A termelők a Reutersnek azt mondták, hogy várhatóan nőni fognak az exportok, ahogy több befektető lép be a piacra, kielégítve a belső keresletet, és egyre több pisztáciafa hoz termést.
A SolFrut 2019-ben kezdett pisztáciát telepíteni azon a földön, amelyet olívatermesztésre használt — mondta José Chediack, a SolFrutot is magában foglaló Grupo Phronesis elnöke. Elismeri, hogy a pisztácia „nagyon jó időszakot él”, de óvatos azzal kapcsolatban, meddig tart a fellendülés. Azt mondta, a csonthéjas potenciálját tovább növelhetné, ha Javier Milei elnök alatt javulnának a makrogazdasági feltételek: a bankok alacsonyabb kamatokkal és hosszabb futamidővel kínálnának hiteleket.

Bor helyett pisztácia és mandula
A csökkenő világpiaci bortermeléssel szembesülve egyes termelők szőlőültetvényeket váltottak ki pisztáciával és más diófélékkel.
A pisztácia potenciálját már a jelenlegi fellendülés előtt felismerve Mendoza tartomány — amely híres a Malbec szőlőjéről — 2020-ban sajtóközleményt adott ki, amelyben növekvő pisztáciaterületével dicsekedett, a termést „zöld aranynak” nevezte, és receptet is közzétett pisztáciás-sajtos empanadához.
Ramiro Martins, harmadik generációs bortermelő Mendozában, körülbelül 100 hektár pisztáciát telepített, amelynek első termését 2026-ban várja. Szőlőültetvényeit mandula- és diótermesztésre is átalakította.
San Juan tartományban, ahol mintegy 800 000 ember él, a pisztáciafák a harmadik legnagyobb területet foglalják el bármely mezőgazdasági termény közül, csak a szőlőültetvények és az olajfaligetek előzik meg.
„A pisztácia nagyon erős hatást fog gyakorolni San Juan gazdaságára” — mondta Miguel Moreno, a tartomány mezőgazdasági titkára. „Ez a tartós kereslet mindenkit meglepett, és szerintem ösztönzi a hosszú távú beruházásokat.”






