0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. október 12.

Bármilyen sajtot megesznek – csak jó legyen a marketingje

Röviden így foglalható össze a Göttingeni Egyetem kutatása, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy a német fogyasztók hogy viszonyulnak a „tehenek nélküli” sajtok fogyasztásához.

Számos tudományos intézet, illetve piaci szereplő dolgozik olyan biotechnológiai eljárásokon, amelyek segítségével nem állati eredetű „tejtermékek” állíthatók elő.

Az úgynevezett precíziós erjesztés során a tojás- és tejfehérjéket baktériumok, illetve élesztő- vagy más gombák segítségével állítják elő, és olyan élelmiszereket eredményez, mint a tej vagy a sajt, amelyek ismerős ízűek és állagúak.

Különféle sajtok
forrás: Pxhere.com
A támogatók azt remélik, hogy ez fenntarthatóbb élelmiszertermeléshez vezet, mivel a tápanyagokban gazdag fehérjéket kevesebb erőforrás felhasználásával lehet előállítani.

A kérdés azonban az, hogy vajon a fogyasztók elfogadják-e majd az ilyen termékeket. A Göttingeni Egyetem kutatói megállapították, hogy a német fogyasztók nagy része hajlandó kipróbálni és megvásárolni az így előállított sajtokat. A tanulmány eredményeit a Future Foods című nemzetközi folyóiratban tették közzé.

A tanulmány, amelyet az LI Food — Landesinitiative Ernährungswirtschaft Niedersachsen és a Német Élelmiszertechnológiai Intézet (DIL) együttműködésével végeztek, egy reprezentatív online felmérésen alapul, amelyben mintegy 2000 résztvevő vett részt.

A kutatók azt elemezték, hogy az információ különböző aspektusai hogyan befolyásolják az így előállított sajt elfogadottságát.

Fermentációs tartályok
forrás: Wikimedia Commons
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/sciencedaily.com

Magazin ajánló: