a Luckinba, és megihatok két tejeskávét” – írta az egyik felhasználó. Egy másik hozzászóló viccelődött: mindkettő (a sertéshús és a kávé) lehet egyszerre a gyomromban, de nem a számban.

A World Coffee Portal decemberben kiadott jelentése szerint Kína a világ legnagyobb márkás kávézói piaca, tavaly megelőzve az Egyesült Államokat.

A Starbucks 2023-ban 785 üzletet nyitott az országban. Kína már régóta az egyik legfontosabb növekedési hajtóerő az amerikai kávézólánc számára, világszerte a második legnagyobb piacként és a tengerentúli piac első számú szereplőjeként tartja számon.

De kemény konkurenciát kapott, többek között a Luckin Coffee-tól. A kínai startup az ország legnagyobb kávézólánca több mint 13 ezer üzlettel, és jóval alacsonyabb áron kínálja az élénkítő italokat, mint amerikai versenytársa.

Forrás: edition.cnn.com