A vállalat bevétele éves szinten közel 20%-kal, 75 millió dollárra esett vissza, miközben az elemzők 82 millió dolláros bevételre számítottak – derült ki az LSEG adataiból – írja esmmagazine.com.
Rachel Wolff, az Emarketer elemzője szerint a vásárlók növekvő aggodalma a feldolgozott élelmiszerekkel kapcsolatban komolyan rontja a Beyond Meat termékeinek vonzerejét, ezért a kiskereskedelmi láncok és gyorséttermek is visszafogják a rendeléseiket.

Az SPINS piackutató adatai szerint az Egyesült Államokban az év eddig eltelt részében a hűtött növényi húshelyettesítők eladásai 17,2%-kal, míg a fagyasztott termékeké 8,1%-kal estek vissza.
Költségcsökkentés és létszámleépítés
A kaliforniai El Segundóban székelő vállalat 44 észak-amerikai dolgozót bocsát el a költségek csökkentése érdekében, ami 0,8–1,3 millió dollár egyszeri kiadással jár majd. A részvényenkénti veszteség is magasabb lett a vártnál: 43 cent, míg az elemzők 37 centes veszteségre számítottak.
Már májusban jelezték, hogy visszavonják éves árbevételi célkitűzésüket, mivel a gazdasági környezet túl ingadozóvá vált.
Változtatások a stratégiában
Ethan Brown, a Beyond Meat vezérigazgatója a negyedéves jelentés kapcsán úgy fogalmazott:
A vállalat válaszul felgyorsítja átalakítási folyamatait, amelyek során csökkenti a működési kiadásokat, növeli az alaptermékeinek elérhetőségét, és a jövedelmezőség növelésére koncentrál a kulcstermékeken belül.
A Beyond Meat kihívásokkal teli időszaka rávilágít arra, hogy a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet nem növekszik olyan ütemben, mint ahogy azt sokan korábban remélték, és a piaci szereplőknek rugalmasabban kell alkalmazkodniuk a változó fogyasztói elvárásokhoz és gazdasági környezethez.