A vezető mezőgazdasági innovátor, a Syngenta Crop Protection a Maersk ECO Delivery megoldásának tengeri szállítás során való alkalmazásával csökkenti a logisztikai tevékenységéből származó üvegházhatású gázok (GHG) kibocsátását. A felek 2024-es megállapodása értelmében a konténerek szállítása bioüzemanyaggal történik egy az Európa és az Egyesült Államok közötti hajózási útvonalon.
A Maersk ECO Delivery megoldása lehetővé teszi a Syngenta számára, hogy globális tengeri szállítmányait a hagyományos fosszilis tüzelőanyagoknál tisztábban égő tanúsított bioüzemanyagokat használva szállítsa, ami kevesebb üvegházhatású gázkibocsátást eredményez. Az összes felhasznált bioüzemanyagot a Nemzetközi Fenntarthatósági és Szén-dioxid-kibocsátási Tanúsítvány (ISCC) tanúsítja.
– mondta Mike Hollands, a Syngenta Crop Protection globális ellátási vezetője. A Maersk és a Syngenta az Emissions Dashboard létrehozásában is együttműködött, amely egy digitális innováció az üvegházhatású gázok kibocsátásának jelentésére és elemzésére.
Világviszonylatban a hajózás az üvegházhatású gázok globális kibocsátásának mintegy 3%-áért felelős, és hozzájárul a vállalatok Scope 3 kibocsátásként ismert szén-dioxid-kibocsátásának meghatározásához. Azt mérik, hogy egy szervezet közvetett módon milyen mértékű üvegházhatású gáz kibocsátásáért felelős az értékláncon belül.
A Syngenta már jelentős előrelépést tett a saját működése, valamint az általa felhasznált villamosáram és energia – az úgynevezett Scope 1 és Scope 2 – szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése terén. Februárban az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége a Syngenta louisianai St. Gabrielben található gyártóüzemét az ország 100 legnagyobb zöldáram-felhasználója közé sorolta.