Nyugodt éjszakák, friss levegő, megsimogatható állatok – egyebek között ezeket a kulcsszavakat említik a megkérdeztettek, amikor felmerül, hogy miért egy gazdálkodó családnál foglaltak maguknak szállást a nyárra.
A Német Gazdaszövetség pontosabb adatokra volt kíváncsi a témát illetően, és az Allensbacher piackutató cég bevonásával felmérte, milyen a németországi lakosság hozzáállása a témához, mit értékelnek a falusi turizmusban, és hogy mit lehet tudni a vendéglátóikról, kik és milyen motivációval szállnak be a turizmus üzletágba. Az agrarheute.com szakportál röviden összefoglalta a felmérés eredményeit.

Állatok, természet, valódi találkozások: ezt keresik a vidéken nyaralók
A vidéki nyaralás továbbra is divatos. 2024-ben szinte ugyanannyian töltötték a nyaralásukat Németországban vidéki, kifejezetten agrárkörnyezetben, mint az előző évben – ez derül ki a Német Gazdaszövetség és az Allensbacher piackutató eredményei alapján készült aktuális helyzetjelentésből.
Díjazzák a vidéki élet nyugalmát, a természetben szerezhető élményeket, és hogy hiteles betekintést nyerhetnek a mezőgazdaság mindennapjaiba. Ezenkívül a komoly szerepe van a döntésükben, hogy értékelik a regionális termékeket és az a közvetlen kapcsolatot, személyes gondoskodást, amit csak ilyen környezetben lehet megélni.

Közel tízezer gazdaság nyújt ilyen szolgáltatás
A 2023-as agrárstruktúra-felmérés eredményei szerint nagyjából 9500 gazdaságban lehet nyaralni, ez az összes mezőgazdasági üzem 3,7 százalékának felel meg, derül ki az agrarheute.com cikkében hivatkozott felmérésből. A legtöbbjük Bajorországban, Baden-Württembergben és Rajna-Vidék-Pfalzban található, és körülbelül a felükről mondható el, hogy az árutermelő mezőgazdaság a fő tevékenységük. Túlnyomórészt állattenyésztéssel foglalkozó gazdaságok szállnak be a turizmusba, ez is kiderült a felmérésből.
900 millió euró bevételt hoz
A turisztikai szolgáltatást is nyújtó német farmok összesen 170 ezer szálláshelyet kínálnak, beleértve a speciális, szénapadlásos szállásokat is. Évente 16 millió vendégéjszakát regisztrálnak, különböző étkezési lehetőségekkel. Így összesen 900 millió euró bevételt érnek el évente. Minden második szolgáltató esetében a szálláshelyek forgalma a vállalkozás teljes forgalmának több mint egynegyedét teszi ki.