A verseny elnöke és házigazdája harmadik alkalommal is Bálint László, a Borkollégium oktatója volt. Rajtuk kívül olyan, a bortrendeket ismerő, nagy kóstolási tapasztalattal rendelkező szakértők és beszerzők is részt vettek, akik közvetlenül tudják segíteni a versenyre nevezett borászatokat a nemzetközi kapcsolatépítésben.
Ezért a bírálat mellett évről évre egyre több kereskedelmi orientációjú mellékesemény gondoskodik arról, hogy a pincészetek az üzleti kapcsolatokat alakíthassanak ki, mondta Tábor István, a Winelovers alapító-tulajdonosa.
A Winelovers X „trade tasting” műfajú eseménye például kötetlen alkalmat teremtett a borászok és beszerzők találkozására. A személyes ismerkedési és kóstolási lehetőséget nyújtó Meet the Buyer pedig egy kötöttebb esemény volt, amelyen olyan kereskedők vettek részt, akik kimondottan a közép- és kelet-európai régióból kerestek borokat, és tíz-tíz percben ismerkedhettek meg a potenciális pincészetekkel.

Az eredmények közzétételét angol nyelvű, online brosúra kiadása követi, amely a világ több ezer kereskedőjéhez, borszakértőjéhez és sajtómunkatársához jut el. A 100 legjobb magyar bor címen megjelenő nyomtatott magazinba a legjobb eredményeket elért magyar tételek kerülnek majd be,
Az összes eredmény listája megtalálható ide kattintva.