0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. október 7.

Kockás zászló a magyar élelmiszer ünnepén

A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást népszerűsítő kétnapos szakmai program keretében idén a Coop Rally mezőnye Magyarország keleti felén hat meghatározó élelmiszeripari gyártó- és forgalmazó céget, valamint két Coop-tagvállalatot látogatott meg.

Az idei Coop Rally-n közel háromszázan vettek részt, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek. Öt élelmiszergyártó üzemet és egy pincészetet látogattak meg: az Univer Product Zrt. hetényegyházi ételízesítő üzemét, a Márka Üdítőgyártó Kft. felsőlajosi üzemét, a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemét, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemét és a Detki Keksz Kft. halmajugrai gyárát, valamint az Ostoros Családi Pincészet várta a versenyzőket játékos feladatok teljesítésére, termelésük bemutatására. Továbbá a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzlete és az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-je is a magyar élelmiszer köré szervezett program állomásai között szerepelt.

Közel háromszázan vettek részt az idei Coop Rally-n, akik hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégeket képviseltek
(Forrás: SKY)

Amit lehet, azt „megpistáznak”

Az Univer 76 évre visszatekintő történelmében kiemelkedő szerepet játszottak a fejlesztések, újítások. Ennek nyomán bizonyos területeken igazi úttörőként volt jelen a hazai élelmiszeriparban.

Egyik példája az Univer által kifejlesztett Piros Arany és Erős Pista, amelyek mára legendás magyar termékekké váltak.

A kecskeméti cég nemcsak a termékek kapcsán próbál lépést tartani a folyamatosan változó fogyasztói igényekkel, de a termelésben is igyekszik a lehető legmodernebb gyártási technológiákat alkalmazni. Nemcsak a Piros Arany és az Erős Pista készül Hetényegyházán, hanem az Univer Gulyáskrém, az Édes Anna, valamint a különféle hagymakrémek is. A magyaros termékskála tagja továbbá a 2013-ban bevezetett Haragos Pista (extra erős, nyers, darált paprika), illetve az olyan tartósítószer-mentes termékek, mint az Univer majonéz, az e-szám mentes ketchup és mustár, a salátaöntetek, az asztali szószok, valamint a prémium gyümölcslekvárok, paradicsom alapú termékek és bébiételek is.

Legújabb újdonságuk pedig a „megpistázott” Nógrádi ropi, ami a pikáns ízvilágot kedvelőknek készült.
Az Univer Product Zrt. kapta az Agrárminisztérium különdíját annak köszönhetően, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúlóan számos innovációt hozott az élelmiszeriparba
(Forrás: SKY)

Védjegyelismerés

A rally mezőnye a Nádudvari Élelmiszer Kft. tejüzemébe is ellátogatott, amely a Nagisz csoport tagjaként egy száz százalékban magyar tulajdonban lévő élelmiszergyártó vállalat. A Nádudvari 2007-es megalakulása óta nagyon sokrétű tevékenységi körrel bővült. Három fő üzletágban van jelen, a tejtermékek, húskészítmények és a mirelit áruk piacán; a húsüzem jogelődje 1969-től működik, a tejüzemben 1975 óta folyik tejfeldolgozás, a mirelit üzletág pedig 2010-ben indult el.

A folyamatos fejlesztéseknek és az innovatív receptúráknak köszönhetően több Nádudvari termék is elnyerte az Érték és Minőség Nagydíjat, a sovány túró és a 25 százalékos zsírtartalmú tejföl pedig a Kiváló Minőségű Élelmiszer Védjegy Arany fokozatát.
A Nádudvari célja, hogy az importtermékek által uralt joghurtpiacon is meghatározó magyar szereplővé váljon
(Forrás: SKY)

Hagyományos borok innovatív módon

Az Ostoros Családi Pincészet 2023-ban közel 8 millió palack bort értékesített, és 1200 hektárról dolgozott fel szőlőt. Az exportpiacuk is folyamatosan növekszik, boraik megtalálhatók a környező országok mellett Japánban, Kínában, Svédországban, Görögországban és Angliában is.

A minőség fenntartása, növelése érdekében folyamatosan beruháznak úgy, hogy a fenntarthatóságot mindig szem előtt tartják fejlesztéseikben, hiszen az a céljuk, hogy borászatuk generációkon átívelően működjön.

A fogyasztók is értékelik boraikat, az elmúlt két évben az Ostoros Családi Pincészet hazai piaci részesedése növekedett a legnagyobb mértékben az ágazatban.

Az Ostoros Pincészet fejlesztései a fenntarthatóság köré összpontosulnak, hogy borászatuk generációkon átívelően működjön
(Forrás: SKY)

A Coop a kistelepülések ellátója

Mind a Hunor Coop Zrt. fábiánsebestyéni Szuper üzletében, mind pedig az Unió Coop Zrt. kisgyőri ABC-ben exkluzív környezetben prémium márkás, elsősorban magyar termékeket vásárolhatnak a fogyasztók.

Egyben hatalmas felelősség is a részükről, hogy a legkisebb településekre is eljuttassák a minőségi hazai termékeket.

Az agrártárcának is az a célja, hogy a legkisebb településeken is jó minőségű magyar élelmiszert vásárolhassanak az emberek, ne kelljen ezért bemenniük a nagyvárosba. Ennek jegyében a 2000 főnél kisebb településeken működő Coop-üzleteket 461 helyszínen valósították meg az elmúlt években 12 milliárd forintos értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak.

Az elmúlt években 461 Coop-üzletet nyitottak meg a kétezer főnél kisebb lélekszámú településeken, azt is mondhatjuk, a Coop látja el a magyar vidék falvait
(Forrás: SKY)

Cél a magyar élelmiszer arányának a növelése

Az eseményre idén is az Agrárminisztérium támogatásával került sor, Nagy István tárcavezető pedig a hagyományoknak megfelelően vállalta a rendezvény fővédnöki szerepét. A szaktárca képviseletében Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a zárórendezvényen kiemelte: a kormány rendkívül fontos feladata, hogy a magyar élelmiszerek arányát növelje. A Coop ebben élen jár, hiszen

az üzleteikben több mint 80 százalékot tesznek ki a hazai élelmiszerek, a saját márkás termékeiknek pedig több mint 90 százaléka hazai gyártóknál készül. A meglátogatott élelmiszergyártókra is kitért: „Jó volt látni, milyen ütemben fejlődik a magyar élelmiszeripar, hiszen egyre modernebb gyárakat láthatnak a Coop Rally résztvevői”.
Az idei versenyt a Master Good Kft. csapata nyerte
(Forrás: SKY)

Az idei versenyt végül a Master Good Kft. csapata nyerte; a Coop Rally az idei programjaival immáron 151 hazánkban működő vállalkozást mutatott be, és szinte a teljes FMCG-szektor támogatását tudhatja maga mögött.

Ez is érdekelheti:

KÁN Egyetemi Napok: gazdászverseny, lovas show és ínycsiklandó ízek

Magyarok Kenyere – összetartozásunk alappillére

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: