0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. november 8.

Tarolnak a diszkontok paprika és paradicsom értékesítésében is

Négyezer háztartásból álló mintapanel vásárlási adatait feldolgozva festett képet a zöldség, benne a paprika és paradicsom fogyasztásának változásáról Scheiling József vállalkozásfejlesztési vezető a DélKerTÉSZ őszi hajtatási napján.

Továbbra is a tölteni való fehér a legnépszerűbb

A csomagolt zöldségek aránya folyamatosan emelkedik 2023 óra, főként a diszkontokban és a hiperekben, már megközelítette a 25%-ot, ezen belül a paradicsomnál 31, a paprikánál 35%-ra nőtt. A csomagolt és az ömlesztett paprika átlagára szinte azonos volt.

Fokozatosan növekszik a csomagolt zöldségek vásárlása
Fotó: Rimóczi Irén

A paprikák közül megmaradt a tölteni való fehér típus elsősége, bár 71-ről 67%-ra csökkent az eladott mennyiség szerinti aránya, azt 7%-kal követte a kaliforniai, 6%-kal a hegyes erős, és 5%-kal a kápia típus.

A paprikák közül továbbra is a tölteni való fehér típusból veszünk legtöbbet
Fotó: Rimóczi Irén

A bio kétszer drágább

A biotermékek részesedése a teljes élelmiszer-kínálatból nálunk mindössze 1,2%, amíg Ausztriában és Olaszországban ennek majdnem a tízszerese. Bár a panel szereplőinek a negyede gondolja, főként az egészségtudatosak vagy valamilyen betegségtől szenvedők, hogy fontosak a bioélelmiszerek, csak 13%-uk fogyasztja őket. Magas minőségét elismerik, de kevésbé részesítik előnyben, mint például a mentes termékeket, mert elérhetőségük korlátozott, drágának tartják, és megítélésükben még mindig  sokan bizonytalanok. A biozöldségek részesedése kicsi (0,5%), ám vásárlóinak a száma lassan, de folyamatosan növekszik, és a paprikáé és paradicsomé pedig az átlagnál lendületesebben. A diszkontok választéka a biozöldségek esetében is kimagasló.

A túlkínálat időszakában is talált vevőt a DélKerTÉSZ a tagok összes paprikájának

Magyar Paprika Napja 2025

Forrás: magyarmezogazdasag.hu