A DélKerTéSZ friss paradicsomjaival, paprikáival sok áruházláncban találkozhatunk, hazánk egyik legnagyobb zöldség-gyümölcs termelői szervezetének ugyanis a kiskereskedelmi láncok a legfőbb vevői. A tész azonban fontosnak tartja a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolatok kiépítését is, amire kiváló alkalom az OMÉK-on való megjelenés, mondta kérdésünkre Gyuricza Kitti, a szövetkezet marketingvezetője.
Segít eloszlatni a tévhiteket
„Sokak érkeznek úgy a standra, hogy már ismerik, vásárolják termékeinket, a személyes találkozás azonban tovább mélyíti a bizalmat. Itt ráadásul sokféle paradicsom- és paprikatípust kóstolhatnak, így könnyebb eldönteni, melyik felel meg leginkább az ízlésüknek, amiből aztán helyben vásárolhatnak is. A válaszaik pedig nekünk is értékesek, hiszen közvetlen visszajelzést kapunk, melyek a leginkább kedvelt típusok, fajták.
Legnagyobb beszállítónkkal, az Árpád-Agrár Zrt.-vel együttműködésben felállított kis fóliasátorban láthatják milyen közegben nevelkednek a növények, a kihelyezett poszméh kaptárral pedig azt hangsúlyozzuk, hogy a termesztés során a biológiai megoldásokra támaszkodnak a kertész tagjaink. Ezzel számos tévhitet tudunk eloszlatni”.

Fotó: Rimóczi Irén
A DélKerTÉSZ a szentesi telephelyén Lecsó Liget néven nyitott üzletet tavaly ősszel, idén június közepén indított webshop-jának köszönhetően pedig már az ország bármely szegletében házhoz kaphatják a fogyasztók a friss paradicsomot vagy paprikát. Ezek az értékesítési csatornák csak kis szegletei a tész zöldségforgalmazásának, a márkaépítésben azonban nagyon fontos szerepet játszanak. Az áruházak ugyanis mindinkább növelik a saját márkás termékek arányát, így az ott kínált zöldségeken kisebb hangsúllyal jelenik meg a termelő, és ottani nagy kínálatból a vevők más preferenciák alapján választanak.
A friss zöldségek-gyümölcsök online vásárlása még nem olyan elterjedt, mint a többi élelmiszeré, de ezekből is növekszik az igény. Erre alapozva döntött a DélKertész a webshop elindításáról. Egyelőre 3 és 5 kilogrammos, tematikusan összeállított boxokat rendelhetnek a fogyasztók, attól függően, hogy éppen grillezéshez, lecsó készítéséhez vagy szendvicsekhez szeretnének paprikát, paradicsomot vásárolni.