Az idei Coop Rally-n közel háromszázan vettek részt, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek. Öt élelmiszergyártó üzemet és egy pincészetet látogattak meg: az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzemét, a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzemét, a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemét, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemét és a Detki Keksz Kft. halmajugrai gyárát, valamint az Ostoros Családi Pincészet várta a versenyzőket játékos feladatok teljesítésére, termelésük bemutatására. Továbbá a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzlete és az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-je is a magyar élelmiszer köré szervezett program állomásai között szerepelt.
Amit lehet, azt „megpistáznak”
Az Univer 76 évre visszatekintő történelmében kiemelkedő szerepet játszottak a fejlesztések, újítások. Ennek nyomán bizonyos területeken igazi úttörőként volt jelen a hazai élelmiszeriparban.
A kecskeméti cég nemcsak a termékek kapcsán próbál lépést tartani a folyamatosan változó fogyasztói igényekkel, de a termelésben is igyekszik a lehető legmodernebb gyártási technológiákat alkalmazni. Nemcsak a Piros Arany és az Erős Pista készül Hetényegyházán, hanem az Univer Gulyáskrém, az Édes Anna, valamint a különféle hagymakrémek is. A magyaros termékskála tagja továbbá a 2013-ban bevezetett Haragos Pista (extra erős, nyers, darált paprika), illetve az olyan tartósítószer-mentes termékek, mint az Univer majonéz, az e-szám mentes ketchup és mustár, a salátaöntetek, az asztali szószok, valamint a prémium gyümölcslekvárok, paradicsom alapú termékek és bébiételek is.
Védjegyelismerés
A rally mezőnye a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemébe is ellátogatott, amely a Nagisz csoport tagjaként egy száz százalékban magyar tulajdonban lévő élelmiszergyártó vállalat. A Nádudvari 2007-es megalakulása óta nagyon sokrétű tevékenységi körrel bővült. Három fő üzletágban van jelen, a tejtermékek, húskészítmények és a mirelit áruk piacán; a húsüzem jogelődje 1969-től működik, a tejüzemben 1975 óta folyik tejfeldolgozás, a mirelit üzletág pedig 2010-ben indult el.
Hagyományos borok innovatív módon
Az Ostoros Családi Pincészet 2023-ban közel 8 millió palack bort értékesített, és 1200 hektárról dolgozott fel szőlőt. Az exportpiacuk is folyamatosan növekszik, boraik megtalálhatók a környező országok mellett Japánban, Kínában, Svédországban, Görögországban és Angliában is.
A fogyasztók is értékelik boraikat, az elmúlt két évben az Ostoros Családi Pincészet hazai piaci részesedése növekedett a legnagyobb mértékben az ágazatban.
A Coop a kistelepülések ellátója
Mind a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzletében, mind pedig az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-ben exkluzív környezetben prémium márkás, elsősorban magyar termékeket vásárolhatnak a fogyasztók.
Az agrártárcának is az a célja, hogy a legkisebb településeken is jó minőségű magyar élelmiszert vásárolhassanak az emberek, ne kelljen ezért bemenniük a nagyvárosba. Ennek jegyében a 2000 főnél kisebb településeken működő Coop-üzleteket 461 helyszínen valósították meg az elmúlt években 12 milliárd forintos értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak.
Cél a magyar élelmiszer arányának a növelése
Az eseményre idén is az Agrárminisztérium támogatásával került sor, Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A szaktárca képviseletében Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a zárórendezvényen kiemelte: a kormány rendkívül fontos feladata, hogy a magyar élelmiszerek arányát növelje. A Coop ebben élen jár, hiszen
Az idei versenyt végül a Master Good Kft. csapata nyerte; a Coop Rally az idei programjaival immáron 151 hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG-szektor támogatását tudhatja maga mögött.
Ez is érdekelheti:
KÁN Egyetemi Napok: gazdászverseny, lovas show és ínycsiklandó ízek