0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

A Naragh színre lép

Vállalkozásuk márkaépítésével kapcsolatban határozott elképzeléseik vannak Hercsik Istvánnak, és lányának, Zsuzsannának. Már a névválasztás is a marketing része, ami a helyhez való kötődést erősíti.

A takarmány a vállalkozás saját növénytermesztési ágazatától érkezik. A növénytermesztés fő célja az állattenyésztés takarmány- és alomigényének kiszolgálása. A földterületek kisebb részén megéri kalászost, kukoricát termelni, amit értékesítenek. A többi területen lucernát, vörösherét, szudáni füvet vetnek, valamint kukoricát silónak – a területek nagy része ökológiai besorolású. Több ezer tonna takarmányt termelnek, ami fedezi az állomány szükségleteit. 

– Ezek azok a feladatok, amelyek megoldhatóak a gazdaságban – mondja István –, de nem is hinnénk, hogy az igazi kihívás a szalma beszerzése. Ennyi állat tartásához irdatlan mennyiségű alomra van szükség, és ennek biztosítása komoly szervezést igényel. 

Vágás stresszmentesen 

Az állatok általában 20-22 hónapos korban kerülnek vágásra, ekkorra a bikák minimum 600 kg-os, az üszők minimum 500 kg-os súlyt érnek el.

A vágásra kiszemelt állatokat hónapokkal korábban hajtják be a vágóhíd mellett lévő istállóba, ahol takarmányozzák, hizlalják a húsmarhákat.

Vágás előtt lábon érkeznek a pihenőbe, ott eltöltenek még egy napot, így élőállat-szállításra egyáltalán nincs szükség. 

– Azt gondolom, ez minden szempontból túlmutat a jelenlegi trendeken és a manapság megszokott eljárási formákon, állategészségügyileg, állatjólétileg és környezetvédelmileg egyaránt – hangsúlyozza a gazdaság tulajdonosa. – Ezzel a módszerrel kevesebb stressz éri az állatokat, ami a húsminőséget pozitívan befolyá­solja. 

Hetente 10-12 marhát vágnak, az igényeknek megfelelően. Ennél jóval nagyobb a kapacitás, amit a későbbiekben készek teljes egészében kihasználni. Éttermekbe, hentesüzletekbe kerülnek a húsok, ezért nem raktárkészletre, hanem megrendelésre vágják az állatokat, így minden vevőhöz maximum 3-4 napon belül megérkezhet a friss áru.

Nem ipari mennyiséget dolgoznak fel, ez lehetőséget ad arra, hogy egyedi igényeket is kielégítsenek.

Feldolgozás után különböző vákuumozott csomagolási formákba és kiszerelésekbe kerülnek a késztermékek. A friss tőkehúsok és hamburgerpogácsák mellett minimum 21 napig szárazon érlelt steak-alapanyagokat is előállítanak. Jelenleg a HORECA-szektort szolgálják ki, a közeljövőben tervezik a lakossági megrendelések kielégítését is, jelenleg az ehhez szükséges logisztikai rendszer felépítésén dolgoznak. A cél minden esetben, hogy prémium minőségű, 100%-ban magyar hús kerüljön a vásárlókhoz. 

 

Útjára indult a Naragh

A névválasztás már a marketing része, ami a helyhez való kötődést erősíti.

Felsőnyárád ugyanis Árpád-kori település, és az 1200-as években Naragh-ként említették a krónikákban.

A gazdaság életében most érkezett el a márkaépítés ideje, amit István a lányára, Hercsik Zsuzsannára bízott, aki friss diplomásként, 24 évesen kapta meg a feladatot, és már az indulásnál feltűnést keltett a márka médiatartalmaival. A választás nem véletlenül esett rá, hiszen a budapesti International Business School egyetemén szerzett szakirányú ismereteket. 

– Első komoly munkaként ez óriási kihívás nekem, de gyerekkorom óta rengeteg időt töltök itt, van kötődésem a helyhez és az emberekhez, ismerem a gazdaság történetét, van rálátásom a működésére, így azt gondolom, hogy sikeresen tudom menedzselni a teljes marketingmunkát – indokolja Zsuzsanna, hogy miért mondott igent édesapja kérésének.

Vállalkozásuk márkaépítésével kapcsolatban határozott elképzelései vannak. 

– A marketingkommunikációnk színtere elsősorban az élelmiszeripar, nem pedig a mezőgazdaság, hiszen a készterméket kell eljuttatnunk a vevőkhöz, fogyasztókhoz. Az erős márkaimázs megteremtésében a követendő kulcsszavak a hitelesség, önazonosság és őszinteség, melyekhez szerencsére valóságos képet tudok mutatni a gazdaságról és az itt zajló mindennapokról. Emellett a családi vállalkozás érzését, az otthonosságot igyekszem a márkához kötni. Természetesen mindennek az alapja a minőségi termék, ami szintén adott, így már „csak” kreatívnak kell lennem. – Az értékesítési stratégia kiszolgálása és segítése mellett fontosnak tartja az edukációt is, ami a kiadványokban és a közösségimédia-megjelenésekben központi szerepet kap. Célja egy önazonos, harmonikus márkakommunikáció felépítése. 

A vállalkozás szerencsés helyzetben van, Zsuzsi nemcsak a cég marketingmenedzsere, egyben a márka arca is, versenytáncos múltja azonnal szembetűnik a fotókon, videókon, és szereplése feltűnést kelt a többnyire férfiakkal azonosítható gazdák, hentesek, séfek világában. 

Személyes indíttatás 

A gazdaság minden egységében szembetűnő a rendezettség, a tisztaság. A telephelyeket parkosítják, a szabad területekre fákat ültetnek – leginkább egy osztrák vagy német farmhoz hasonlít. 

István azt mondja, alapvetően nem külföldi példákat keresett, inkább igyekezett felderíteni, hogy ezen a helyen mit és hogyan csináltak régen (ezen a vidéken korábban is húsmarhával és birkával foglalkoztak). A térség feltérképezésében az idősebb helyiek sokat segítettek, de szükség volt a szakemberek munkájára és a szakirodalom tanulmányozására is. 

– A rendezettség belső igény, úgy alakítottam ki a gazdaságomat, ahogyan én azt látni szeretném. 

Hercsik István: büszkeséggel tölt el, hogy ezt meg tudtam valósítani az életemben
Arra a kérdésre pedig, hogyan áll a mezőgazdasági vállalkozás rentabilitása, egy holland marhakereskedő szavaival válaszolnék: „Ha van egy nagy vagyonod, tudsz belőle kicsit csinálni”

– hozzáteszi, a helyzete abból a szempontból szerencsés, hogy adott esetben más ágazatban megkeresett jövedelméből tudja finanszírozni a mezőgazdasági projekteket, amiről már az elején kiderült, hogy elsősorban érzelmi kötődésből született. 

– Számomra itt másodlagos a vállalkozás jövedelemtermelő képessége, nálam ez inkább egy életérzés. Büszkeséggel tölt el, hogy ezt meg tudtam valósítani az életemben. Nem titkoltan van egy kissé önző célom is: bevonni a családomat ebbe a világba mindazért, hogy a gyerekeim ne külföldön keressenek boldogulást. 

Úgy tűnik, működik ez az elképzelés. 

Fotók: Naragh

Ajánljuk még:

Forrás: Kistermelők Lapja

Szaklap, amelyben a cikk megjelent:

Magazin ajánló: