– mondta a program egyik alapítója, Christel Teyssedre, az Aprifel elnöke.
A kampány, 3 ország összefogása alapján jött létre: Franciaország az Aprifellel (Gyümölcsök és Zöldségek Kutatási és Információs Ügynöksége), Lengyelország a Fruit Union (Gyümölcs- és Zöldségforgalmazók Szövetsége) és Spanyolország az Ailimpo (Citrom és Pomelók Szakmaközi Szövetsége) támogatásával jött létre.
„Ma a 25-35 éves korosztály háromszor kevesebb zöldséget és fele annyi gyümölcsöt fogyaszt, mint az előző generáció tagjai. Ez a tendencia várhatóan az elkövetkező években tovább fog erősödni, ezért sürgősen szükség van a gyors cselekvésre” – mondják az alapítók.
Az európai lakosság 34,4%-a nem eszik napi rendszerességgel gyümölcsöt és zöldséget, és 5 fiatalból 4 elmondása szerint motivált a sportok irányában, de a szükséges lépéseket mégsem teszik meg.
„Az élvezet, a szabadidő és a jólét kapcsolata”
Mathieu Jouys, a Francia Atlétikai Szövetség dietetikusa és táplálkozási szakértője szerint „optimalizálni kell a helyes táplálkozási módot és testmozgást, mert az szorosan összefügg egymással.” A Good Move program a „motivációs tengelyen” alapul, és „a kis lépések elméletén alapul. Ez Prochaska és Di Clemente (1982) transzelméleti változásmodellje is, amelyet a viselkedés változásának támogatására terveztek különböző szakaszokban. Sandrine Monnery-Patris, az INRAE Ízlési és Táplálkozási Viselkedési Központjának kutatója szerint, „amit eszünk, az egy tanulási mechanizmus, úgynevezett ismétlés”. A diverzifikáció során 8-10 expozícióra van szükség ahhoz, hogy egy elutasított ételt a gyermek értékelni tudja: mert ami megszokottá válik, az megbecsültté válik.
A Good Move küldetése: kutatás és pedagógia e-learningen és webináriumokon keresztül, fiatal felnőttekkel való életben való találkozás sporteseményeken, valamint digitális és közösségi aktivizálások megvalósítása a 18-34 évesek elérése és bevonása érdekében.