„A fenntarthatóságra való nevelés része, hogy elvisszük az erdőt a tantermekbe, s ott történik meg a személyes tapasztalatokra alapozott ismeretátadás. A hazai erdők, melyek az ország területének negyedét teszik ki, a legnagyobb zöld vagyonunk”- köszöntötte a megjelenteket Országos Erdészeti Egyesület (OEE) által tartott sajtótájékoztatón Zambó Péter, az AM Erdőkért és földügyekért felelős államtitkára, ahol az Iskolában az Erdő Program első ütemének eredményeiről és a második ütem folytatásáról, újdonságairól volt szó.
Az első ütemben 500 köznevelési intézményben 30.000 gyermeknek tartottak közel 1400 tematikus foglalkozást az Országos Erdészeti Egyesület Iskolában az Erdő Programjának tavaszi ütemében a Minősített Erdészeti Erdei Iskolák erdőpedagógusai országszerte.
Az államtitkár kiemelte, közel fél évszázados hazánkban a környezettudatos nevelés. Csak Pest vármegyéből 79 oktatási intézmény vett részt a programon, amiben országos szinten 46 erdőpedagógus járta az iskolákat.
„Interaktív, játékos, egy igazi ERDÉSZ.” – a fenti szavak a Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium Facebook oldalára kitett visszajelzésből származnak. A Program célja, hogy közelebb vigye az erdőket a gyerekekhez, és kedvet csináljon ahhoz, hogy a jövőben az iskolai csoportok minél többször keressék fel a hazai Minősített Erdészeti Erdei Iskolákat. A környezeti nevelést támogató Program tavaszi ütemének sikerét a számos pozitív visszajelzés mellett az is jelzi, hogy országos lefedettségű lett.
– hívta fel a figyelmet Pintér Eszter, a Program szakmai vezetője.

Ezért is nagyon fontos az Iskolában az Erdő Program, ahol új ismereteket szerezhetnek, kulcskompetenciákat fejleszthetnek, és megérthetik, hogy miért fontosak az erdők, a természet, közelebb kerülhetnek a fenntartható gazdálkodás témaköréhez, valamint megismerkedhetnek az erdőket gondozó, kezelő szakemberek munkájával is. Az Országos Erdészeti Egyesület hosszú távú oktatási koncepciójának a része az iránymutatás a természetközeli, fenntartható, egészségesebb életmód felé, amihez programjai jó belépési pontok lehetnek a fiataloknak, hiszen az újabb generációk szemléletmódjának alakulásáról nekünk kell gondoskodni.
Az őszi ütem újdonsága, hogy az enyhén sérült gyermekeket gondozó intézmények is lehetőséget kapnak a Programban való részvételre. A Program kiemelt célja továbbá, hogy a személyes részvétel lehetőségét a rászoruló, hátrányos helyzetű gyermekeknek is megteremtse.
A Program összesített célkitűzése közel 60.000 diák elérése és érzékenyítése az erdőpedagógiai módszerek segítségével év végére.
Az Iskolában az Erdő program az Európai Unió Emisszió-kereskedelmi rendszerének (ETS rendszer) kvóta felhasználásából valósul meg, az Agrárminisztérium közreműködésével és az Országos Erdészeti Egyesület koordinálásával és az Energiaügyi Minisztérium támogatásával. Szakmai partnereink az Alapértékek Nonprofit Kft., a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Iskola Alapítványa, valamint a Belügyminisztérium Köznevelési Államtitkársága.
Ez is érdekelheti: