0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 4.

Tízből hat „öko” termék valójában nem is környezetbarát

A termékek hamis zöld reklámozása elleni küzdelem egyik eszköze a hiteles jelölések rendszere - közölte Raisz Anikó, az Energiaügyi Minisztérium államtitkára.

Az államtitkár a Facebook-oldalán közzétett videóban kifejtette: a környezetbarát termékek és szolgáltatások egyre népszerűbbek Magyarországon is, így a termékek „zöldként” reklámozása komoly piaci előnyt jelent. Sajnos azonban vannak olyan gyártók, forgalmazók, amelyek szándékosan megtévesztik a vásárlókat.

Illusztráció: Freepik

Az ilyen gyakorlat elleni fellépés hatékony eszköze a hiteles védjegyek, mint a hazai Környezetbarát Védjegy vagy az EU ökocímke jelölés használata– mondta az államtitkár.

A videóban Hortay Olivér energia- és klímapolitikai elemző elmondta:

egy kutatás szerint tíz „zöldnek”, „ökonak” vagy „környezetbarátnak” beállított termékből hat esetében az állítás teljesen megalapozatlan, a címke mögött valójában semmilyen fenntarthatósági tartalom sincs.

Itt az ideje, hogy a „zöld” ígéreteket minden vállalat valódi környezetvédelmi tartalommal töltse meg, és ha nem így tesz, vonják felelősségre a megtévesztésért – közölte.

Hortay Olivér emlékeztetett: a kormány által indított fogyasztóvédelmi konzultációban az emberek egyebek között arról is dönthetnek, hogy van-e szükség szigorúbb fellépésre az alaptalan környezetvédelmi ígéretekkel házaló cégekkel szemben.

„Mondja el ön is a véleményét a fogyved.kormany.hu oldalon, mert közös ügyünk a fogyasztóvédelem!” – fogalmazott.

Forrás: MTI

Magazin ajánló: